اعدام شایان سعید پور | شایان سعید پور کیست؟

شایان سعید پور کیست؟

اعدام شایان سعید پور زندان سقز به همراه جزئیات را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

به گزارش سایت رکنا: شایان سعید پور متولد 1376 اهل شهر سقز در استان کردستان بوده که در سال ۱۳۹۴ مرتکب قتل می شود و یک پسر همسن و سال خود را به قتل رسانده و راهی زندان شد و بعد از گذشت 5 سال و اینکه خانواده مقتول رضایت ندادند در دوم اردیبهشت ۱۳۹۹ در زندان مرکزی سقر قصاص شد

اعدام او در حالی رخ داده که خانواده اش به حکم قصاص اعتراض داشتند و معتقد بودند که فرزندشان قبل از سن 18 سالگی مرتکب قتل شده و نباید اعدام شود.

ماجرای قصاص و اعدام شایان سعید پور

اعدام شایان سعید پور | شایان سعید پور کیست؟

او چندی پیش در پی شورش در زندان سقز از این زندان فرار کرده بود که چند ساعت بعد توسط نیروی انتظامی دستگیر و به زندان بازگردانده شد.

او در سال ۱۳۹۴ به دلیل قتل عمد در یک درگیری، فردی را به قتل رسانده و به زندان رفت

دیوان عالی کشور در سال ۱۳۹۵ حکم اعدام او را تایید کرد.

همچنین ببینید:

قصاص چیست؟

قتل عمد برابر مواد این فصل موجب قصاص است و اولیای دم می‌توانند با اذن ولی امر قاتل را با رعایت شرایط مذکور در فصول آتیه قصاص نمایند و ولی امر می‌تواند این امر را به رئیس قوه قضاییه یا دیگری تفویض نماید.

دادگاه بدوی صادر کننده حکم موظف است پس از قطعیت حکم و ابلاغ آن حسب مورد به محکوم علیه یا وکیل وی ، رونوشتی از حکم قطعی قصاص را طی نامه ای که متضمن تصریحات لازم باشد به همراه اسناد مربوط برای اجرای به مرجع قضایی مجری حکم ارسال کند.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *