الکس قاچاقچی دختران ایرانی کیست؟ ماجرای دستگیری و حکم اعدام

الکس قاچاقچی دختران ایرانی کیست؟ ماجرای دستگیری و حکم اعدام

الکس قاچاقچی دختران ایرانی کیست؟ ماجرای دستگیری و حکم اعدام برای الکس را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

رای بدوی در خصوص اعضای پرونده موسوم به «الکس» که با اقدامات صورت گرفته دست به قاچاق بین المللی انسان می‌زدند صادر شد. بر اساس رای دادگاه، متهم ردیف اول و دوم پرونده به اعدام محکوم شدند.

همچنین بر اساس رای دادگاه، ۵ نفر دیگر از اعضای این پرونده به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم شدند

گفتنی است؛ رای دادگاه بدوی است و قابل فرجامخواهی در دیوان عالی کشور است.

شهروز سخنوری، ملقب به الکس سرکرده یک شبکه بین المللی تبهکاری است که به مدت ٣ سال و با توجه به ارتباطات گسترده خود در کشورهای مختلف، با سازمان دهی باندهای فحشا و منکرات اقدام به قاچاق انسان به خارج از کشور کرده و عملیات‌های گسترده‌ای را در ارتباط با این عمل مجرمانه غیر انسانی انجام می‌داد.

فعالیت‌های مجرمانه این باند تبهکاری تحت رصد قرار گرفته و پس از انجام هماهنگی‌های لازم با پلیس اینترپل، الکس، سرکرده این باند جنایتکار را در مالزی دستگیر و به کشور منتقل کرد.

الکس قاچاقچی دختران ایرانی کیست؟ ماجرای دستگیری و حکم اعدام

الکس قاچاقچی دختران ایرانی کیست؟

الکس نام پسر جوان متولد 1367 بوده اقدام به فریب دختران جوان تهرانی میکرد او بعد از دوستی با دختران جوان و نوجوان قول میداد که برای انها اقامت دائم در خارج از کشور بگیرد و به بهانه اینکه در دبی آشنا دارد و سران کشور دوبی با او رابطه صمیمی دارند میتواند هرکسی را به دبی بفرستد و در آنجا به تحصیل و یا اشتغال بپردازد.

الکس قاچاقچی دختران ایرانی کیست؟ ماجرای دستگیری و حکم اعدام

در نهایت دخترانی که به او اعتماد میکردند به شیخ های دبی پیش فروش میشدند و از شیخ های عرب مبالغ زیادی را دریافت میکرد و این دختران را به آنها میفروخت. دختران بی چاره ای که بعد از رسدن پایشان به دبی تازه میفهمیدند در چه منجلابی گرفتار شده اند.

پرونده الکس قاچاقچی معروف دختران ایرانی به اتهام افساد فی الارض جهت رسیدگی مجدد به دادگاه انقلاب اعاده شد.

الکس سرکرده گروه تبهکاری بود که به مدت ٣ سال دختران ایرانی را به منظور بهره‌کشی جنسی از آنان به خارج از کشور قاچاق می‌کرد و به فروش می‌رساند.

الکس قاچاقچی دختران ایرانی کیست؟ ماجرای دستگیری و حکم اعدام

فعالیت‌های مجرمانه و ضد ملی این گروه تبهکار در تمام مدت ٣ سال تحت رصد اطلاعاتی نیروی انتظامی قرار داشت و این نهاد پس از انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و هماهنگی‌ با پلیس اینترپل، الکس، سرکرده این باند جنایتکار را در مالزی دستگیر و به کشور منتقل کرد.

الکس قاچاقچی دختران ایرانی کیست؟ ماجرای دستگیری و حکم اعدام

سردار دکتر هادی شیرزاد، رئیس‌ پلیس بین‌الملل ایران  این پسر شیاد گفت که او از مهمترین پرونده هایی که با اعلان قرمز متهمانش در خارج ایران بازداشت شده اند پرونده الکس یکی از موضوعات پیچیده و حساس بود که با تلاش پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا و با همکاری قوه قضاییه، وزارت امورخارجه و توسط پلیس بین‌الملل ناجا به نتیجه رسید.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در رابطه با بازداشت یکی از سر شبکه‌های فساد به نام شهروز سخنوری (الکس) که دو سال پیش به همراه مادر و فردی که رابط وی بود، دستگیر شد، گفت: راه اندازی شبکه سازمان یافته فساد از اتهامات این فرد است. این فرد به اعدام محکوم شده است. متهمین دیگر به اتهام موجبات فراهم کردن فساد به ۸ سال حبس محکوم شدند و حکم در حال اجرا است. متهم دیگری هم در پرونده است که حکم وی هنوز اجرا نشده و در شرف اجرا است.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اینکه اخیراً اقداماتی علیه وکلا در حال وقوع است که نمونه آن قتل یک وکیل در شاهرود است، این پرونده در چه مرحله‌ای است، گفت: او بر اساس اصابت گلوله مجروح می‌شود و در جریان انتقال به بیمارستان قادر به تکلم بوده و نکاتی را راجع به مظنون ارائه می‌کند و اسمی را ذکر می‌کند و بر اساس دستور قضائی و اقدام به موقع ضابطین ، فرد مورد نظر دستگیر می‌شود و فرد مورد نظر پس از دستگیری با صدور قرار کیفری بازداشت می شود و پرونده در مرحله مقدماتی است و نکاتی در این پرونده مطرح است که از ناحیه ضابطین و با همکاری تهران در حال بررسی است.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در خصوص عفو اعدامی‌ها گفت: تلاش قوه قضائیه بر این اساس استوار است. با ظرفیت مردمی و همچنین شوراهای حل اختلاف، اقدامات خوبی انجام شده است. در سال ۱۴۰۰، ۶۷۹ نفر رضایت دادند و قصاص ساقط شده است. در چهار ماه اخیر هم ۲۴۵ نفر گذشت کردند.

ستایشی در خصوص آخرین وضعیت شکایت سید حسن خمینی از دهباشی گفت: این پرونده در ناحیه ۳۱ دادسرای تهران مورد رسیدگی قرار گرفت. در مرحله اول قرار صادر و به آن اعتراض می‌شود که پرونده به دادگاه کیفری ارجاع می‌یابد. در آنجا، قرار جلب به دادرسی صادر می‌شود و در نهایت فرد به ۶ ماه حبس محکوم می‌شود که با اعتراض محکوم علیه پرونده به شعبه اول دادگاه تجدید نظر تهران ارسال می‌شود و آنجا در حال بررسی است.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *