اینترنت کی وصل میشه سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام

اینترنت کی وصل میشه سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام

اینترنت کی وصل میشه قطعی اینترنت سه شنبه 3 آبان 1401 رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام کی انجام میشه؟ اینترنت اینستاگرام و واتساپ کی وصل میشه؟

رخی مسئولان، کاهش سرعت اینترنت را یک راهکار مناسب برای آرام‌کردن خیابان‌ها پنداشته‌اند، به همین دلیل با وجود آسیب‌هایی که محدودکردن اینترنت برای بسیاری مشاغل و روابط اجتماعی ایجاد کرده است، اخلال در اینترنت هنوز ادامه دارد.

مگر در تحولات سیاسی مشروطه یا ۵٧، فروپاشی شوروی و عثمانی، فجایع جنگ‌های جهانی اول و دوم و… اینترنت وجود داشت؟ به گواه شواهد و تجربیات بی‌شمار تاریخی و معاصر، دغدغه‌مندان خیابان‌های آرام باید درک کنند و بپذیرند که فناوری (اینترنت) می‌تواند بر کیفیت فرایندهای اجتماعی و سیاسی تأثیرگذار باشد اما هرگز نمی‌تواند فرایندهای اجتماعی و سیاسی را متوقف کند.

به این دلیل ساده که فرایندهای اجتماعی و سیاسی در نگاه کاربردی ریشه در انواع نیازها، مطالبات، آرزوها و اهداف انسان‌ها و در نگاهی عمیق و منطقی‌تر ریشه در قواعد و اصول (حرکت، تغییر و تکامل) حاکم بر زیست پدیده‌ها در عالم هستی دارد.

اینترنت کی وصل میشه سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام

اینترنت کی وصل میشه

اینترنت در کشورمان با توجه به اتفاقات اخیر با محدودیت هایی رو به رو شده است و بسیاری از کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده است.

کاهش پهنای باند اینترنت بین الملل مشکلاتی را برای کاربران فضای مجازی به وجودو آورده است اینستاگرام و واتساپ دو پیامبرسان پرطرفدار در کشورمان مسدود شده اند و کاربران چاره ای جز استفاده از پیامرسان های داخلی ندارند.

تا این لحظه «قطعی اینترنت» و «فیلترینگ» ادامه دارد و هر روز به تعداد بیکاران اضافه می‌شود و این در حالی است که دولت هیچ سازوکار مناسبی برای این وضعیت به کار نبسته و این خود نوعی اعتراض و مطالبه‌گری است که به آن پاسخ روشن و دقیقی از سوی مسئولان داده نمی‌شود.

اینترنت کی وصل میشه سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام

در خصوص محدودیت فضای مجازی، علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده‌ی شهر کرمانشاه (صحنه / کنگاور / هرسین) به خبرنگار جماران گفت: تأثیر منفی قطعی اینترنت بر کسب و کار جای شک ندارد، ولی از سوی دیگر امنیت و منافع ملی واقعیتی است که تمام کشورها آن را رعایت می‌کنند. اینکه اینترنت را قطع کنند دیگر جواب نمی‌دهد، زیرا راه‌های دیگر چون ماهواره پیدا کرده اما باید این فضا هدفمند و قابل کنترل شود و کسانی که در این فضا درآمد دارند به کسب و کار آن‌ها رونق داده شود، ولی در مقابل کسانی هستند که از اینترنت علیه منافع ملی و اهداف نظام استفاده می‌کنند. حال هر کشوری چارچوبی خودش را دارد، اما باید توجه داشت که با بستن، مسدود و محدود کردن نمی‌توان پیش رفت، بلکه این فضا سازوکار دارد و باید کنترل و هدایت شده و با برنامه ریزی پیش رفت.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *