بیورگرافی محمد مرادی شهروند ایرانی مقیم فرانسه و لعت خودکشی او چه بود؟

بیوگرافی محمد مرادی مقیم فرانسه کیست +پشت پرده خودکشی

بیورگرافی محمد مرادی مقیم فرانسه کیست و علت خودکشی او چه بود؟

محمد مرادی نام یک شهروند ایرانی مقیم فرانسه بوده که روز گذشته خود را در رودخانه لیون انداخت و خودکشی کرد.

محمد مرادی کیست

وی متولد ۱۳۶۶ در کرمانشاه بوده و ۳۸ سال سن داشت  از سال ۲۰۱۹ به همراه همسرش در شهر لیون در جنوب شرق فرانسه ساکن بوده است.

روزنامه دولت در واکنش به خودکشی محمد مرادی به کنایه نوشت که او مانند براندازان دچار افسردگی سیاسی شده بود. محمد مرادی در ویدوئویی اعلام کرده بود قصد او از خودکشی نه افسردگی و مشکلات شخصی بلکه توجه جهانیان به مردم و اعتراضات ایران است.

به گزارش ایران، رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور در خبری مدعی شدند فردی با نام محمد مرادی در فرانسه برای جلب توجه کشورهای غربی به ایران و حمایت از اغتشاشات دست به خودکشی زد. بر اساس خبر منتشر شده در این رسانه‌‌ها این فرد پیش از خودکشی اعلام کرده است که می‌خواهد خود را در رود لیون فرانسه غرق کند تا توجه کشورهای دنیا را به خود و ایران جلب کند. این اقدام ادعایی در حالی انجام شده است که براندازان پس از فروکش کردن آشوب‌ها با شدت بیشتری دچار اختلاف و افسردگی سیاسی شده‌اند.

ماجرای خودکشی

مرگ او در فضای مجازی واکنش هایی را به همراه داشت و دلایل مختلفی را برای خودکشی او مطرح کردند.

برخی‌ها معتقد هستند که علت خودکشی این پسر جوان عدم اقامت در فرانسه بوده و برخی دیگر مشکلات اقتصادی او فرانسه را عنوان کرده بودند.

همچنین ببینید:

همچنین دلایل دیگری مثل جلب توجه برای حمایت از مردم ایران نیز مطرح شده بود.

به هر حال نام این پسر جوان مورد توجه قرار گرفته است فرانسه در سالهای گذشته با سیل عظیمی از مهاجران اهل عراق و سوریه و افغان مواجه شده است و شرایط پناهندگی و اقامت را برای اتباع دیگر کشورها بسیار سخت کرده است.

همچنین ببینید: بیوگرافی یاسمین مقبلی فضانورد ناسا

واکنش روزنامه صداوسیما به خودکشی محمد مرادی

اقدام محمد مرادی که اتفاقا دانشجوی تاریخ بود، یک باگ تاریخی بزرگ داشت و آن این بود که طبق پروتکل های فعالیت رسانه ای، جزئیات خبری حادثه خودکشی مانند زمان و مکان دقیق باید اعلام شود. تا جایی که ممکن است پنهان باشد و نباید ترویج شود، از طرفی انگیزه ها نیز باید مبهم باشد تا موضوع خودکشی عادی نشود یا همه گیر نشود، رویکردی که رسانه های غربی به دلیل آن این اصل را زیر پا گذاشتند. دشمنی آنها با جمهوری اسلامی و رسانه های رژیم بین الملل سعودی این موضوع را نادیده گرفتند و با ذوق بی نظیری این خودکشی را پوشش دادند.

البته این در حالی است که بخش بزرگی از رسانه های فارسی زبان خارجی ترجیح دادند تنها یک خبر منتشر کنند. به عنوان مثال «بی بی سی فارسی» تنها دو پست تلگرامی درباره این خودکشی منتشر کرد و «رادیو اینترنشنال فرانسه» که میزبان این رویداد بود، تنها یک بار به این موضوع اشاره کرد یا رسانه ای مانند «رادیو زمانه» یک بار سایت و کانال تلگرامش او خود به موضوع خودکشی این فرد اشاره کرد، حتی «صدای آمریکا» هشدار داد که مراقب باشید خودکشی را مقدس نکنید.

اما تافته جداگانه این اوباش رسانه ای انترناسیونال سعودی بود که علاقه خاصی به مثله کردن خبرنگاران و خودکشی معترضان دارد. این رسانه با زیر پا گذاشتن یکی از بدیهی ترین اصول اخلاقی و حرفه ای به وظیفه سازمانی و اطلاعاتی خود عمل کرد و عملاً به بازاریاب خودکشی تبدیل شد به طوری که در کمتر از 48 ساعت با هشت پست تلگرامی اقدام به تبلیغ خودکشی کرد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *