بیوگرافی افسانه حسامی فرد کوهنورد و همسرش + عکس و اینستاگرام

بیوگرافی افسانه حسامی فرد کوهنورد و همسرش + عکس و اینستاگرام

بیوگرافی افسانه حسامی فرد کوهنورد و همسرش و ماجرای فتح قله اورست + عکس و پیج اینستاگرام فسانه حسامی فرد را در این صفحه از مجله شبونه ببینید.

بیوگرافی افسانه حسامی فرد کوهنورد و همسرش + عکس و اینستاگرام

بیوگرافی افسانه حسامی فرد

افسانه حسامی فرد کوهنورد اهل ایران می باشد که توانسته قله اورست را فتح نماید.

افسانه حسامی فرد اولین زن کوهنورد ایرانی فاتح قله اورس اهل خراسان شمالی می باشد.

ایشان پزشک تیمهای ورزشی و مدرس پزشکی کوهستان و مربی کوهپیمایی میباشد.

خانم حسامی فرد اهل خراسان شمالی به عنوان اولین زن کشورمان توانسته که قله اورست را فتح بنماید.

ایشان قبل از فتح نمودن قله اورست به قله دماوند رفته است و آن را فتح نموده تا بتواند آمادگی خودش را برای صعود قله اورست بسنجد.

بیوگرافی افسانه حسامی فرد کوهنورد و همسرش + عکس و اینستاگرام

فتح قله اورست

صعود به قله اورست بلندترین قله دنیا تقریبا دو ماه به طول انجامیده است و این کوه با ۸۸۴۸ متر ارتفاع بلندترین کوه دنیا از سطح دریا است، که میان چین و دفاع می باشد.

همچنین ببینید

بیوگرافی کتایون محمودی فر کوهنورد و همسرش + عکس و اینستاگرامبیوگرافی کتایون محمودی فر کوهنورد

وی در ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری توانسته که قله اورست را فتح بنماید و از همه‌ی افرادی که مشوق وی بوده‌اند که این راه را طی  کند سپاس نموده و این پیروزی را به مردم کشورش ایران تقدیم کرده است.

ورزشکارهای کوهنورد خراسان شمالی از حداقل امکان های ممکن در این رشته هم برخوردار می باشند و حتی می‌توان گفت از دیواره سرعت و تولیدینگ نیز بهره‌مند نمی باشند.

بیوگرافی افسانه حسامی فرد کوهنورد و همسرش + عکس و اینستاگرام

ایشان با همت وکوشش بسیار ثابت نمود که می‌تواند با پشتکار و کوشش شبانه روزی خودش به هدف های بالایی دست پیدا کند

و با فتح قله اورست اسم خودش را میان کوهنورد های اهل ایرانی به عنوان نخستین بانوی کوهنورد خراسان شمالی که موفق شد این قله را فتح بنماید ثبت کند.

بیوگرافی افسانه حسامی فرد کوهنورد و همسرش + عکس و اینستاگرام

وضعبت تاهل و همسر

درباره زندگی شخصی و وضعیت تاهل خانم افسانه حسامی فرد اطلاعاتی موجود نیست

پیج اینستاگرام افسانه حسامی فرد

در اینستاگرام میتوانید با آیدی afsaneh_hesamifard این ورزشکار را دنبال کنید.

بیوگرافی افسانه حسامی فرد کوهنورد و همسرش + عکس و اینستاگرام

او با انتشار عکس زیر نوشت: صعود ماناسلو،برای من لذت ایستادن در اون ارتفاع و گذر از مرزی بود که تا حالا تجربه نکرده بودم.لذت دست و پنجه نرم کردن با چالشهای ۸۰۰۰. بدون اینکه فکر کنم این صعود معادل مدال طلای جهان بود. اما به دست آوردن این مدال منو به یاد تمام مسیری انداخت که منتهی به این صعود شد. مسیری طولانی،زیبا پراز چالش و خوشایند.

بیوگرافی افسانه حسامی فرد کوهنورد و همسرش + عکس و اینستاگرام

افسانه حسامی فرد در اینستاگرامش نوشته:

برای پیشرفتم،ناگزیر از تمرین و تلاش ،آموزش و استفاده از تجربه کوهنوردان و مربیان با تجربه هستم.
تلاشی متفاوت که مرا رو به جلو پیش ببرد و به اهدافم نزدیک کند.
برنامه پیمایش خط الراس کلون بستک تا شروع نرگسها در راستای افزایش توانمندیهام در کوهستان انجام شد.
این برنامه قرار بود تا قله آزادکوه ادامه داشته باشد که به دلیل محدودیت زمانی تا قله نرگسها ادامه و پس از شبمانی در یال قله از مسیر روستای لالون بازگشتم و به پایان رساندم..
قلل مسیر:کلون بستک، ولدر بالدر،انبارلو،سرکچال۱،سرکچال۲،سرکچال۳،ورزاب، هرزه کوه،برج اصلی،برج فرعی،خلنو کوچک،خلنو بزرگ،میشچال،سرخرسنگ،پالون گردن و نرگسی
تجربیات من در این خطالراس
۱.محک زدن استقامت و آمادگی جسمانی و روانی من در کوهنوردی و کوله کشی
۲.عبور از تیغه ها و قسمت های فنی
بعد از قله کلون بستک هنگام حرکت از روی خط الراس
بعد از قله سرکچال اصلی به سمت گردنه ورزاب
بعد از قله هرزه کوه تا بعد از تیغه های ژاندارک
قبل و بعد از قله میش چال
بخشهایی از مسیر قله سرخرسنگ و پالوان تیغه های زاندارک،خرسنگ و نرگس با کوله پشتی سنگین
۳.تجربه شبمانی بدون چادر، در آب و هوای ناپایدار. در بارندگی شبانه،با زیرانداز برای خودم محل شبمانی ایمن ،درست کردم.

بیوگرافی افسانه حسامی فرد کوهنورد و همسرش + عکس و اینستاگرام

او درباره تنگه گلو نوشته:

از تنگه گلو به بعد ،تمام مسیر رو برف بودیم .حجم برف یخچالها بسیار عالیه🙂مسیری که در حالت عادی یه ساعته میشه رفت رو آهسته بالا رفتیم … تا اینکه به حصارچال رسیدیم.خبری از صدها چادر رنگی نبود.حصارچال تو فصل صعود،که حدود یک ماه دیگه شروع میشه،روزانه میزبان صدها کوهنورده. اما الان ما بودیم و دو تا کوهنورد دوست داشتنی دیگه. چادر رو بپا کردم و با کاکوتی که از مسیر جمع کرده بودم چای درست کردم،و چه استراحت دلچسبی

بیوگرافی افسانه حسامی فرد کوهنورد و همسرش + عکس و اینستاگرام

ماجرای بیمه کار آفرین شدن

شروع فعالیت بیمه‌ای من سال ۸۳ دقیقاً سالی بود که فارغ‌التحصیل شدم با آقای صالحی مشاور هیات مدیره و مدیر عامل بیمه کارآفرین، در مشهد به عنوان پزشک معتمد کارم را آغاز کردم. نزدیک به دو سال معتمد بیمه کارآفرین بودم تا اینکه از خراسان بزرگ (خراسان رضوی فعلی) به استان دیگر مهاجرت کردم نتوانستم کارم را به این عنوان ادامه دهم؛ اما فعالیتم را به صورت بیمه‌گذار ادامه دادم و همچنان چندین پوشش بیمه‌ای را دارا هستم.

به عنوان یک پزشک معتقدم یکی از الزامات زندگی داشتن بیمه است. هم به عنوان پزشک و حواشی و حوادثی که ممکن است برای من پیش بیاید و هم به عنوان ورزشکار. این دو حوزه برای من این الزام را ایجاد کرد که همیشه با داشتن پوشش بیمه‌ای می‌توانم با آرامش و اطمینان خاطر حرفه و ورزشم را تداوم بخشم و ریسک‌های پیش روی خود را مدیریت کنم.

فعالیت به عنوان پزشک معتمد شرکت بیمه برای من تجارب ارزشمندی در حوزه کار با بیمه‌گذاران داشت و از طرفی چالش‌هایی هم وجود داشت. به عنوان یک نمونه بیمه‌گذاران توقع داشتند به عنوان پزشک از مواردی از بیماری‌های آنها چشم‌پوشی کنم. به بیمه‌گذار توضیح می‌دادم که در این پارامترهایی که از نظر فیزیکی شما را می‌سنجم و آزمایشگاه و لابراتواری به من گزارش می‌دهد، این خطر و ریسک وجود دارد، گاهاً ناراحت می‌شدند و وارد چالش با آنها می‌شدم.

بیمه‌گذاران خیلی وقت‌ها صادقانه فرم‌های اولیه را پر نمی‌کنند و یک سری اطلاعات اشتباه وارد سیستم می‌کنند که با معاینه بالینی به تشخیص نمی‌رسد.

خیلی زمان بر است. در حال حاضر بسیاری از بیمه‌گذاران در بیمه تأمین اجتماعی یا خدمات درمانی هنوز از این سیستم الکترونیک استفاده نمی‌کنند. در آن سیستم دارو دریافت نمی‌کنند. باز نسخه‌های‌شان ثبت نمی‌شود و بیمه هیچ بک گراندی از بیماری‌های زمینه‌ای بیمه‌گذار نمی‌تواند داشته باشد. به نظرم تازه اول کار هستیم و تا مرحله بلوغ فاصله داریم.

من با ورزش از نوجوانی و حتی از کودکی عجین بودم. بیشتر ورزش‌ها را تجربه کرده‌ام. سال ۷۸ بود که با کوهنوردی آشنا شدم. از همان موقع با هیئت کوهنوردی خراسان بزرگ شروع به کار کردم. در حین تحصیل بود. کوه‌های مختلف و ارتفاعات داخل ایران را فتح کرد.بعد از سال ۸۵ با تولد دو فرزندم مقداری وقفه در کار ایجاد شد؛ اما پس از گذر این ایام با حمایت همسرم در این دوره ورزش کوهنوردی را خیلی جدی‌تر شروع کردم، دوره‌های آموزشی را گذراندم، مربیگری کوهپیمایی گرفتم و مدرس پزشکی کوهستان شدم. مسئول کمیته امداد و نجات و جست‌وجو و بعد کمیته پزشکی در خراسان شمالی شدم. سپس نایب رئیس هیئت شدم و الان رییس هیئت کوهنوردی استان خراسان شمالی و همچنین عضو کمیته پزشکی فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران نیز هستم و با مدرسان پزشکی کوهستان هم همکاری دارم.

بیوگرافی افسانه حسامی فرد کوهنورد و همسرش + عکس و اینستاگرام
افسانه حسامی فرد  اولین بانوی ایرانی فاتح K-۲

«افسانه حسامی فرد» زن پر تلاش کوهنورد ایرانی که در کارنامه خود صعود به قله اورست را در کارنامه دارد این‌بار توانست اولین زن ایرانی باشد که به قله پرخطر و پر فراز و نشیب کی – 2 را فت کند و نام خود را در تاریخ کوهنوردی ایران به ثبت برساند.

این قله یکی از پرخطرترین قله های جهان بوده که در پاکستان واقع شده است و تا به حال افراد انگشت شماری موفق شدند این قله را فتح کنند چرا که قله بسیار خطرناکی است.

قله K-۲ با ارتفاع ۸ هزار و ۶۱۱ متر در پاکستان قرار دارد و پس از اورست، دومین قله مرتفع جهان به حساب می‌آید.

باشگاه کوهنوردی آلپان پاکستان با تایید صعود تیم کوهنوردان زن به K-۲ به عنوان دومین قله مرتفع جهان اعلام کرد: افسانه حسامی فرد نیز به عنوان اولین بانوی ایرانی موفق به فتح قله کی۲ شده است.

«کرار حیدری» رئیس باشگاه آلپاین پاکستان امروز طی گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد افزود: افسانه یک کوهنورد جسور و شجاع است که تجربه صعود به اورست به وی کمک کرد که کی۲ مشهور به قله وحشی در پاکستان را فتح کند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *