بیوگرافی آیت الله سید محمد خامنه ای و همسرش (برادر بزرگ رهبر انقلاب) +عکس

بیوگرافی آیت الله سید محمد خامنه ای و همسرش (برادر رهبر انقلاب) +عکس و ماجرای درگذشت همسرش را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی آیت الله سید محمد خامنه ای و همسرش (برادر بزرگ رهبر انقلاب) +عکس

بیوگرافی آیت الله سید محمد خامنه ای

سید محمد خامنه‌ای برادر رهبر انقلاب متولد دی ماه ۱۳۱۴ در مشهد بوده و حقوقدان و مجتهد و مدرس دانشگاه می باش.

ایشان در حال حاضر رئیس بنیاد ایرانشناسی و بنیاد حکمت اسلامی صدرا بوده و در دانشگاه‌های علامه طباطبایی و الزهرا تدریس می کند.

ایشان همچنین وکیل پایه یک دادگستری است وی برادر بزرگتر رهبر انقلابی میباشد وی از تدوین کننده‌های پیش نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

بیوگرافی آیت الله سید محمد خامنه ای و همسرش (برادر رهبر انقلاب) +عکس

سوابق

آیت الله محمد خامنه ای مدتی به عنوان نماینده مشهد در دوره نخست مجلس خبرگان قانون اساسی بود و همچنین در دوره های اول و دوم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مشهد در مجلس فعالیت می کرد.

درگذشت همسر

در شامگاه سوم اسفند ۱۴۹۲ گفت بسیاری از مسئولین کشورمان برای آیت‌الله محمد خامنه‌ای و همچنین رهبر انقلاب پیام‌های تسلیت ارسال کردند

بیوگرافی آیت الله سید محمد خامنه ای و همسرش (برادر رهبر انقلاب) +عکس

سید محمد خامنه ای برادر کوچکش رهبر انقلاب ‌الله علی خامنه‌ای مدتی در مکتب خانه درس می خواند سپس به فراگیری علوم دینی نزد پدر پرداختند و در کنار آن به یادگیری مفاهیم قرآن مشغول شدند.

آیت الله محمد خامنه ای زمان ۱۲ سال سن داشت لباس طلبگی پوشید سپس به مدرسه نواب در حوزه علمیه مشهد رفت و زیر نظر اساتیدی همچون سید محمد هادی میلانی و شیخ هاشم قزوینی به کسب تحصیل پرداخت.

سیدمحمد خامنه‌ای به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی تسلط کامل دارد.

بیوگرافی آیت الله سید محمد خامنه ای و همسرش (برادر بزرگ رهبر انقلاب) +عکس

ایشان همچنین در کلاسهای آیت الله بروجردی و امام خمینی به کسب آموزه‌های دینی پرداخت.

وی در سال ۱۳۴۳ در رشته حقوق قضایی در دانشگاه حقوق دانشگاه تهران ورود پیدا کرد و موفق شد در سال ۱۳۴۷ مدرک لیسانس حقوق فضایی را به دست آورد.

فعالیت‌های علمی

سید محمد خامنه‌ای پس از پایان دور دوم مجلس شورای اسلامی از عرصه فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری کرد. به تحقیق و پژوهش در امور فرهنگی، به‌ویژه فلسفه و حکمت اسلامی پرداخت و در سال ۱۳۷۸ با تأسیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا فعالیت‌های علمی خود را در آن بنیاد متمرکز ساخت. بنیاد صدرا از جمله مراکزی است که دارای ردیف ثابت در بودجه سالانه کشور است. بنیاد حکمت اسلامی صدرا بخش‌های علمی متعددی دارد و حدود بیست سال از فعالیت آن می‌گذرد.

بیوگرافی آیت الله سید محمد خامنه ای و همسرش (برادر بزرگ رهبر انقلاب) +عکس

او علاوه بر فعالیت‌های علمی و پژوهشی، در دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه روابط بین‌الملل (وزارت امور خارجه)، دانشگاه الزهرا و دانشگاه آزاد اسلامی نیز تدریس می‌نماید. از سید محمد خامنه‌ای آثاری اعم از تألیف، ترجمه و تصحیح، منتشر شده‌است.

بیوگرافی آیت الله سید محمد خامنه ای و همسرش (برادر بزرگ رهبر انقلاب) +عکس بیوگرافی آیت الله سید محمد خامنه ای و همسرش (برادر بزرگ رهبر انقلاب) +عکس بیوگرافی آیت الله سید محمد خامنه ای و همسرش (برادر رهبر انقلاب) +عکس

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا