بیوگرافی حسین زمان خواننده پاپ و همسر و فرزندان +عکس و درگذشت و حواشی

بیوگرافی حسین زمان خواننده پاپ و همسر و فرزندان +عکس و حواشی

حسین زمان خواننده پاپ ایرانی متولد 18 مرداد 1338 در تهران بود و در 21 اردیبهشت 1402 بر اثر سرطان در سن 63 سالگی درگذشت او سالها در عرصه خوانندگی فعالیت داشت و در اواخر عمرش به دلایل نامعلومی ممنوع الکار شده بود.

بیوگرافی حسین زمان خواننده پاپ و همسر و فرزندان +عکس و درگذشت و حواشی

بیوگرافی حسین زمان

حسین زمان خوانند ایرانی متولد 18 مردادماه سال 1338 اهل تهران است .

پس از اتمام تحصیلات متوسطه در تهران و اخذ دیپلم ریاضی از دبیرستان خوارزمی در سال 1356، به دانشگاه راه یافت و در رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه صنعتی اصفهان به تحصیل پرداخت.او فوق لیسانس مخابرات هم دارد.

بیوگرافی حسین زمان خواننده پاپ +عکس و درگذشت و حواشی

فعالیت سیاسی قبل از انقلاب

حسین زمان فعالیت خود را با سیاست آغاز و سپس وارد عرصه خوانندگی شد . در سال 1354 وقتی 16 ساله بود در دبیرستان اعلامیه و مقالات سیاسی پخش می کرد تا اینکه در 18 سالگی دستگیر و از دانشگاه اخراج شد .

حسین زمان در سال 1354 وقتی 16 ساله بود فعالیت خود را از دبیرستان خوارزمی با پخش اعلامیه و مقالات سیاسی آغاز کرد تا اینکه در 18 سالگی در دانشگاه دستگیر و اخراج شد.
مهاجرت به آمریکا و بازگشت

بعد از دستگیری در دانشگاه سال 1356 برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت اما بعد از 3 سال با اینکه 100 واحد درسی گذرانده بود با شروع جنگ ایران و عراق به وطن بازگشت.

همچنین ببینید:

بیوگرافی فرزاد فرزین خواننده پاپ و همسرش

بیوگرافی مهدی یغمایی خواننده پاپ و همسرش

 بیوگرافی رضا صادقی خواننده پاپ و همسرش

عضویت در بسیج

سال ۱۳۵۹ در سن ۲۱ سالگی به عضویت بسیج درآمد و سپس راهی جبهه شد. در طول هشت سال جنگ هم‌زمان با ادامه تحصیل، به مبارزه با دشمن نیز پرداخت. تحصیلاتش را تا کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مخابرات ادامه داد. وی برای مدتی فرمانده معاونت مخابرات نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز بود.

بیوگرافی حسین زمان خواننده پاپ و همسر و فرزندان +عکس و درگذشت و حواشی

شروع خوانندگی

حسین زمان در سال 1375 وقتی 37 ساله شده بود فعالیت خود را با دیگر هنرمندانی چون محمد اصفهانی و علیرضا عصار شروع کرد و در سال 76 اولین آلبوم خود بنام شب دلتنگی را منتشر کرد.

حسین زمان سرانجام پس از ۱۶ سال در مهر ماه ۱۳۹۷ برای ۳ قطعه از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کرد.

تازه‌ترین کنسرت حسین زمان روز پنجشنبه سوم مرداد ۱۳۹۸ به تهیه کنندگی موسسه نوای باران در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

وی منتخبی از آثار قدیم و جدید خود را با همراهی ارکستری بزرگ اجرا و ترانه تو نباشی را به همسرش تقدیم کرد.

در این کنسرت سه ترانه جدید «عاشقانه»، «دوراهی» و «گریه‌های بعد از تو» را برای نخستین بار اجرا کرد. همچنین ترانه‌ای با عنوان «برادر جان» با اجرای خاصی با دو ساز بر روی صحنه رفت. ترانه‌ای که خواننده آنرا درد دلی از اوضاع کنونی می‌داند.

بیوگرافی حسین زمان خواننده پاپ و همسر و فرزندان +عکس و درگذشت و حواشی

ممنوع الکار شدن

بعد از سال 1381 که آخرین کنسرت خود را برگزاری کرد دیگر اجازه فعالیت در عرصه موسیقی به وی داده نشد تا جایی که نیروی انتظامی مانع از بلیط فروشی و اجرای او می شد.

بعد از پیگیری جوابی نگرفت تا اینکه در اواخر دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد دوباره برای مجوز به ارشاد رفت که به او گفتند از بالا دستور دادند مجوز ندهیم.

او میگوید من خودم را شاگرد علی شریعتی می دانم چون همه کتاب هایش را خوانده ام. از دوره نوجوانی تحت تاثیر نوشته های ایشان بودم و پخش برخی بیانیه های دکتر شریعتی در دبیرستان و دانشگاه عامل بازداشت ام توسط ساواک بود.

همسر و فرزندان

حسین زمان متاهل بود و دارای دو فرزند به نام ابوذر و زینب بود که او هم در عرصه موسیقی فعالیت دارد اما شهرت اش همچون پدرش نیست.

بیوگرافی حسین زمان خواننده پاپ و همسر و فرزندان +عکس و درگذشت و حواشیبیوگرافی حسین زمان خواننده پاپ و همسر و فرزندان +عکس و درگذشت و حواشی

درگذشت حسین زمان

ابوذر زمان فرزند حسین زمان در شبکه های اجتماعی خبر از درگذشت این خواننده ۶۳ ساله داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درحالی که شب گذشته بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی خبر از وخامت حال حسین زمان داده بود صبح امروز گروهی از رسانه ها به نقل از فرزندش خبر از فوت این مهندس پلی تکنیک خوانده و استاد دانشگاه دادند که سال ها قبل موسیقی را بالاتر از رشته مهندسی و فعالیت های سیاسی اش برگزید و به شهرت رسید.

بیوگرافی حسین زمان خواننده پاپ +عکس و درگذشت و حواشی بیوگرافی حسین زمان خواننده پاپ +عکس و درگذشت و حواشی

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *