بیوگرافی بازیگران سریال دونگی (دونگ یی) +عکس
افسانه دونگی یکی از سریال های شاخص ساخت کره جنوبی بوده که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ شبکه ام بی سی کره جنوبی پخش شد.

بیوگرافی بازیگران سریال افسانه دونگی (دونگ یی) با نقش +عکس واقعی

بیوگرافی بازیگران افسانه دونگی (دونگ یی)

بازیگران سریال دونگی عبارتند از:هان هیو جو بازیگر نقش دونگی ، کیم یو جونگ بازیگر نقش کودکی دونگی  ، جی جین هی بازیگر نقش امپراطور ، لی سو یون بازیگر نقش جانگ اوک،  بائه سو بین بازیگر نقش چانسو ، پارک ها سان بازیگر نقش ملکه مین ،هان هیو-جو بازیگر نقش بانو سوک‌بین چوی (چوی دونگی) ، جی جین-هی بازیگر نقش پادشاه سوکجونگ ، لی سو-یئون بازیگر نقش بانوجانگ هی‌بین (جانگ اوک جونگ) ، بائه سو-بین بازیگر نقش چا چانسو ، جونگ جین-یونگ بازیگر نقش فرمانده سئو

بیوگرافی بازیگران سریال افسانه دونگی (دونگ یی) با نقش +عکس واقعی

سریال افسانه دونگ یی عنوان مجموعه کره‌ای ساخت سال ۲۰۱۰ می‌باشد. موضوع آن بسیار جذاب و پر ماجرا است که در مورد زندگی یک بانوی با استعداد به اسم دونگی را به تصویر کشیده‌اند. سریال افسانه دونگ یی در بیشتر از ۱۰ کشور در کل دنیا از قبیل :ژاپن، چین، ایالت متحده پخش گردیده است و به زبان‌های گوناگون دوبله شده است.

معرفی سریال دونگی

این مجموعه تلویزیونی به زمان سلطنت شاه سوک جونگ از پادشاهان چوسون جدید می‌پردازد. شخصیت اصلی مجموعه دختر جوانی‌ست به نام دونگ‌یی که پدر و برادرش به جرم حمایت از برده‌ها و تشکیل یک حزب کمک‌رسانی به آنها، محکوم به مرگ می‌شوند.

دونگ‌یی تنها وارد پایتخت می‌شود و همچنان مورد تعقیب سربازان دولت است. وی بعدها وارد دفترخانه موسیقی قصر شده و در آنجا از خود استعدادهایی بروز می‌دهد که باعث می‌شود او را بانوی بازرس کنند. در ادامه، او اعتماد شاه را جلب کرده و همسر او می‌شود و به دلیل کمک‌هایش به بردگان در میان مردم به فردی محبوب تبدیل می‌گردد.

سریال افسانه دونگ یی، هر شب در ساعت ۱۹ از شبکه تماشا روی آنتن خواهد رفت. عزیزان می‌توانند بازپخش آن را در ساعات ۱ بامداد، ۷ صبح و ۱۳ ظهر روز بعد مشاهده کنند.

بیوگرافی بازیگران سریال دونگی (دونگ یی) با نقش +عکس

دونگ یی با اینکه دشواری‌های زیادی در طی زندگی اش با آنان مواجه می‌شود، با متکی شدن به هوش و اراده قدرتمند خود سعی می‌کند تا به اهداف و عدالت اجتماعی دست پیدا کند.

موفقیت سریال افسانه دونگ یی در رتبه بندی‌ها، آن را به یکی از بهترین سریال‌های کره‌ای در همه ی دوران مبدل نموده است.

اسامی بازیگران سریال افسانه دونگی (دونگ یی)

بازیگران سریال افسانه دونگی نقش
هان هیو جو چوی دونگ‌ یی
کیم یو جونگ کودکی چوی دونگ‌یی
جی جین هی پادشاه سوکجونگ
لی سو یئون جانگ اوک‌ جونگ
پارک ها سان ملکه اینهیئون
جونگ جین یونگ سئو یونگ جی
بائه سو-بین چا چون سو
جانگ دونگ هوان اوه تائه‌ سوک
لی کای این اوه تائه‌ پونگ
چوی چئول هو اوه یون
کیم یو سوک جانگ هی‌ جائه
سان ایل کون هانگ تائه‌ یونگ
شین گوک دو سئونگ جی
نا سونگ کیون جانگ این گوک
کیم دونگ یون شیم وون تائک
پارک جونگ سو ملکه میونگ سونگ
کیم هه سون دربار بانو یونگ
کیم سو یی دربار بانو بونگ
آن یئو جین دربار بانو جو
لیم سونگ مین دربار بانو یو
جونگ یو می جونگ ایوم
کانگ یو-می آئه جونگ
اوه ایون هو شی بی
هان دا مین ایون گیوم
چوی‌ ها نا می جی
لی جونگ هون لی جونگ اوک
چوی جائه هو پارک دو سوو
یئو هو مین اوه هو یانگ
لی هی دو هوآنگ جو چیک
لی کونگ سو یونگ دال
جانگ سانگ وون چوی دونگ جو
جانگ این گی کیم هوان
جونگ کی سونگ شاگرد کیم هوان
لی سوک بانو پارک
کیم‌ هیه جین سئول هی
چوی ران بانو یون
یئو هیون سو گائه دو را
چوی سو هان گائه دو را
جانگ ایون پیو پدر گائه دو را
جانگ سان ایل پارک دوو کیونگ
کُون مین چا سوو تائک
چوی جانگ هوان جانگ مو یئول
لی هیونگ سوک شاهزاده یونینگ
شین گیو ری سئو هی این
یئون چان شاهزاده گیونگ جونگ
هئو یی سئول یونگ سان
منگ سانگ هون کیم گوو سان
اوه یئون سئو ملکه اینوون
نام دا روم شاهزاده یونپیونگ
چان هو جین چوی هیو وون
لينک جائه یونگ جانگ ایک هیون
چوی ایل هوآ سئو جانگ هو

افسانه دونگی یکی از سریال های شاخص ساخت کره جنوبی بوده که برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ شبکه ام بی سی کره جنوبی پخش شد و به دلیل استقبال گسترده مردم شرق آسیا از این سریال در نهایت صدا و سیمای ایران نیز این مجموعه را در اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ پخش کرد و با استقبال مردم روبرو شد

بیوگرافی بازیگران سریال دونگی (دونگ یی) با نقش +عکس

معمولاً سریال های کره ای و شرق آسیا محبوبیت زیادی در نزد مردم ایران دارند

آقای کیم سانگ هیوب کارگردانی مجموعه بوده و بازیگران شناخته شده همچون هان هیو جو و جی جین هی بازیگران اصلی مجموعه را بر عهده دارند

بیوگرافی بازیگران سریال افسانه دونگی (دونگ یی) با نقش +عکس واقعی

خلاصه داستان

داستان این مجموعه درباره یک افسانه تاریخی مربوط به کره جنوبی بوده که در زمان سلطنت شاه سوک جونگ یکی از پادشاهان سلسله چوسان رخ داده است کاراکتر اصلی این سریال دختر جوانی به نام دونگی بوده که پدر و برادرش به دلیل حمایت کردن از برد ها محکوم به زندان می شود و در آنجا حکم اعدام شان را می شنوند دونگ برای دیدار با پدر و برادرش به پایتخت کره می آید و در نهایت مورد تعقیب سربازان دولت قرار میگیرد دست بر قضا و بعد از مدتی به عنوان یکی از مسئولان دفترخانه موسیقی قصر انتخاب شده و به دلیل استعداد زیادی که دارد او را به عنوان بانوی بازرس انتخاب میکنند و در ادامه اعتماد حاکم را به دست آورده و به عقد او در می آید و از همین طریق می‌تواند بردگان را رها کند.

هان هیوجو در نقش چویی دونگ‌یی (سوک‌بین چوی)

بیوگرافی بازیگران سریال دونگی (دونگ یی) +عکس هان هیوجو در نقش چویی دونگ‌یی

هان هیو جو (زاده ۲۲ فوریه ۱۹۸۷) در چئونگ جو می‌باشد، او با بازی در سریال دونگ یی در کشورهای آسیایی به ویژه در ایران طرفداران بسیاری پیدا کرد.

کیم یوجونگ در نقش کودکی دونگ‌یی

بیوگرافی بازیگران سریال دونگی (دونگ یی) +عکس کیم یوجونگ در نقش کودکی دونگ‌یی

کیم یو جونگ متولد ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۹میباشد پس از اولین بازی خود، به عنوان یکی از بازیگران کره شناخته شد. بعدها کیم از نقش کودک به نقش‌های نوجوان روی آورد. او کارش را از مجموعه تلویزیونی هیو یئون وو، افسانه خورشید و ماه، ملکه می و مادر عصبانی شروع کرد.

جی جین‌هی در نقش پادشاه سوکجونگ

بیوگرافی بازیگران سریال دونگی (دونگ یی) +عکس جی جین‌هی در نقش پادشاه سوکجونگبازیگران سریال دونگی (دونگ یی)

جی جین هی زاده ۲۴ ژوئن ۱۹۷۱ در سئول بازیگر اهل کره جنوبی است. او به دلیل بازی در نقش مین جانگو در مجموعه تلویزیونی جواهری در قصر شناخته شد و در سریال افسانه دونگ یی در نقش امپراتور پرداخته است.

لی سویئون در نقش جانگ اوکجونگ

بیوگرافی بازیگران سریال دونگی (دونگ یی) +عکس لی سویئون در نقش جانگ اوکجونگ

لی سو یئون متولد ۱۶ آوریل ۱۹۸۲ در سئول بازیگر اهل کره جنوبی است. او به دلیل بازی در مجموعه تلویزیونی دونگ یی در نقش بانو جانگ شناخته شد.

بائه سوبین در نقش چا چونسو

به سو بین زاده ۹ دسامبر ۱۹۷۶ در سئول بازیگر اهل کره جنوبی است. او به دلیل بازی در نقش کیم یانگ در سریال امپراطور دریا ،نقش سایونگ در سریال افسانه جومونگ و نقش چا چانسو در مجموعه تلویزیونی دونگ یی شناخته شد.

همچنین ببینید: بازیگران سریال کره ای خانواده جدید

پارک هاسان در نقش ملکه اینهیون

پارک‌ها سان زاده ۲۲ اکتبر ۱۹۸۷ در سئول) بازیگر اهل کره جنوبی است. او به دلیل بازی در نقش ملکه اینهیون در مجموعه تلویزیونی دونگ یی شناخته شد.

سریال افسانه دونگی به سرپرستی  زهره شکوفنده دوبلهٔ فارسی شده است.

دوبلرهای این سریال عبارتند از: زهره شکوفنده (دونگی)، منوچهر والی زاده (امپراطور)، ناهید امیریان شمس‌ آبادی (کودکی دونگ‌ یی)، حسین عرفانی (فرمانده سئو)، فرانک رفیعی طاری (ملکه این‌ هیون)، مینو غزنوی (بانو جانگ)، کریم بیانی (جانگ‌هی‌جائه)، بهروز علی‌ محمدی، شراره حضرتی، حسین سرآبادانی، نصرالله مدقالچی، سعید شیخ‌ زاده، شهروز ملک‌ آرایی، داوود شعبانی نصر، صنم نکو اقبال، ناصر نظامی، کامبیز شکوفنده و جواد پزشکیان.

بیوگرافی بازیگران سریال افسانه دونگی (دونگ یی) با نقش +عکس واقعی

هان هیو جو (دونگی)

هان هیو جو ( زاده ۲۲ فوریه ۱۹۸۷) بازیگر، مدل و خواننده اهل کره جنوبی است.

او از سال ۲۰۰۴ فعالیت حرفه‌ای خود را در عرصه بازیگری آغاز کرد.

هان‌هیو جو در چونگجو، شمال استان چانگ چئون زاده شد. مادرش قبل از اینکه بازرس مدارس دولتی شود معلم مدرسه ابتدایی بود و پدرش سرهنگ نیروی هوایی بود. در زمان تولد، هان نام هان جی یونگ را داشت، اما وقتی وارد کلاس سوم شد، آن را به نام فعلی خود تغییر داد.

پس از فارغ التحصیلی از مدرسه راهنمایی یولیانگ در سال 2002، او تا سال 2004 در دبیرستان دخترانه چئونگجو تحصیل کرد. در سال دوم دبیرستان، به سئول نقل مکان کرد و علیرغم مخالفت های سختگیرانه اش به دبیرستان بولگوک در بوندانگ-گو، سئونگنام منتقل شد. و پدر محافظه کار پس از فارغ التحصیلی در مارس 2005، او وارد کالج هنر دانشگاه دونگوک شد و در آنجا به بخش تئاتر و فیلم پیوست و در نهایت در سال 2010 فارغ التحصیل شد.

معرفی ملکه های دونگی

بیوگرافی هان هیو جو در نقش چوی دونگ‌یی

بیوگرافی هان هیو جو در نقش چوی دونگ‌یی

هان‌هیو جو در چونگجو، شمال استان چانگ چئون زاده شد. مادرش پیش از اینکه بازرس مدارس دولتی شود، معلم مدرسهٔ ابتدایی بود و پدرش در ارتش کار می‌کرد.

به‌عنوان یک کودک او در ورزش، مخصوصاً ورزش دو و میدانی مهارت خوبی داشت. وقتی‌که سال دوم دبیرستان بود به سئول نقل مکان کرد و با وجود مخالفت پدر محافظه‌کارش در دبیرستان بولگوک حضور یافت. او سپس وارد دانشگاه دونگگوک شد و در آنجا به بخش فیلم و تئاتر ملحق شد.

بیوگرافی لی سو یون در نقش بانوجانگ بازیگران سریال افسانه دونگی (دونگ یی) با نقش +عکس واقعی

بیوگرافی لی سو یون در نقش بانوجانگ

لی سو یون (کره‌ای: 이소연; زادهٔ ۱۶ آوریل ۱۹۸۲) بازیگر اهل کره جنوبی است. او بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌های رسوایی ناگفته (۲۰۰۳)، پری در باد (۲۰۰۴) و مجموعه‌های تلویزیونی والس بهاری (۲۰۰۶)، وسوسه یک فرشته (۲۰۰۹) و افسانه دونگ‌یی (۲۰۱۰) شناخته شد.

بیوگرافی پارک ها-سان در نقش ملکه اینهیئون بازیگران سریال افسانه دونگی (دونگ یی) با نقش +عکس واقعی

بیوگرافی پارک ها-سان در نقش ملکه اینهیئون

پارک ها-سان (کره‌ای: 박하선؛ انگلیسی: Park Ha-sun، زادهٔ ۲۲ اکتبر ۱۹۸۷) بازیگر اهل کره جنوبی است.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *