اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم آسمان هشتم با نقش +داستان و عکس

بیوگرافی بازیگران فیلم آسمان هشتم با نقش +اسامی و داستان و عکس

اسامی بازیگران فیلم آسمان هشتم عبارتند از

  • محمد کاسبی
  • رحیم نوروزی
  • خالده قلی آوا
  • قربان مسیم اف
  • مهدی فقیه
  • مهدی صباغی
  • سعید ولی زاده
  • کمیل سهیلی
  • رضا احمدی
  • سعید ولیزاده
  • حامد حبیبی

آسمان هشتم فیلم تلویزیونی بوده که توسط حسن نجفی کارگردانی و نویسندگی شده است و در سال ۱۳۸۹ تولید و پخش شد که استقبال خیلی خوبی از آن صورت گرفت.

کارگردان فیلم «آسمان هشتم» با بیان اینکه ساخت این فیلم را مدیون «جمال شورجه» هستم، گفت: «آسمان هشتم» را به روح مادرم تقدیم می کنم. حسن نجفی در مورد چگونگی شکل گیری این فیلم، اظهار داشت: بحث بر سر شعار و عمل دینی بود که در نهایت به این نتیجه رسیدم که بین این دو فاصله بسیار است.این کارگردان در ادامه خاطرنشان کرد: به خیلی جاها مراجعه کردم و کسی از من حمایت نکرد و روزهایی که دیگر ناامید بودم، «جمال شورجه» به دادم رسید و اگر او نبود، این فیلم اصلاساخته نمی شد.نجفی ادامه داد: برای ساخت این کار، دو ماه زمان داشتیم اما در 33 روز و استفاده از 117 حلقه کار به اتمام رسید و این سرعت عمل را مدیون عنایات امام رضا(ع) هستیم.محمد کاسبی، بازیگر فیلم «آسمان هشتم» نیز از بازی در این فیلم ابراز خوشحالی کرد و اظهار داشت: به خاطر هر فیلمی که با من تماس گرفته شود اول فیلمنامه را می خوانم و بعد قرارداد می بندم و تا زمانی که در پلان اول بازی نکردم، روی آن هم زیاد حساب نمی کنم، اما در خصوص این فیلم به قدری متن را دوست داشتم که با تمام وجود در خدمت کار بودم و خدا را شاکرم که در این فیلم حضور داشتم.

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم آسمان هشتم با نقش +داستان و عکس

خلاصه داستان

یک خانواده باکویی برای زیارت به مشهد مقدس می‌آیند، اما در بدو ورود با مشکل مواجه می‌شوند. رحمت دانشجوی سال آخر پزشکی با این خانواده آشنا شده و این آشنایی زمینه اتفاقات و حوادث جدیدی را رقم می‌زند.

داستان فیلم درباره خالده زنی باکویی است که همراه با پسرش قربان و دختر کر و لالش زلفیه به مشهد سفر می کنند تا ناراحتی قلبی قربان مداوا شود. سکته شدید قلبی قربان، باعث بستری شدنش در بیمارستان می شود. رحمت که دانشجوی پزشکی است به آنها در ترجمه زبان و تأمین هزینه بیمارستان کمک می کند. رحمت که به مهاجران و پناهندگان فقیر و بیمار افغانی نزدیک مرز نیز کمک می کند، در مسیر سفر به مرز، مورد حمله قاچاقچیان قرار می گیرد و از شدت جراحت به کما می رود و در همان بیمارستانی که قربان به سر می برد، بستری می شود. پدر رحمت، رحمان که خادم حرم امام رضا (ع) است،‌ در حین حضور در بیمارستان، با خالده و خانواده اش آشنا می شود و به تدریج متوجه کمک های رحمت به آنها می شود. آنها همگی به حرم می روند و درخواست شفا برای پسران‌شان می کنند. تیم پزشکان به رحمان اطلاع می دهد که امیدی به بهبود رحمت نیست. رحمان با پیوند قلب پسرش به قربان، او را از مرگ نجات می دهد. خالده و فرزندانش قبل از عزیمت به آذربایجان، در حرم با رحمان ملاقات می کنند تا او صدای قلب رحمت را از سینه قربان بشنود.

بیوگرافی بازیگران فیلم آسمان هشتم

بیوگرافی محمد کاسبی

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم آسمان هشتم با نقش +داستان و عکس

محمد کاسبی در 4 خرداد 1330 در کوچه آبشار خیابان ری تهران متولد شد، دوران کودکی،نوجوانی و جوانی خود را در محله نازی آباد تهران گذراند و تحصیلات خود را در دبستان رازی، دبیرستان الهی، فاتح، و رستاخیز به اتمام رساند و مدرک دیپلم را در سال 1350 اخذ کرد.

محمد کاسبی از سیزده سالگی در کاخ جنوبی جوانان در میدان راه آهن با گروه تئاتر فعالیت تئاتر تقریبا نیمه حرفه ای خود را آغاز کرد و از سال 1350 همکاری و بازیگری در اداره تئاتر تهران را شروع نمود.

بیوگرافی رحیم نوروزی

رحیم نوروزی بازیگر متولد سال 1346 در شهر رشت است. نوروزی دارای مدرک کاردانی رشته مرمت بناهای تاریخی و کارشناسی تئاتر با گرایش ادبیات نمایشی است.

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم آسمان هشتم با نقش +داستان و عکس

او در کلاس های بازیگری بهروز بقایی و بهزاد عشقی شرکت کرد و همین باعث شد که به بازیگری علاقه مند شود.  با بازی در نمایشنامه های اکبر رادی بازیگری او جدی تر شد و بازی در سریال پس از باران بود که باعث شهرت او شد.

بیوگرافی خالده قلی آوا

خالده قلی اوا بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار خالده قلی اوا می‌توان به بازیگری در فیلم آسمان هشتم، فیلم سهم گمشده اشاره کرد.

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم آسمان هشتم با نقش +داستان و عکس

خالده قلی اوا نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1386 در فیلم سهم گمشده به کارگردانی حسن نجفی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم آسمان هشتم، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای خالده قلی اوا محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون کامران یونس، گلزار قربان اوا، قربان مسیم اف و اتکلم اسکندر اف را تجربه کرد.

بیوگرافی مهدی فقیه

مهدی فقیه متولد ۱۳۲۴ در شیراز، بازیگر است.

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم آسمان هشتم با نقش +داستان و عکس

فارغ التحصیل لیسانس تئاتر عروسکی از دانشگاه ونسن فرانسه می باشد

بعد از بازگشت بعنوان بازیگر تئاتر شروع کرد و حالا در کنار بازیگری استاد و مدرس می باشد

شروع از شیراز تا فرانسه

بصورت جدی فعالیت خود را از سال ۱۳۴۴ با تئاتر در شیراز شروع کرد

در سال ۱۳۴۷ با کسب رتبه دوم بورس کشوری برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت

و در سال ۱۳۴۹ بعد از بازگشت به ایران نمایش رستم و سهراب را در شیراز به اجرا درآورد

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *