بیوگرافی جواد گلپایگانی بازیگر نقش آتقی

بیوگرافی جواد گلپایگانی بازیگر نقش آتقی و همسر و فرزندان +عکس جدید

جواد نظری گلپایگانی متولد ۲۶ اسفند ۱۳۲۹ در شهر گلپایگان بوده که در 13 اسفند 1401 در سن 72 سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت دارای 3 فرزند (یک پسر و دو دختر) است جواد گلپایگانی سالها به عنوان تهیه کننده و بازیگر در سینما و تلویزیون فعالیت داشت متاسفانه به مدت ۱۴ سال در زندان بود و از سینما و فعالیت های هنری به دور مانده جواد گلپایگانی به دلیل یک تصادف غیر عمد که منجر به مرگ عابر پیاده شد به مدت ۱۴ سال به زندان رفت جواد گلپایگانی نقش آتقی در سریال آینه عبرت را برعهده داشت و با این سریال به شهرت زیادی دست پیدا کرد اما ۱۴ سال زندان او باعث شد که مسیر زندگی اش کاملاً تغییر پیدا کند و بعد از آزاد شدن از زندان خیلی کم مورد توجه قرار بگیرد و خیلی ها دیگر او را نشناختند.

در ادامه بیوگرافی جواد گلپایگانی بازیگر نقش آتقی در سریال آینه عبرت و سن و علت کم کاری و ماجرای زندان رفتن و عکس همسر و دو فرزند پسر  و دخترش و سرنوشت بعد از بازی در آینه عبرت و خبر جدید از این بازیگر را در مجله شبونه بخوانید.

بیوگرافی جواد گلپایگانی بازیگر نقش آتقی

بیوگرافی جواد گلپایگانی

بازیگر ایرانی و تهیه‌ کننده با نام کامل جواد نظری گلپایگانی در ۲۶ اسفند ۱۳۲۹ در شهر گلپایگان به دنیا آمده و دارای مدرک تحصیلی دیپلم فنی بوده و شاخص ترین نقشی که ایفا کرده و با آن به شهرت رسید نقش آتقی در سریال آینه عبرت بود.

بیوگرافی جواد گلپایگانی بازیگر نقش آتقی

ماجرای بازداشت برای تریاک

جواد گلپایگانی میگوید یک روز می خواستیم یک صحنه ای بگیریم. صحنه ای بود که علی تریاک را قائم می کرد و من برمی داشتم و می گفتم عجب تریاکی! به درد من می خوره. این تریاک ها را از اداره مواد مخدر سر صحنه آوردند. آن موقع ما داشتیم صحنه دیگری می گرفتیم. ماموران گفتند ما جای دیگری ماموریت داریم. این مواد را کجا بگذاریم؟ آقای دینی فرمودند که ببرید بگذارید داخل ماشین حاجی. یعنی ماشین من. این مواد را پشت صندوق عقب ماشین ما گذاشتند و رفتند.

تا ساعت ۴ بعد از نصفه شب کار ما طول کشید و نتوانستیم صحنه تریاک ها را بگیریم. مواد هم ماند پشت ماشین من. من اصلا فراموش کرده بودم. آقای دینی هم فراموش کرده بودند. آن شب آمدم در میدان بهارستان بنزین بزنم و یادم آمد که ای داد بیداد پشت ماشین من چند کیلو تریاک است. در خیابان ولیعصر؛ همین طور که بالا می رفتم دیدم یک عروسی است که خیابان را بند آورده اند. من پشت ماشین عروسی مانده بودم.

آنها گفتند شما که جزو ما نیستید لطفا جدا شوید. من دنده عقب گرفتم و از بغل این ها رفتم جلو. جلوی تلویزیون که رسیدم ماموران سازمان صدا و سیما من را کنار زدند. من هنوز گریم داشتم و لباس آتقی تنم بود. مامور گفت در صندوق عقبت چی داری؟ گفتم تریاک. گفتند شوخی نکن. گفتم والله تریاک دارم.

  جواد گلپایگانی اعتیاد

سوییچ را گرفتند و در را باز کردند و دیدند آنجا پر تریاک است. گلنگدن را کشیدند و به من گفتند بیا پایین. من هم با همان لباس جلیقه آمدم پایین. رییس این ها بالاتر از من ایستاده بود. داد زد: «سرباز چی کار می کنی؟ آقای گلپایگانی ر بیار اینجا» من با خودم گفتم چه کسی بود که در تاریکی من را شناخت. من را بردند جلو و به سربازها گفتند اجازه بدهید ایشان برود. نگو آقای دینی بین راه یادش افتاده و با بی سیم سراسری اعلام کرده که به این ماشین کاری نداشته باشید. در آن لحظه قلب من به جای صد تا دو هزار تا می زد. آقای دینی من را آنجا نجات داد.

جواد گلپایگانی بازیگر سریال آینه عبرت

ایفای نقش آتقی در این سریال در قسمت برگ ریزان او را به شهرت رسانده و باعث شد تا او با همین نقش مشهور شده و تاکنون نیز با همین نقش شناخته شود.
شاید نام واقعی او را کسی نداند اما همه او با نام فراموش نشدنی آتقی آینه عبرت می شناسند.بیوگرافی جواد گلپایگانی

بیوگرافی جواد گلپایگانی بازیگر نقش آتقی

بیوگرافی بازیگر نقش آتقی در سریال آینه عبرت

در بیوگرافی جواد گلپایگانی می خوانیم از سال ۱۳۵۰ وارد عرصه بازیگری شده و از هنرمندان دوران قبل از انقلاب محسوب می شود.
وی علاوه بر بازیگری به عنوان تهیه کننده چند فیلم نیز فعالیت داشته اما همه مخاطبان و بینندگان او را به عنوان بازیگر می‌شناسند.
این هنرپیشه قدیمی تهیه کنندگی دو فیلم به نام‌ های شیلات و نقطه ضعف را برعهده داشته است.مرجانه گلچین

بیوگرافی جواد گلپایگانی بازیگر نقش آتقی

ماجرای زندان رفتن و قتل غیر عمد

در بیوگرافی جواد گلپایگانی می‌خوانیم که به در سال ۸۰ درگیر و گرفتار تصادفی ناخواسته و قتل غیر عمد شده و روانه زندان شد.
ایشان در سال ۱۳۸۰ با یک عابر پیاده تصادف می‌کند که منجر به مرگ این عابر می‌شود که با رضایت خانواده از زندان خلاصی می یابد.
اما از بد شانسی و یا بی احتیاطی ،دوباره با یک خانم تصادف می‌کند و باعث مصدومیت وی می شود.
این بار اما فرد مصدوم رضایت نداده و او روانه زندان می شود.محمود دینی

بیوگرافی جواد گلپایگانی بازیگر نقش آتقی

جواد گلپایگانی بازیگر و تهیه کننده

بعد از گذراندن دوران حبس، بدهی زیادی بالا آورد و تا سال ۹۳ در زندان ماند و سپس به کمک ستاد دیگه و خیرین از زندان آزاد شد.
او در مدت حبس سه بار سکته کرده و دچار فشارهای روحی شده بود.

کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری

بازیگرسریال آینه عبرت در سال ۹۶ به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد اما به دلیل عدم تایید صلاحیت از دور انتخابات کنار گذاشته شد.
شعار انتخاباتیش ریشه کن کردن مواد مخدر بود.
وی تاکنون در فیلم‌های سینمایی و سریال‌هایی چون آقای شانس، مزدوران ،نقطه ضعف، عصیانگر، باغ بلور، زر خرید و … حضور داشته است.
او از بازیگران پرکار و فعال دهه ۶۰ و اواخر دهه پنجاه بود که بعد از دهه هفتاد بسیار کم کار و حضور کمرنگی در عرصه سینما و تلویزیون داشته است.

بیوگرافی جواد گلپایگانی بازیگر نقش آتقی

شغل دوم

در بیوگرافی جواد گلپایگانی می‌خوانیم که علاوه بر بازیگری یک شرکت لیزینگ خودرو داشته و نمایندگی فروش خودروهایی چون فیات و تویوتا و خودروهای سنگین بوده است.
همچنین وی یک کارخانه نیز در گلپایگان داشته ،اما بعد از حبس همه اموالش را از دست می دهد.

الگوپذیری از افراد معتاد

وی درباره بازی خوب و طبیعی که در نقش فرد معتاد بازی کرده گفته است: شرکت لیزینگی من در خیابانی بود که بیشتر افراد معتاد در آن رفت آمد کرده و یا اقامت داشتند و من هم به حرکات و رفتار و نحوه حرف زدنشان نگاه می کردم تا مانند آنها در فیلم اجرا کنم.

بیوگرافی جواد گلپایگانی بازیگر نقش آتقی

ازدواج و همسر

در سال ۱۳۵۵ ازدواج کرده و دارای یک دختر و پسر می باشد.

آثار فیلم و سریال

آقای شانس ۷۲
مزدوران ۶۳
نقطه ضعف ۶۲
عصیانگران ۶۰
شجاعان ایستاده می‌میرند ۵۹
باغ بلور ۵۷
زرخرید ۵۷
سریال آینه عبرت
سریال برگ‌ ریزان
مجموعه تلویزیونی آتیه

جواد گلپایگانی از بازیگری تا تهیه کنندگی و زندان

شاید مردم من را به عنوان بازیگر بشناسند اما من قبل از اینکه بازیگر باشم یک تهیه کننده هستم و حتی در زندان هم که بودم دست از تهیه کنندگی برنداشتم. اولین کار هنری ام فیلمی بود که در سال ۱۳۵۰ با رضا گمرکی کار کردم اما مسئولان وقت اجازه ندادند فیلم پخش شود. دیگر کاری انجام ندادم تا سال ۵۷ که دو فیلم ساختم. بعد از انقلاب «شجاعان ایستاده می میرند» عباس کسایی، «مزدوران» مرحوم جهانگیر جهانگیری و «شیطان» اکبر صادقی را ساختیم.

من برای هنر ارزش قائلم و آن را دوست دارم و حتی چندین بار برای هنر، به زندگی ام چوب حراج زدم و کلی زیر قرض و بدهی رفتم. یک بار سر فیلم «آقای شانس» با بازی اکبر عبدی، به خاطر اینکه این فیلم فروش خوبی نداشت، مجبور شدم خانه ام را بفروشم و اجاره نشین شوم. در همه این فیلم ها، من تهیه کننده بودم.

آینه عبرت سریالی بود که با اجازه ستاد مبارزه با مواد مخدر آغاز شد. محمود دینی ، بازیگری که نقش علی را بازی می کرد ، که دوست خوب من بود ، پیشنهاد کرد که من نقش آتقی را بازی می کنم ، که یک فرد پیر و معتاد است. خوب ، خدا با ما بسیار مهربان بود و به ما کمک کرد ، و این فیلم تلویزیونی بسیار موفق بود. من خیلی تلاش کردم تا نقش را بازی کنم. البته ، من یک شرکت لیزینگ ماشین نیز داشتم. در آن زمان ، شرکت من در خیابان بود که هر روز معتادان زیادی را می دیدم و تمام رفتارها و حرکات آنها را تحت نظر داشتم تا بتوانم از این رفتارها در یک نقش استفاده کنم.

تصادف و زندان

سال ۸۲ بود که با خودروی پراید خودم در خیابان سهروردی با او تصادف کردم. در این حادثه خانم جوان دچار آسیب شد و از بد روزگار خودروی خودم هم بیمه نداشت و دادگاه مرا به پرداخت حدود ۶ میلیون تومان دیه محکوم کرد اما خب این پول را هم نداشتم و پرونده ام سنگین تر شد.

او میگوید این حادثه غم انگیز تمام زندگی من را خراب کرد. اما خدا را شکر بعد از این همه سال ، این کابوس بالاخره تمام شد. آغاز تمام بدبختی های من به تابستان برمی گردد. من یک کارخانه در گلپایگان داشتم و هر از گاهی به آنجا از تهران می رفتم. در روز حادثه ، من و یکی از دوستانم در ماشین غرور خود از گلپایگان به تهران بازگشتیم.

دوست من که در پشت فرمان نشسته بود ، خوابید و به همین دلیل من پشت فرمان نشستم. بعد از حادثه بود که یک پیرمرد 74 ساله ناگهان در وسط جاده قرار گرفت و متأسفانه با او تصادف کردیم و پیرمرد جان خود را از دست داد و بدین ترتیب اوقات سخت ما آغاز شد. متأسفانه ، 10 روز از بیمه ماشین دوستم که اکنون مرده است ، گذشت و به همین دلیل مجبور شدم باج بدهم ، که حدود 70 میلیون تومان بود ، اما من نتوانستم تمام آن پول را بپردازم و از زندان آزاد شدم

من از خودم پولی نداشتم و پول مردم دستم بود. من شریک داشتم و پول زیادی برای خودم نبود. نمی توانستم پول مردم را هعم خرج کنم. متعهد بودم و باید خودروهایشان را تحویل می دادم. ۶ ماه به زندان افتادم و بعد با قید ضمانت آزاد شدم تا شاید بتوانم رضایت خانواده پیرمرد را بگیرم. بعد از دو سال نه تنها نتوانستم رضایت بگیرم بلکه در یک سانحه رانندگی، خانم جوان دیگری را با ماشین زیر گرفتم و مشکلاتم چند برابر شد.

بیوگرافی جواد گلپایگانی بازیگر نقش آتقی و همسر و فرزندان +عکس جدید

علت درگذشت

محمدجواد نظری گلپایگانی، بازیگر و تهیه‌کننده در ۷۲ سالگی از دنیا رفت. حسن صفدری، شاعر و پسرعمه‌اش با تأیید این خبر گفت: او بامداد یکشنبه، ۱۴ اسفندماه در خواب بر اثر سکته قلبی از دنیا رفت.

«محمد جواد نظری گلپایگانی در طول پنجاه سال فعالیت هنری‌ش بیش از نود آهنگ خوانده، بالغ بر پنجاه فیلم ساخته، اولین فیلم‌اش «مادر» در دهه پنجاه و آخرین فیلم او «آقای شانس» با شرکت اکبر عبدی در دهه هفتاد بود، کاراکتر «آتقی» که ساخته و پرداخته او در سریال تلویزیونی «آینه عبرت» بود، یکی از پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیونی دهه هفتاد بود که در زمان جنگ ایران و عراق پخش می‌شد.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

2 نظر

  1. خدا رحمتش کنه چقدر خاطرات خوش در زمان پخش آینه عبرت ازش داریم

  2. خدارحمتش کنه.ولی چقدر این دنیا بیرحم است. ای کاش در زمان حیاتش دوستان و اشنایانش و مسوولین کمکش میکردند..ولی هزاران حیف…..ایشالله خداوند با آقاامیرالمومنین و حضرت فاطمه س محشورش کنه و یادش مانا و جاودان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *