بیوگرافی رضا بنفشه خواه بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس جوانی و عکس جدید

بیوگرافی رضا بنفشه خواه بازیگر و همسرش (پدر بیژن بنفشه خواه) +عکس جوانی

بیوگرافی رضا بنفشه خواه بازیگر و همسرش (پدر بیژن بنفشه خواه) +عکس و سوابق و فرزندان و اینستاگرام و جزئیات را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی رضا بنفشه خواه بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس جوانی و عکس جدید

بیوگرافی رضا بنفشه خواه

رضا بنفشه خواه در تاریخ 14 بهمن ماه سال ۱۳۲۲ در دروازه شمیران تهران دیده به جهان گشوده است.

وی در یک خانواده هنرمند متولد شده و بعد از گرفتن مدرک دیپلم به هنرکده آناهیتا رفت.

بیوگرافی رضا بنفشه خواه بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس جوانی و عکس جدید

خانواده

ایشان پدر بیژن بنفشه خواه یکی از ستاره های سینما، تلویزیون و تئاتر و همچنین برادر محمود بنفشه خواه یکی دیگر از هنرمندان خوب و توانمند ایرانی می باشد.

بیوگرافی رضا بنفشه خواه بازیگر (پدر بیژن بنفشه خواه) +عکس

فعالیت هنری

ایشان فعالیت هنری خودش را پیش از انقلاب تا به حال بعد از گرفتن مدرک دیپلم در سال ۱۳۴۲ به هنرکده آناهیتا رفت و نخستین ایفای خود را در نمایش تئاتری در همان سال را بازی نمود.

اولین ایفای تلویزیونی ایشان در فیلم مخمصه در سال ۶۲ بود
اولین فعالیت سینمایی اش ایفا در فیلم مکافات در سال ۶۳ بود.

بیوگرافی رضا بنفشه خواه بازیگر و همسرش و فرزندان و دخترش و نوه اش +عکس جدید

بعد از سپری کردن دوره‌های هنرپیشگی چندی معلم هنرپیشگی، فن بیان و گویندگی هم بوده است.

کارمند وزارت کار و امور اجتماعی :
بعد از گرفتن مدرک دیپلم برای کار، در وزارت کار و امور اجتماعی استخدام شد و همچنین بازنشسته‌ی وزارت کار و امور اجتماعی این سازمان نیز می‌باشد.

بیوگرافی رضا بنفشه خواه بازیگر و همسرش و فرزندان و دخترش و نوه اش +عکس جدید

همسر رضا بنفشه خواه کیست

ایشان سالیان سال می باشد، که با خانم جشینه نیلچی زاده که در کاخ جوانان اسبق کار می نمود، ازدواج نموده است، که ثمره این ازدواج سه فرزند به اسم های بیژن هنرمند وهژیر وپژمان است که هریک از آنان شغل جداگانه وگوناگونی از یکدیگر را دارند.

بیوگرافی رضا بنفشه خواه بازیگر و همسرش و فرزندان و دخترش و نوه اش +عکس جدید

فرزندان

آقای رضا بنفشه خواه سه فرزند به اسم های بیژن که وی هنرپیشه می‌باشد و هژیر و پژمان نیز می‌باشند.

بیوگرافی رضا بنفشه خواه بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس جدید

پسر بزرگش هژیر دارای مدرک فوق لیسانس عمران و حالا در کانادا سکونت دارد و پسر دیگرایشان بیژن که مشهور می‌باشد و در زمینه هنرپیشگی کار می‌کند و پسر دیگر آن پژمان که گریمور می‌باشد.

فیلمهای سینمایی

  • کباب غاز سال ۹۰،
  • آقای زرنگ سال ۸۹،
  • بعد از ظهر سگی سگی سال ۸۸،
  • کوچولوی خوش شانس سال ٨٣،
  • وعده دیدار سال ٨٢،
  • جان سخت سال ٧۶،
  • بازی های پنهان سال ٧۴،
  • مجسمه سال ۷۱،
  • مدرسه پیرمردها سال ۷۰،
  • آخرین پرواز سال ۶۵،
  • بازی تمام شد سال ۶۸،
  • تا مرز دیدار سال ۶۸،
  • زیر بامهای شهر سال ۶۸،
  • شب دهم سال ۶۸،
  • افسون سال ۶۷،
  • روزنه سال ۶۷
  • سال های خاکستر سال ۶۷،
  • پرستار شب سال ۶۶.

بیوگرافی رضا بنفشه خواه بازیگر و همسرش و فرزندان و دخترش و نوه اش +عکس جدید

رضا بنفشه خواه میگوید

من بعد از اینکه ازدواج کردم کار بازیگری را کنار گذاشتم و کار اداری انجام دادم، همچنین بازیگری و گویندگی تدریس می‌کردم. از سال ۱۳۶۲ دوباره بازیگری را با تئاتر شروع کردم.

بنفشه‌خواه اظهار کرد: من فکر می‌کنم هنر هوا و هوسی است یعنی مثلا وقتی در یک جمعی حضور پیدا می کنی و می‌بینی شخصی دارد ویولن می زند، تو هم دلت می خواهد این کار را انجام دهی، اما وقتی می‌بینی همچنان بعد از یک سال تمرین نتوانسته‌ای به نتیجه دلخواه برسی آن کار را کنار می گذاری و به سراغ کار دیگری می روی.

این هنرمند که مهمان برنامه تلویزیونی «شب‌نشینی» بود، درباره کار هنری ادامه داد: کار هنر اینگونه نیست که امروز کار را شروع کنی و انتظار داشته باشی به سرعت پیشرفت کنی، بلکه باید بسیار تلاش و تمرین کنی تا به نتیجه مطلوب و دلخواهت دست پیدا کنی.

بنفشه‌خواه توضیح داد: یکی از چیزهایی که در عرصه بازیگری اهمیت دارد، شانس است. مثلا یک کارگردان در یک مجلس فردی را می بیند و او را برای بازی در یک نقش دعوت می کند؛ پس گاهی شانس هم اهمیت دارد.

او همچنین تصریح کرد: برای ورود به عرصه بازیگری فقط علاقه ملاک نیست بلکه فرد باید یک آن وجودی و جنم بازیگر شدن را داشته باشد.

بنفشه‌خواه اظهار کرد: من با کار طنزی که دلقک‌بازی باشد موافق نیستم، زیرا حس می کنم طنز باید به‌موقع و زمان خودش باشد تا کار جلف و زننده نشود.

او با بیان اینکه در چند سال گذشته شغل بازیگری جذابیت کاذبی پیدا کرده و عملا همه می‌خواهند بازیگر شوند، افزود: صرفا علاقه در این حرفه مطرح نیست؛ به عنوان مثال من هم علاقه دارم رئیس جمهور آمریکا شوم و این دلیل بر این نمی‌شود که صرفا کافی باشد.

او ادامه داد: در حال حاضر به اندازه کافی بازیگر در کشور وجود دارد ولی ضعف بازیگران موجود ادبیات نمایشی است؛ به طور مثال سریالی را مشاهده می کنید و می‌بینید که در پایان آن سریال کفگیر به ته دیگ خورده است.

بنفشه‌خواه بیان کرد: وقتی از من درباره قبولی در رشته بازیگری سوال می‌کنند به آنها می‌گویم که دو سال اول که معمولا دروس عمومی دارید اما از سال سوم سعی کنید گرایش خود را به سمت ادبیات نمایشی سوق دهید که به نوعی دست به قلم شوید و نویسنده شوید.

بیوگرافی رضا بنفشه خواه بازیگر و همسرش و فرزندان و دخترش و نوه اش +عکس جدید بیوگرافی رضا بنفشه خواه بازیگر و همسرش و فرزندان و دخترش و نوه اش +عکس جدید بیوگرافی رضا بنفشه خواه بازیگر +عکس جوانی و عکس جدید بیوگرافی رضا بنفشه خواه بازیگر +عکس جوانی و عکس جدید بیوگرافی رضا بنفشه خواه بازیگر و همسرش و فرزندان و دخترش و نوه اش +عکس جدید

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *