بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن قطر اصالتا اهل کجاست؟ +عکس و سوابق
اکرم عفیف (Akram Afif) بازیکن فوتبال اصالتا اهل یمن است او متولد ۱۱ مارس ۱۹۹۶ در دوحه قطر میباشد ولی پدر و مادرش از مهاجران یمن به قطر میباشد او در پست وینگر بازی میکند.

بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن قطر اصالتا اهل کجاست +عکس همسرش

بیوگرافی اکرم عفیف و اهل کجاست

اکرم عفیف (Akram Afif) فوتبالیست اهل قطر در ۲۸ بهمن ۱۳۷۵ برابر با ۱۸ نوامبر ۱۹۹۶ در دوحه قطر به دنیا آمده اما اصالتا اهل یمن میباشد او عضو باشگاه السد قطر است.

اکرم افیف دارای قد ۱٫۷۷ متر (۵ فوت ۱۰ اینچ) و در پست مهاجم توپ میزند اکرم عفیف در جام ملت های آسیا 2023 موفق شد که آقای گل این مسابقات شود ستاره قطر در این بازی اکرم عفیف بود که هر سه گل «عنابی» را به ثمر رساند. همین سه گل که تمام آنها از روی نقطه پنالتی به تور دروازه اردن بوسه زد، زمینه‌ساز آقای گلی اکرم عفیف در هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا با هشت گل زده شد.

  • نام اصلی : اکرم حسن عفیف یحیی عفیف الیافی
  • متولد : 18 نوامبر 1996
  • محل تولد : قطر
  • اصالتا اهل کجاست : یمن
  • حرفه: فوتبالیست
  • پست : وینگر و مهاجم
  • مدرک تحصیلی : دیپلم ورزش
  • سالهای فعالیت : 2003 تاکنون
  • قد اکرم عفیف : 177 سانتیمتر
  • والدین : فیضه عفیف و حسن عفیف
  • افتخارات : بهترین بازیکن سال 2019 آسیا و آقای گل جام ملت های آسیا 2023
  • همسر : کویتی

اکرم عفیف متاهل میباشد و در فینال جام ملت های آسیا 2023 بعد از گل زدن حرف s را به دوربین نشان داد که مشخص شد حرف اول همسرش است.

بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن قطر اصالتا اهل کجاست +عکس همسر

بازیکن ۲۷ ساله تیم ملی فوتبال قطر از این هشت گلی که در جام ملت‌های آسیا 2023 به ثمر رساند، چهار گل از روی نقطه پنالتی بوده است. او در دیدار نیمه نهایی نیز موفق به گشودن دروازه تیم ملی فوتبال شد.

اکرم عفیف عنوان بهترین بازیکن فوتبال آسیا را در سال 2019 یدک میکشد.

بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن قطر اصالتا اهل کجاست +عکس و سوابق

زندگی شخصی

اکرم عفیفبازیکن فوتبال اصالتا اهل یمن است او متولد ۱۱ مارس ۱۹۹۶ در دوحه قطر میباشد و در پست وینگر بازی میکند و در حال حاضر عضو تیم السد قطر میباشد در سال ۲۰۱۹ برنده جایزه بهترین بازیکن سال آسیا شد اکرم عفیف در نیمه نهایی جام ملت های اسیا موفق شد به ایران گل مهمی بزند و بازی را دو بر یک پیش بیاندازد.

اکرم عفیف سابقه بازی در تیم ویارئال اسپانیا در لالیگا را در کارنامه اش دارد.

خانواده و اصالت

اکرم عفیف در یک خانواده ۷ نفره در شهر دوحه در قطر به دنیا آمده است. برادر بزرگ‌ترش علی عفیف نیز یک فوتبالیست حرفه‌ای است و همچنین ۳ خواهر و برادر دیگر دارد. مادرش فیضه عفیف اصالت یمنی دارد و پدرش نیز پیش از آمدن به قطر برای تیم ملی سومالی بازی می‌کرد و هم‌اکنون مربیگری در لیگ قطر را بر عهده دارد.

بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن قطر اصالتا اهل کجاست؟ +عکس و سوابق

اکرم عفیف کیست

فوتبالیست متولد ۱۸ نوامبر ۱۹۹۶ در شهر دوحه قطر بوده که ۲۲ سال سن دارد

او با قد ۱۷۷ سانتی متر به عنوان مهاجم تیم ملی قطر بازی می کند و در حال حاضر در تیم السد حضور دارد.

اکرم عفیف بازیکن قطر | بیوگرافی اکرم عفیف مرد سال فوتبال آسیا 2019

شروع فوتبال

اکرم عفیف فوتبال خود را در سال ۲۰۱۲ با جوانان باشگاه سویا آغاز کرد و بعد از دوسال به تیم جوانان ویارئال رفت.

اکرم عفیف بازیکن قطر | بیوگرافی اکرم عفیف مرد سال آسیا 2019

سوابق

در سال ۲۰۱۵ به صورت حرفه‌ای فوتبالش را را در لیگ بلژیک آغاز کرد و با حضور در تیم اپن موفق شد که ۲۵ بازی را برای این تیم انجام داده و هشت گل را نیز به ثمر برساند.

او در سال ۲۰۱۶ به تیم ویارئال رفت اما مسئولان فنی این تیم هیچ بازی را به او ندادند و در نهایت اکرم‌ عفیف به صورت قرضی به تیم اسپورتینگ خیخون رفته و 9 بازی را برای این تیم انجام داد تا تجربه بازی در لالیگا را به دست آورد

در سال ۲۰۱۷ به تیم السد قطر پیوست و موفق شد که به فینال لیگ قهرمانان آسیا را پیدا کند.

باشگاه های جوانان
2004-2006 المرخیه
2006-2009 السد
2009-2014 آکادمی اسپایر
2012-2014 ← سویا (قرضی)
2014-2015 السد
باشگاه های حرفه ای*
سال ها باشگاه ها بازی† (گل)†
2015-2016 اوپن 26 (8)
2016-2020 ویارئال 0 (0)
2016-2017 ← اسپورتینگ خیخون (قرضی) 9 (0)
2017-2018 ← اوپن (قرضی) 15 (1)
2018-2020 ← السد (قرضی) 48 (44)
2020- السد 56 (43)
تیم ملی‡
2014 زیر 19 سال قطر 5 (4)
2014-2015 زیر 20 سال قطر 7 (1)
2015-2018 زیر 23 سال قطر 12 (4)
2015- قطر 110 (35)

بازیهای ملی اکرم عفیف

در تیم زیر ۱۹ سال قطر در سال ۲۰۱۴ موفق شد که لباس تیم ملی را بپوشد و ۵ بازی برای تیم زیر ۱۹ سال قطر انجام بدهد و در این پنج بازی چهار گل را به ثمر برساند

اکرم عفيف مهاجم السد قطر | بیوگرافی اکرم عفیف مرد سال آسیا 2019

همچنین در تیم زیر بیست سال قطر بازی کرده و در ۷ بازی گل به ثمر رسانده است

اکرم عفیف در سال ۲۰۱۵ به صورت رسمی پیراهن تیم ملی بزرگسالان قطر را پوشید و در ۲۱ بازی که برای این تیم به میدان رفته چهار گل را به ثمر رسانده است

اکرم عفیف مرد سال آسیا 2019

در سال ۲۰۱۹ موفق شد که به عنوان مرد سال فوتبال آسیا انتخاب شود

اکرم عفیف بازیکن قطر | بیوگرافی اکرم عفیف مرد سال آسیا 2019

در حالیکه نام علیرضا بیرانوند بازیکن سرشناس تیم ملی ایران در لیست نامزدهای مرد سال آسیا در سال ۲۰۱۹ دیده می شد اما در نهایت در مراسم بهترین‌های فوتبال آسیا که در هنگ کنگ برگزار می شد اکرم‌ عفیف به عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شد.

امید قطری ها در مسابقات فوتبال

این بازیکن در جام ملت های آسیا 2023 دو بازی که برای تیم ملی فوتبال قطر به میدان رفته 3 گل به ثمر رسانده تا آقای گل این رقابت ها باشد.

بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن قطر اصالتا اهل کجاست؟ +عکس و سوابق

عفیف که امید اصلی قطری ها برای درخشش در جام ملت های آسیا و تکرار عنوان قهرمانی است درباره درخشش خود سخن به میان آورد و گفت : دلیل درخشش من هم تیمی هایم هستند. فوتبال یک بازی گروهی است. ما 11 بازیکن هستیم و کسی نمی تواند به تنهایی در زمین بدرخشد. هم تیمی هایم کمک زیادی به من می کنند و این باعث شده است تا در زمین عملکرد خوبی داشته باشم.

همچنین ببینید:

بیوگرافی مشعل برشم دروازه بان قطر کیست +عکس و سوابق

او ادامه داد : از طرف دیگر رابطه من با مارکز لوپز سرمربی اسپانیایی تیم خوب است. من 6 سال پیش در تیم اوپن بلژیک با او کار کرده ام. با سرمربی تیم بسیار راحت هستم و تعامل خوبی با هم داریم.

بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن قطر اصالتا اهل کجاست؟ +عکس و سوابق

بازی در ویارئال

اکرم عفیف بازیکن 19 ساله تیم ملی قطر که امروز رسما به تیم ویارئال پیوست، در مصاحبه ای با وبسایت رسمی این باشگاه گفت:

برای من مثل یک رویاست. از این که در یکی از بهترین تیم های اسپانیا حضور دارم بسیار خوشحالم. سعی دارم وقتی اینجا هستم سخت کار کنم و از بازیکنان و مربیان چیزهای زیادی یاد بگیرم و تجربه کسب کنم و آن را با خودم به تیم ملی قطر ببرم. واقعا احساس می کنم اینجا همانند خانه من است و از روزی که به این باشگاه آمدن کاملا راضی بودم.

گفتنیست اکرم عفیف که متولد دوحه است، محصول آکادمی باشگاه السد قطر است و سال های اخیر را در آکادمی های اسپانیایی سپری کرده بود.

بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن قطر اصالتا اهل کجاست +عکس و سوابق

آقای گل جام ملت های آسیا 2023

فینال جام ملت‌های آسیا با پیروزی قطر به پایان رسید. تیم میزبان موفق شد در بازی پایانی با نتیجه سه بر یک از سد اردن عبور کرده و جام قهرمانی را بالای سر ببرد تا برای دومین بار پیاپی، بر بام فوتبال آسیا بایستد. ستاره قطر در این مسابقه، اکرم عفیف بود که موفق شد هر سه گل تیم ملی کشورش را به ثمر برساند هر چند که تمام این سه گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیدند.

بیوگرافی اکرم عفیف بازیکن قطر اصالتا اهل کجاست +عکس همسر

همسر اکرم عفیف کیست

ستاره گلزن قطر در جام ملت های آسیا هر بار شادی خود را با نشان دادن حرف s نشان می داد و گفته می شود دلیل این شادی ازدواج وی با یک دکتر کویتی می باشد.

عفیف در مورد راز جشن گرفتن با حرف S بعد از گل زدن گفت: حرف “س” حرف اول نام همسرم است، او کویتی است و اولین بار بود که در یک مسابقه در ورزشگاه شرکت می‌کرد، به او و خانواده‌اش در کویت و کل خلیج فارس تبریک می‌گویم. ان‌‍شاءالله در آینده همچنان شاد خواهیم بود.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

2 نظر

  1. رسول و داش اکبر

    عالییییییییییی الاکرم افیف واقعا خجالت داره که اکرم افیف مرد اسیا شد درهر صورت اره بیرانوندم هس اما از اکرم افیف بهتر نی خدایی

  2. اونجا که نوشتی اکرم افیف گفته خلیج فارس از خودت حرف شاخدار در کردی .هیچ وقت اعراب نخواهند گفت خلیج فارس ….دوما اکرم افیف بی طرفانه قضاوت کنیم از همه ستاره های تیم ملی ما بهتر بود بیرانوند چه کرد تونست یه توپ بگیره که گل نشه خیر سه تا خورد …طارمی چه کرد یه گل تونست بزنه نه ستاره محبوب تیم پرتو این بود ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *