بیوگرافی آنا کارینا بازیگر فرانسوی دانمارکی + درگذشت انا کارينا

آنا کارینا بازیگر فرانسوی درگذشت + بیوگرافی

بیوگرافی آنا کارینا بازیگر فرانسوی + درگذشت انا کارینا را در ادامه این بخش این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

آنا کارینا درگذشت

بازیگر معروف سینمای جهان امروز 24 آذر 1398 به دلیل سرطان در سن 79 سالگی درگذشت خبری که برای علاقمندان به سینما میتواند بسیار ناراحت کننده باشد او که در بسیاری از فیلم های هالیوودی به ایفای نقش پرداخته و از چهره های شاخص سینما محسوب میشود بعد از سالها جنگیدن با بیماری مهلک سرطان در نهایت تسلیم مرگ شد.

بیوگرافی آنا کارینا بازیگر فرانسوی دانمارکی + درگذشت انا کارينا

بیوگرافی آنا کارینا Anna Karina

آنا کارینا متولد 22 سپتامبر 1940 در شهر سولبیرگ، آرهوس دانمارک به دنیا امد او از بازیگران و کارگردانهاو فیلمنامه نویس های معروف جهان بود که سوابق و رزومه بسیار زیادی را یدک میکشید.

او را به عنوان مادرس سینما فرانسه میشناسند چرا که سالهای بسیار زیاد عمر خود را در سینما فررانسه مشغول به کار شد و زمانی که درگذشت خبری منتشر کردند که سینمای فرانسه یتیم شد.

همچنین ببینید: هانده آرچل بازیگر نقش کیمیا در فیلم مست عشق کیست؟

شروع فعالیتهای هنری

آنا کارینا اولین فعالیت هنری خود را در سال 1960 تجربه کرد و در فیلم سنیمایی سرباز کوچولو به ایفای نقش پرداخت فیلمی از ژان‌لوک گدار که در اروپا فروش بسیار زیادی داشت.

بیوگرافی آنا کارینا بازیگر فرانسوی دانمارکی + درگذشت انا کارينا

داستان یک ضد قهرمان به نام «برونو فورستیر» با بازی «میشل سوبور» است که به عنوان جاسوس فرانسه ماموریت می‌یابد که رهبر عرب یک گروه چپ‌گرای زیرزمینی را بکشد ولی در نهایت مجبور می‌شود به آمریکای جنوبی بگریزد.

او در حدود ۷۰ فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرد. شاخص‌ترین همکاری‌های او با ژان لوک گدار، در فیلم‌های سرباز کوچولو (۱۹۶۰)، زن، زن است (۱۹۶۱)، گذران زندگی (۱۹۶۲) رقم خورد. کارینا برای بازی در فیلم زن، زن است، برنده جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم برلین شد.بازیگران زن

آخرین فیلم سینمایی که ایشا بازی کرده است فیلم “حقیقت درباره چارلی” نام دارد که در سال 2002 اکران شد و فروش سیار خوبی داشت .

آنا کارینا بعد از بیماری مهلک سرطان سالها از سینما و فعالیت های هنری به دور ماند و مشغول به مبارزه با بیماری سرطان شد.

بیوگرافی آنا کارینا بازیگر فرانسوی دانمارکی و همسرش + درگذشت انا کارينا

ازدواج و همسر آنا کارینا

آنا کارینا که در نزدیک به شصت فیلم بازی کرد، بیش از همه برای هشت فیلمی که به کارگردانی ژان لوک گدار در آن ایفای نقش کرده شناخته می‌شود، کارگردانی که در دهه شصت میلادی با او ازدواج کرد و زندگی‌شان، روی پرده و در دنیای واقعی، به یکی از نمادهای فرهنگی آن دهه بدل شد.

کارینا در دوره‌ای بسیار کوتاه، بین ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۷، تصاویری به حافظۀ تاریخی سینما اضافه کرد که هنوز از طراوت و اهمیت‌شان ذره‌ای کاسته نشده است.

آن‌چه کارینا به سینما ارزانی داشت الزاماً طرح نویی از هنر بازیگری نبود؛ اهمیت او حتی در طبیعی بودن خیره‌کننده‌اش نبود؛ میراث او روی پرده سینما بیشتر در تصویر کردن گونه‌ای تازه از زنانگی متبلور می‌شد که هم ظریف و شکننده بود و هم در عین حال مصمم و آمادۀ بازی.

بیوگرافی آنا کارینا بازیگر فرانسوی دانمارکی + درگذشت انا کارينا

آنا کارینا زنی است که از سرنوشت خود آگاه است. بیشتر از این که شاهد باشد، در خود میدان ایستاده است و میدان‌داری می‌کند. دوربین به او خیره می‌شود، اما او خودش را موظف نمی‌داند که برای دوربین دست به حرکتی بزند یا چیزی بگوید ورای آن‌چه که هست. اما همان چیزی بود جادویی داشت که کافی بود کارگردان به آن اجازه ثبت شدن بدهد.

آسودگی اغواگر کارینا را در صحنه‌های نسبتاً طولانی و معمولاً ساده‌ای در فیلم‌های گدار می‌شود دید که هیچ سوژۀ دیگری در قاب نیست، مگر خود کارینا.

 

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *