بیوگرافی انوش معظمی بازیگر نقش حرمله و همسر و فرزندان و عکس و اینستاگرام

بیوگرافی انوش معظمی بازیگر نقش حرمله و همسر و فرزندان و عکس و اینستاگرام

بیوگرافی انوش معظمی بازیگر نقش حرمله +همسر و سوابق و ناگفته های معظمی در ایفای این نقش را
همراه با عکس های شخصی در مجله شبونه مشاهده کنید.

بیوگرافی انوش معظمی بازیگر نقش حرمله و همسر و فرزندان و عکس و اینستاگرام

بیوگرافی انوش معظمی و همسرش

انوش معظمی بازیگر ایرانی در شهر بروجرد متولد شده ، اما در تهران بزرگ شده و پدرش کارمند نیروی هوایی بود.

فعالیت سینمایی و بازیگری

از دبستان ابتدا سرود و شعر خوانی را در گروه سرود شروع کرده و سپس وارد بازی در تئاتر شده است.
اولین بار در یک مستند داستانی بازی کرده و درخشش و بازی جدی او در کارها بافث شد تا خیلی زود در بین اهالی سینما مشهور شود.
اما سکوی پرتاب و موفقیت او به سمت شهرت سریال مختارنامه و رستاخیز و دو نقش شمر و حرمله بوده است.

بیوگرافی انوش معظمی و همسرش

انوش معظمی بازیگر نقش حرمله کیست

معظمی با دو نقش بسیار سنگین و منفور در نقش های حرمله و شمر مشهور و شناخته شد.
نقش هایی که صاحبان نامشان رذل ترین و پست ترین اعمال تاریخ بشریت را انجام دادند.
این بازیگر در سریال مختارنامه در نقش حرمله ملعون و در فیلم سینمایی رستاخیز در نقش شمر ظاهر شده است.

بیوگرافی انوش معظمی و همسرش

زندگینامه انوش معظمی

باید گفت که به دلیل چهره خشن و خشک و فیزیکال و درشت اندام بودن این هنرمند بسیار انتخاب خوبی برای این
شخصیت ها بوده و ایشان نیز این نقش ها را بسیار عالی و فوق العاده و شاهکار ایفا کردند.

عکس شخصی بازیگر نقش حرمله

نقش هایی که ارائه و ایفای آن تمرکز و خلاقیت خاصی می خواهد و به نوعی باید با همه توان آن را اجرا کرد و از نظر
روحی و عاطفی و اعتقادی و عشقی که ما به خاندان اهل بیت و مخصوصا واقعه کربلا و شش ماهه امام حسین ع
داریم کاری بس سخت و دشوار بوده است.

بیشترین همکاری ایشان نیز با داوود میرباقری کارگردان معروف و مشهور است که در آثاری چون دندون طلا و
مسافر ری هم حضور داشته و نقش آفرینی کرده است.

بیوگرافی انوش معظمی

بیوگرافی انوش معظمی و همسرش

عکس های انوش معظمی

حرمله، منفورترین فرد در تاریخ اسلام و شیعه می باشد ، مردی خبیثی لعنت خدا بر او باد، با تیر سه شعبه، گلوی
علی‌ اصغر (ع) نوزاد شش ماهه آقا اباعبدالله ع را نشانه گرفت تا نامش را به‌ عنوان ،جانی‌ ترین و بی‌رحم‌ ترین آدم‌ تاریخ ثبت کند.
حرمله یکی از رذل ترین و قسی‌ القلب ترین افرادی بود که به خاطر عمل ناجوانمردانه اش مورد لعن و نفرین همگان قرار گرفت.

بیوگرافی انوش معظمی

بیوگرافی انوش معظمی و همسرش

ازدواج و عکس همسر انوش معظمی

از ازدواج و متاهل بودن بازیگر نقش حرمله اطلاعات زیادی در دست نیست.

آثار فیلم سینمایی و سریال معظمی

این بازیگر تاکنون در آثاری چون «سریال از یادها رفته ،دندون‌طلا، رستاخیز، پرچم های قلعه کاوه، مختارنامه، معصومیت
از دست رفته، روزی بود روزی نبود، فرشتگان بر بال آسمان مسافر ری، کلاشینکف حضور داشته است.

چهره واقعی بازیگر نقش حرمله

انوش در کارهای نمایشی و تئاتر نیز موفق عمل کرده و فعال است و تاکنون چندین نمایش معروف و موفق را بازی کرده است.

بیوگرافی انوش معظمی

بیوگرافی انوش معظمی و همسرش

انوش معظمی

  • گریم انوش معظمی برای فیلم سینمایی به وقت شام که در نهایت محفف نشد و بازیگر عرب و خارجی جای وی را گرفت.

اینستاگرام انوش معظمی

از دبستان ابتدا سرود و شعر خوانی را در گروه سرود شروع کرده و سپس وارد بازی در تئاتر شده است.
اولین بار در یک مستند داستانی بازی کرده و درخشش و بازی جدی او در کارها بافث شد تا خیلی زود در
بین اهالی سینما مشهور شود.
اما سکوی پرتاب و موفقیت او به سمت شهرت سریال مختارنامه و رستاخیز و دو نقش شمر و حرمله بوده است.

انوش معظمی از گود زورخانه تا صحنه نمایش

سال ۷۶ با آقای میرباقری آشنا شدم. می‌شود گفت آن زمان با حضور در نمایش دندون طلا، اتفاق ویژه‌ای برایم افتاد. بعد از آ‌ن در مسافر ری، معصومیت ازدست رفته و… هم با ایشان همکاری کردم. اولین کار تصویری‌ا‌م سال ۷۳ ــ ۷۲ بود به کارگردانی آقای سیداحمد نجفی بود.

مستند داستانی درباره زورخانه می‌ساختند و، چون من ورزش‌های زورخانه‌ای انجام می‌دادم، در دو سکانس از این اثر حضور پیدا کردم. ورزش زورخانه‌ای را به صورت حرفه‌ای از نوجوانی شروع کردم و آن زمان چند مقام قهرمانی را در چرخ چمنی در سطح تهران، استان و ایران داشتم. کلا یک بازیگر فیزیکال هستم و معمولا وقتی کارگردانان سراغ من می‌آیند اولین مزیت نسبی من برایشان همین فیزیکال بودن است. بخش زیادی از آن را مدیون ورزش مستمری هستم که در طول این سال‌ها انجام دادم. البته نقش‌های درونگرا را هم می‌توانم بازی کنم، ولی بیشتر از من اکت بیرونی می‌خواهند.

نرمش‌های بازیگری در برنامه‌ام هست، ولی بدنم همیشه به خاطر انجام حرکات ورزش زورخانه‌ای آمادگی دارد. این فرم بدنی روی صحنه گاهی به کارم آمده‌است و گاهی نه؛ مثلا چند مرتبه نقش پهلوان‌ها و اساطیر شاهنامه را بازی کردم، اما در بعضی از نقش‌ها هم به دلیل عضلانی بودن، به زحمت افتادم تا انعطاف بیشتری داشته‌باشم. دوربین می‌تواند مخاطب را گول بزند و کارگردان آنچه را می‌خواهد به خورد مخاطب دهد، اما روی صحنه نمایش همان چیزی که هست نشان داده می‌شود.

اگر من نقش یک آدم معمولی را بازی کنم باید آن‌قدر روی انعطافم کار کنم که این فیزیک طبیعی به نظر برسد. به همین دلیل در این ۲۰ سال تقریبا علاقه‌ام به ورزش زورخانه‌ای را سرکوب کردم. قطعا زمانی بوده‌است که به خاطر فیزیکم نقش‌هایی را از دست دادم.

دنیای هنر ما کوچک است و گاهی به گوشم می‌رسد که برای بعضی نقش‌ها وقتی اسمی از من برده می‌شود؛ می‌گویند خیلی عضلانی است و این نقش به قامت او نمی‌نشیند. درواقع فرصت بازی در آن نقش بدون این‌که اجازه داده شود اتود بزنم و آزمون پس دهم، از من گرفته شده‌است.

البته نمایشی را ۱۳ ــ ۱۲ سال پیش با آقای فرهاد تجویدی کار کردم و آنجا پنج نقش را به‌عهده گرفتم که با یکدیگر متفاوت بود. آقای تجویدی گفتند چند صاحب‌نظر بیان کردند فکر نمی‌کردیم انوش آن‌قدر بتواند انعطاف داشته‌باشد! همیشه او را در نقش رستم، کاوه آهنگر، پهلوان پوریای، ولی یا نقش اشقیای کربلا می‌دیدیم.

بیوگرافی انوش معظمی و همسرش

حرمله‌ای دیگر

به‌شدت معتقدم نقش‌های منفی از لحاظ فنی جای کار بیشتری نسبت به نقش‌های مثبت دارد؛ به همان مقدار هم لبه تیغ هستند. یعنی اگر یک مقدار از نقشت خارج شوی و کار لو برود، قافیه را باختی. البته من به بازی در نقش‌های مثبت هم علاقه دارم، اما زمانی که یک برچسب به‌عنوان بازیگر نقش منفی در سینمای ایران به پیشانی‌ات می‌خورد، دیگر پیشنهاد‌های مشابه آن به سمتت سرازیر می‌شود. تا جایی که من دو جای دیگر هم پیشنهاد نقش حرمله را داشتم!

برای یک مستند داستانی پیشنهاد کردند که نپذیرفتم و یک کار عاشورایی هم آقای فرآورده دو سه سال پیش می‌خواستند بسازند که من در پیش‌تولیدش هم بودم، ولی به دلایلی در همان مرحله ملغی شد. وقتی دعوتم کردند فکر کردم یک نقش دیگر را می‌خواهند به من بدهند؛ کمی زمینه‌سازی کردند و آرام‌آرام گفتند از تو همان نقش حرمله را می‌خواهیم.

دلایل خود را داشتند. گفتند آن‌قدر در این نقش خوب بودی که نمی‌توانیم بپذیریم بازیگر دیگری آن را بازی کند. بیننده با تو ارتباط برقرار کرده‌است و این خطر وجود دارد که بازیگر دیگری را در این نقش نپذیرد. پس تا سرپایی و می‌توانی، خودت این نقش را بازی کن. به نظرم انتخاب دوباره این نقش به لحاظ فنی می‌تواند اتفاق خوبی باشد، اما به لحاظ مساله برچسب که اشاره کردم، چندان خوب نیست!

انگار مهر تایید می‌زنی که من فقط همین یک نقش را بلدم. اگر پیشنهاد این نقش بار دیگر مطرح شود؛ بی‌رودربایستی باید همه جوره جذاب باشد تا آن را بپذیرم. همان موقع هم به آقای فرآورده گفتم من پلان‌هایی از زندگی شخصیت حرمله را بازی می‌کنم که در مختارنامه بازی نکرده‌باشم.

بیوگرافی انوش معظمی بازیگر نقش حرمله و همسر و فرزندان و عکس و اینستاگرام

برای اولین‌بار می‌گویم که …

به دلیل گریم سنگین مختارنامه شاید تا دو سال کمتر کسی از مردم من را می‌شناخت. بیشتر میان همکاران شناخته شده‌بودم. کم‌کم با حضور در مصاحبه‌های تلویزیونی و همچنین بازی در نقش‌های دیگر مردم هم من را شناختند. هنوز بسیاری باورشان نمی‌شود نقش امان، جوجه‌لاتی که در «دندان‌طلا» دیدند را همان بازیگر حرمله در مختارنامه یا شمر در رستاخیز ایفا کرده‌است.

تابه‌حال این را جایی را نگفته‌ام و برای اولین مرتبه است که می‌خواهم عنوان کنم. حرف زدن مداوم درباره نقش حرمله برایم آزاردهنده شده‌است. شاید یکی‌دو سال اول برایم جذابیت داشت که برای این نقش در برنامه‌های تلویزیونی، سمینار‌ها و مصاحبه‌های مطبوعاتی دعوت می‌شدم؛ ولی رفته‌رفته مغموم شدم و باعث آزار روحی‌ام شد! احساس کردم همه دارند فقط یک زاویه از من را می‌بینند.

درصورتی‌که من نقش‌های زیادی بازی کردم و در این نقش‌ها به لطف خدا و کمک کارگردانان خوب بودم. اگر تکرار این حرف‌ها از سمت مردم بود برایم جای پذیرش داشت و می‌توانستم آن را توجیه کنم، چون مختارنامه محبوب است و خیلی دیده شده، اما وقتی از طرف همکاران اهل تئاتر، سینما و تلویزیون یا در جراید و رسانه‌ها این اتفاق می‌افتد، واقعا آزاردهنده می‌شود.

درحالی‌که این نقش را دوست دارم و افتخار می‌کنم به‌عنوان یک بازیگر با آثار عاشورایی، مذهبی و اعتقادی شناخته می‌شوم، اما تمایل ندارم فقط دراین‌باره حرف بزنم. دوست دارم ژانر‌های مختلف، از کمدی تا درام، تخیلی و … را تجربه کنم.

بیوگرافی انوش معظمی

بیوگرافی انوش معظمی و همسرش

آرزو دارم پوریای‌ولی شوم

تاریخ را مطالعه می‌کنم و می‌شود گفت نوستالژی‌بازم. برخی دوره‌های تاریخی را خیلی دوست دارم و با خودم می‌گویم کاش در عصر پهلوانان به دنیا می‌آمدم و در همان عصر از دنیا می‌رفتم. به بعضی مقاطع دوران صفویه علاقه زیادی دارم؛ دورانی که هنوز قهوه‌خانه‌ها و حمام‌های عمومی وجود داشت و درعین‌حال به نوعی دوران شکوفایی ایران بود. با مطالعه قصه‌هایی که در این عصر می‌گذرد شاهد شخصیت‌پردازی‌های زیبا و فضایی پر از رنگ هستیم. زمانی که رمان «ده قزلباش» را می‌خواندم ( با این‌که نقد‌هایی به آن وارد است ) مدام آن دوره را تصور می‌کردم و دوست نداشتم زندگی‌ام در زمان حال باشد. پوریای‌ولی جزو شخصیت‌های تاریخی است که دوست دارم آن را بازی کنم. واقعا آرزوی این نقش را دارم. کلا به دلیل سابقه‌ام در ورزش باستانی دوست دارم نقش پهلوانان مثل پهلوان حسن رزاز و پهلوان یزدی بزرگ را بازی کنم. دوران آن‌ها رویایی و عجیب بوده‌است. دورانی که قول آدم، قول بود و معرفت بیشتری وجود داشت.

بیوگرافی انوش معظمی

اشک های بازیگر نقش حرمله هنگام تعریف خاطره پرتاب تیر بسوی حضرت علی اصغر+فیلم

شما مشغول بازی در تئاتر بودید که برای مختارنامه دعوت به همکاری کردند؟
– در سال ۷۷ در نمایش «دندون طلا» برای آقای میرباقری بازی می کردم که در آنجا با هم آشنا شدیم و در فصل اول صحنه یاری می کردم و در فصل های دو و سه نقش امان و شاهگوش را بازی کردم و حتی قرار بود نقش بلبل را بازی کنم که نشد. بعد از آن در مسافر ری نقش برده، معصومیت از دست رفته هم نقش نعیم که شخصیت علوی بود را بازی کردم. روزهای پایانی بازی در این سریال بودیم که آقای میرباقری که مشغول نگارش سریال «مختارنامه» بود، پیشنهاد نقش «حرمله» را به من داد و روزهایی که نقش نعیم را برای او بازی می کردم جرقه حضورم در نقش حرمله در ذهن آقای میرباقری زده شد.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *