بیوگرافی دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف کیست و علت اخراج +عکس

بیوگرافی دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف کیست و علت اخراج +عکس

دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف متولد ۲۸ مرداد ۱۳۴۸ در شهرستان اقلید فارس است که بیش از 4 سال ریاست دانشگاه شریف را بر عهده داشت او در 30 آبان 1402 عزل و اخراج شد گفته میشود علت اخراج او یک جشن فارغ‌التحصیلی ناهنجار بوده که در دانشگاه برگزار شده است.

در ادامه به بیوگرافی دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف و دخترش و همسرش و پسرش و اینکه  فرزندانش کجاست میپردازیم.

بیوگرافی دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف کیست و علت اخراج +عکس

 

بیوگرافی دکتر رسولی

دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف می باشد متولد ۲۸ مرداد ۱۳۴۸ در شهرستان اقلید فارس بوده و در حال حاضر دانشجویان دانشکده مهندسی کامپیوتری دانشگاه صنعتی شریف می باشد او همچنین عضو شورای عالی فضای مجازی نیز است.

دکتر رسول جلیلی در رشته علوم کامپیوتر تحصیل کرده از مدرک خود را از دانشگاه فردوسی مشهد اخذ نموده است در سال ۱۳۶۶ موفق شد لیسانس علوم کامپیوتر را از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کند و برای ادامه تحصیل به سیدنی استرالیا برود در استرالیا در رشته سیستم های عامل توزیع شده تحصیل کرد و دکترا را اخذ نمود ایا سال ۱۳۷۴ تا به حال در دانشگاه صنعتی شریف مشغول به کار می باشد .

بیوگرافی دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف کیست و علت اخراج +عکس

جالب است بدانید که از مهر ۱۳۸۸ به مدت یک سال در دانشگاه کالیفرنیا آمریکا به عنوان استاد فعالیت داشته است

عضو شورای عالی فضای مجازی

دکتر رسولی همچنین عضو شورای عالی فضای مجازی میباشد او در سال ۱۳۸۴ در مصاحبه اعلام کرده بود که سایتهای که مغایر با ارزشهای اخلاقی و فرهنگی و اجتماعی خانوادگی باشد فیلتر خواهند شد.

دکتر رسولی در سال ۱۳۹۲ از طرف وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا تحریم شد.

او میگوید سال 78 ما یک پروژه در حوزه امنیت را شروع کردیم. بعد سال 81 پروژه مرکز پیامک را در دانشگاه در قالب همان آزمایشگاه شروع کردیم و بعد در سال 84 شرکت تأسیس شد. آن موقع چون مرکز رشد در دانشگاه نبود اگر یک پروژه ارتباط با صنعت می‌توانست صنعت را با دانشگاه مرتبط کند، این طوری اتفاق می‌افتاد و شرکتی تأسیس می‌شد.

سوابق اجرایی و علمی

دکتر رسولی علاوه بر عضویت در شورای عالی فضای مجازی، سوابق دیگری، چون معاون صنایع امور اقتصاد سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، عضو هیئت علمی و مدیر گروه IT دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف، عضو هیئت مؤسس و رئیس هیئت مدیره شرکت امن‌افزار گستر شریف و عضو گروه نرم‌افزار صنایع پیشرفته وزارت صنعت و معدن را در کارنامه دارد.
همچنین او دارای بیش از ۲۵ مقاله در مجله‌های معتبر بین‌المللی و ۱۵۰ مقاله در کنفرانس‌های علمی می‌باشد.

بیوگرافی دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف کیست و علت اخراج +عکس

ازدواج در سن 21 سالگی

دکتر رسولی در سن 21 سالگی ازدواج کرد

او میگوید از زمانی که دانشجوی فوق لیسانس بودم همزمان با تحصیل کار هم می‌کردم. کار کردن من دو وجه داشت: یک وجهش این بود که فکر می‌کردم اگر در حوزه مهندسی کامپیوتر دست به آچار باشم مؤثرتر هستم. ضمن این که گذران زندگی‌ هم برایم مسئله بود. چون زمانی که دانشجوی لیسانس بودم یک فرزند داشتم و زمانی که دانشجوی فوق لیسانس بودم 2 فرزند داشتم و اولاد سومی هم بعد از دوره فوق لیسانس داشتم.

بیوگرافی دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف کیست و علت اخراج +عکس

دکتر رسولی از دانشگاه مشهد تا استرالیا

وقتی که در دانشکده مهندسی کامپیوتر مشغول شدم دو سه سالی را در بیرون دانشگاه به شکل پاره وقت کار می‌کردم. فکر کردم که کار را از بیرون به داخل دانشکده بیاورم و این کار را کردم، یکی دو تا کار را در سال 78 به داخل دانشکده آوردم و یک آزمایشگاه ارتباط با صنعت در زمینه امنیت شبکه ایجاد کردم و شروع کردم به کار صنعتی کردن. آن پروژه که تا حدودی انجام شد، دوستان و دانشجویانی که از این آزمایشگاه فارغ‌التحصیل شده‌ بودند، باید کار را ادامه می‌دادند.

بیوگرافی دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف کیست و علت اخراج +عکس

بنابراین با آنها یک شرکت به نام «امن‌افزار گستر شریف» تأسیس کردیم و در سال 82 این شرکت مستقر شد. در کنار این، در زمینه کار حرفه­ای، با یک پروژه دیگر در همان آ‌زمایشگاه داخل دانشگاه برخورد کردیم و یک قرارداد ارتباط با صنعت برای ساخت یک مرکز اس ام اس منعقد شد. آن موقع در کشور، سرویس پیامک وجود نداشت. هر چند آن پروژه و قراردادی که منعقد شد نیمه کاره رها شد و آن پروژه شکست خورده بود ولی ادامه آن فرایند و حمایتی که مرکز صنایع نوین در سال 82 و 83 از این کار شکست خورده کرد باعث شد که آن گروه احیا بشوند و بعد از یک سال، آن مجموعه موفق شد یک مرکز خدمات پیامک را در شیراز در شبکه همراه اول قرار بدهد.

بیوگرافی دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف کیست و علت اخراج +عکس

قرار دادن خدمات پیامک در شهر شیراز، از یک مجموعه آزمایشها در تهران انجام شد. عملاً بعضی از مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اولین بار پیامک را به روی گوشی موبایلشان از طریق کاری که در دانشگاه انجام شده بود دریافت می‌کردند. بر این اساس که یک توان داخلی وجود دارد که باید این توان داخلی به اثبات می‌رسید و اعتماد مسئولان شرکت مخابرات ایران را جلب می‌کرد. این اعتماد با حضور به عنوان یک محصول آزمایشی در خارج از تهران انجام شد. به موازاتش محصول یک شرکت چینی که خریداری شده بود، در تهران نصب شد و سرویس‌دهی به مردم شروع شد. نهایتاً آن سرویس محدودی که در شیراز شروع شد با سه چهار سال اعتماد‌سازی پیاپی و توجهی که مدیران شرکت ارتباطات همراه اول داشتند باعث شد که کل متقاضیان همراه اول به صورت %50-%50 بین تولیدکننده‌  داخلی یعنی بین «پیک آسا» و شرکت چینی تقسیم بشود و الآن که در خدمتتان هستم %70 ظرفیت در اختیار شرکت پیک آساست.

پیک آسا هم این وسط ماجرا متولد شد! تولد پیک آسا به این خاطر شد که انعقاد قرارداد با شرکت‌ مخابرات ایران و ضمانت و حسن انجام کار از طرف دانشگاه نمی‌توانست انجام بشود و عملاً باید امور مالی این قرارداد با یک نهاد حقوقی انجام می‌شد. این نهاد حقوقی با تجربه‌ای که من با شرکت امن‌افزار داشتم به شکل ترکیبی از اعضای هیئت علمی و فارغ‌التحصیلان آن پروژه در قالب یک شرکت سهامی خاص به نام پیام‌افزار پیک آسا در سال 84 انجام شد.

اخراج دکتر رسول جلیلی از دانشگاه شریف

به نظر می رسد تغییر دکتر رسول جلیلی ریاست دانشگاه شریف پیرو اتفاقات ناهنجار در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان پردیس کیش دانشگاه باشد. در آن زمان نیز سخنگوی وزارت علوم درتوییتی اعلام کرده بود: وزیر علوم دستور پیگیری و بررسی و اعلام نتیجه ظرف ۴۸ ساعت را صادر کرده است. با متخلفین در هر سطحی برخورد قانونی و جدی انجام خواهد شد.

بیوگرافی دکتر رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف کیست و علت اخراج +عکس

دانشگاه صنعتی شریف نیز پس از آن در اطلاعیه ای اعلام کرد: «مراسم دانش‌آموختگی ۸۱ نفر از دانشجویان پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف در جزیره کیش، روز پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲، برگزار شد. متأسفانه، در بخش پایانی مراسم، هنگام اهدای جوایز و گرفتن عکس دسته‌جمعی، مواردی از عدم رعایت شئونات و قوانین مشاهده شد که در شأن خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی شریف نبود و منجر به امتناع رئیس و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه از مشارکت در اهدای بخشی از جوایز و ترک سالن همایش از سوی رئیس دانشگاه شد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. زن و بچه اش الان کجاست
    خودش وقتی آمریکا استاد بوده با شئونات اسلامی مشکلی نداشته
    میاد ایران ناگهان تحریک میشه الاغچه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *