بیوگرافی ریکاردو ساپینتو همسرش و دخترش +عکس و اینستاگرام

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو همسرش و دخترش و فرزندان +عکس و اینستاگرام

ریکاردو ساپینتو مربی فوتبال پرتغالی و سرمربی استقلال تهران است ساپینتو متولد ۱۰ اکتبر ۱۹۷۲ بوده ۴۶ سال سن دارد این مربی فوتبال دارای دو دختر است.

ریکاردو مانوئل آندره سیلوا سا پینتو ( Ricardo Manuel Andrade e Silva Sá Pinto) در دهم اکتبر ۱۹۷۲ در پورتوی پرتغال متولد شد. ریکاردو سا پینتو با قد ۱۷۸ سانتی است در پست مهاجم بازی می‌کرد.

ساپینتو اولین بازی رسمی خود را با پوشیدن لباس تیم سالگیروش، انجام داد و توانست خیلی زود به تیم ملی زیر ۲۱ سال پرتغال راه یابد و همراه این تیم، نایب قهرمان مسابقات جام ملت‌های اروپا در سال ۱۹۹۴ شود. نخستین بازی رسمی سا پینتو در لیگ برتر پرتغال، در تاریخ سی‌ام اوت ۱۹۹۲ به عنوان یار تعویضی در نیمه دوم مقابل فارنسی ثبت شد که نتیجه آن باخت دو بر صفر خارج از خانه بود.

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو همسرش و دخترش +عکس و اینستاگرام

در ادامه بیوگرافی ریکاردو سا پینتو سرمربی استقلال و همسرش و دخترش و پیج اصلی اینستاگرام ریکاردو ساپینتو و سوابق او را در این صفحه بخوانید.

  • نام کامل : ریکاردو مانوئل آندره سیلوا سا پینتو
  • نام به پرتغالی : Ricardo Manuel Andrade e Silva Sá Pinto
  • اهل کجاست : پرتغال
  • تاریخ تولد : ۱۰ اکتبر ۱۹۷۲
  • حرفه : مربی فوتبال / فوتبالیست سابق
  • تیم های سرشناس : سرمربی تیم ملی پرتغال و اسپورتینگ
  • تیم کنونی : استقلال
  • همسر : متاهل
  • فرزندان : دو دختر
  • پیج اینستاگرام :ricardomsapinto

 

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو

وی فعالیت سر مربیگری را در سال ۲۰۱۲ با نیمکت تیم فوتبال اسپورتینگ لیسبون شروع نمود و فعالیت در باشگاه های دیگر پرتقالی از قبیل: براگا،مورینزه وبلننسز را نیز در پرونده خود به ثبت رسانیده است.

الفتح عربستان، ستاره سرخ صربستان، استاندارد لیژ بلژیک، گازی انتپ ترکیه و…. سایر تیم‌های می باشد، که پینتو در آن فعالیت نموده است.

ریکاردو ساپینتو فصل پیش در لیگ پرتغال و تیم موریرنیزه فعال بوده است و توسط بازیکن های اهل ایرانی مشغول به کار در این کشور از قبیل: مهدی طارمی، علی علیپور، پیام نیازمند و…. فوتبال کشور را می شناسد.

ولی در ۹۸ و پس از کنار رفتن لیکنز از تیم تراکتور تبریز، مباحثی درباره حاضر شدن پینتو روی نیمکت تراکتور تبریز نیز گفته شده بود که این چهره در پایان تصمیم گرفت پا به کشور ایران نگذارد.

باشگاه استقلال برای منصوب هدایتگر تازه دنبال یکی از هم وطن های کارلوس کی روش رفت و احتمالاً ریکاردو مانوئل سیلوا را به عنوان جانشین آقای مجیدی منصوب نماید.

عکس ریکاردو ساپینتو و همسر و دخترانش

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو همسرش و دخترش +عکس و اینستاگرام

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو همسرش و دخترش و فرزندان +عکس و اینستاگرام

طی گزارشی، باشگاه استقلال پس از کناره گیری فرهاد مجیدی از مربی تیم استقلال هنوز نتوانسته سرمربی تازه ای را اختیار نماید.

تیم استقلال نفرات گوناگونی برای مذاکره زیر نظر دارد و اقدام هایی نیز صورت داد، ولی این مذاکره ها هنوز به‌طور جدی به هیچ نتایجی دست پیدا نکرده است.

نخستین و رسمی ترین فرد موردنظر تیم استقلال جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال فولاد بود، که ایشان به این درخواست جواب منفی داد.

آقای مصطفی آجرلو مدیرعامل تیم استقلال در ادامه مذاکره ها با الکس نوری هدایت‌گر دورگه ایرانی، آلمانی صورت داد که این مذاکره ها نیز نتایجی در بر نداشت ونوری درخواست های باشگاه را نپذیرفت.

به موازات این اقدام‌ها، استقلالی‌ها دنبال نفرات خارجی نیز رفتند تا در نیاز به نیمکت فصل آتی تیم استقلال را به دست هدایتگر خارجی بدهند.

یکی از این هدایتگران، ریکارد و مانوئل آندراده ، یکی از بازیکن های تیم ملی پرتغال می‌باشد، که در کشورهای گوناگون سابقه مربیگری نیز دارد.

عکس ریکاردو ساپینتو و همسرش

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو همسرش و دخترش و فرزندان +عکس و اینستاگرام

سوابق

ریکاردو فعالیت مربیگری را در سال ۲۰۱۲ با نیمکت تیم فوتبال اسپورتینگ لیسبون شروع نمود و فعالیت در باشگاههای سایر پرتغالی از قبیل : براگا، موریرنیزه و بلننسز را نیز در پرونده خود نیز دارد.
الفتح عربستان، ستاره سرخ صربستان، استاندارد لیژ بلژیک، گازی انتپ ترکیه و…. سایر تیم هایی می باشند، که پینتو در آن فعالیت نموده است.

ریکاردو فصل پیش مربیگری در لیگ پرتغال و تیم موریرنیزه را عهده‌دار بوده است و توسط بازیکن های اهل ایرانی در این کشور از قبیل :مهدی طارمی، علی علیپور، پیام نیازمند و…… فوتبال ایران را کاملاً می شناسد.

ولی در سال ۹۸ و پس از کنار رفتن لیکنز از تیم تراکتور تبریز مباحثی درباره حاضر شدن پینتو روی نیمکت تراکتور تبریز نیز بیان شده بود، که این چهره در پایان تصمیم گرفت به کشور ایران نیاید.

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو همسرش و دخترش و فرزندان +عکس و اینستاگرام

سقوط، آخرین نتایج ساپینتو

این چهره پرتغالی اکنون نزدیکترین شخص به نیمکت استقلال می باشد.
برای هواداران فوتبال اسم آشنایی می‌باشد، وی مهاجم تیم پرتغال در دهه ۹۰ میلادی که بیشتر آن دوران بازی اش را در باشگاه اسپورتینگ لیسبون سپری نموده است.

✅ همچنین ببینید بیوگرافی ارطغرل ساغلام سرمربی تراکتور 

حاضر شدن در هشت کشور در ده سال!

ساپینتو از سال ٩١ به عنوان سرمربی فعالیتش را آغاز نمود و در ۱۰ سال اخیر به مراتب تیم تعویض نموده است.

اسپورتینگ لیسبون، ستاره سرخ بلگراد، او. اف. ای یونان، آرتیموتوس یونان، استاندارد لیژ، لژیا ورشو، براگا پرتغال، واسکودوگاما برزیل، غازی عینتاب ترکیه وموریرنسه پرتقال از قبیل تیم‌هایی هستند، که ایشان در این مدت فعالیت نموده است.

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو  +عکس و اینستاگرام

باخت به همراه موریرنسه

موریرنسه آخرین تیم ایشان محسوب می شود، که به همراهی آن به دسته یک پرتقال در فصل قبل سقوط نمود.

 

بررسی پرونده ساپینتو نمایانگر این می‌باشد که وی در بیشتر باشگاه های خود بازی بد ویا خوبی داشته است و نتوانسته در هیچ تیمی مدت طولانی را تجارب نماید.

استقلال بعد از جواب منفی جواد نکونام و همچنین الکس نوری و چند گزینه ای دیگر اکنون به ریکاردو خیلی نزدیک می باشد.
یک گزینه که عملکرد ایشان شک های بسیاری در مورد وی ایجاد کرده است.

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال

فقط افتخار ریکاردو در زمان مربیگری قهرمانی در جام حذفی بلژیک می‌باشد.
این چهره با ۴۹ سال سن چند سال گذشته در بیشتر تیم های خود موفق نشد عملکرد خوبی داشته باشد و بعد از چند ماه به اجبار تیمش را عوض می نمود.

عکس ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال برای استوری و پروفایل و وضعیت واتساپ

سرمربی جدید استقلال

تیم فوتبال استقلال تهران، پس از انجام مذاکرات و توافق‌نهایی، عصر امروز رسماً «ریکاردو ساپینتوی» پرتغالی را به‌عنوان سرمربی تیمش و جانشین فرهاد مجیدی به هواداران قهرمان ایران معرفی کرد.

ساپینتو با قراردادی به‌مدت دو فصل که سال دوم مشروط به توافق مجدد است، هدایت آبی‌پوشان پایتخت را برعهده گرفت. او قرار است دو دستیار خارجی همراه خود را به استقلال بیاورد و یک دستیار ایرانی نیز برای حضور در کادر فنی‌اش انتخاب کند.

✅ همچنین ببینید بیوگرافی فرهاد کاظمی مربی فوتبال

ریکاردو یکی از نفرات شاخص سرمربیگری تیم استقلال در سال های پایانی بازی خودش یک فصل با کریس رونالدو اسطوره جوان آن ایام تیم شناخته شده پرتقال همبازی بوده است.

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو همسرش و دخترش و فرزندان +عکس و اینستاگرام

در فصل ۲۰۰۳ _۲۰۰۲ و فقط سالی که رونالدو در تیم بزرگسالان های اسپورتینگ لیسبون توپ می‌زده، ریکاردو به عنوان کاپیتان این تیم فعال بوده است.

عکس های بسیار جالبی از هم بازی بودن با رونالدو و ریکاردو در شبکه های اجتماعی می باشد، که در نوع خود بسیار جالب می باشد.

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو همسرش و دخترش و فرزندان +عکس و اینستاگرام

رونالدو پس از آن فصل به منچستریونایتد ملحق شد و گام در مسیر پر پیچ و خم خود در دنیای فوتبال نهاد.

آمار کلی ریکاردو ساپینتو در زمان مربیگری

۲۸۷ بازی
۱۲۴ برد
۷۰ مساوی
۹۳ باخت
میانگین ۱.۵۴ امتیاز

حکم زندان

در جدیدترین خبر در این زمینه ساپینتو دوباره به دردسر افتاده است. نشریه «فوتبال ۳۶۵» پرتغال از جنجال جدید و مشکل بزرگ برای استقلال پرده برداشت. این رسانه پرتغالی خبر داد شورای انضباطی (CD) فدراسیون فوتبال پرتغال (FPF) امروز مجازات برای ریکاردو ساپینتو سرمربی سابق موریرنیزه را به دلیل اظهاراتی که در مورد یک سرباز ارتش پرتغال در ماه مه انجام داد را تایید کرد.

بیوگرافی ریکاردو ساپینتو همسرش و دخترش و فرزندان +عکس و اینستاگرام

در بیانیه ای که امروز منتشر شد ساپینتو که در حال حاضر هدایت استقلال ایران را برعهده دارد به اتهام «آسیب به آبرو و تهمت زدن» محکوم شد.

ساپینتو خطاب به فرمانده ارتش پرتغال با لفظ «دروغگو» استفاده کرده بود. انتقاد شدید مربی پرتغالی باعث شد که ستاد فرماندهی ارتش پرتغال علیه ساپینتو به مراجع پیشگیری و مبارزه با خشونت در ورزش شکایت کند که در نتیجه این مربی پرتغالی با مجازات زندان مواجه شده است.

نتایج دوران «فرهاد»، کپی‌پیست می‌شود؟

استقلالی‌ها از حیث نتیجه‌گیری شباهت زیادی به فصل گذشته دارند. البته تیم فرهاد مجیدی لیگ بیست‌ویکم را با پیروزی مقابل هوادار آغاز کرد، اما شاگردان ریکاردو سا پینتو مقابل سپاهان مغلوب شدند، اما به جز هفته نخست، در سایر هفته‌ها عملکرد فنی تیم‌های تحت هدایت مجیدی و سا پینتو شباهت زیادی به یکدیگر دارد.

آبی‌پوشان پایتخت در هفته دوم و سوم فصل گذشته و فصل جاری توانسته‌اند با پیروزی به کار خود پایان بدهند و هفته چهارم و پنجم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. استقلالِ تحت هدایت فرهاد مجیدی، فصل گذشته تا پایان هفته پنجم، ۱۱ امتیاز به‌دست آورده بود و در جایگاه دوم جدول قرار داشت.

استقلالِ تحت هدایت ریکاردو سا پینتو تاکنون توانسته ۸ امتیاز به‌دست آورد و در فاصله‌ای ۳ امتیازی تا صدر جدول، در موقعیت ششم بایستد تا بیشتر اهمیت ۳ امتیاز دیدار هفته نخست مقابل سپاهان به‌چشم آید. البته استقلال در فصل گذشته، تا هفته هشتم به صورت متوالی مقابل رقبایش متوقف شد!

توهین به فدراسیون فوتبال

سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری بعد از بازی با پیکان از الفاظ زشت و توهین آمیزی استفاده کرد.

استقلال عصر امروز در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر فوتبال با نتیجه ٢ بر صفر از سد پیکان گذشت.

ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی استقلال در نشست خبری بعد از این مسابقه در حالی که به‌شدت از مجتبی حسینی همتای خود در تیم پیکان ناراحت بود جملاتی بر زبان آورد که توهین‌آمیز و زشت بود،

مترجم ساپینتو حرف های توهین آمیز و جنجالی او را ترجمه نکرد.

ساپینتو چه گفت؟

ساپینتو بعد از آنکه مدیررسانه استقلال مجتبی حسینی سرمربی پیکان را متهم به استفاده از الفاظ زشت کرد، گفت: «شما آنچه لازم بود را گفتید. من می‌خواهم این جنگل(تشبیه فضا به جنگل) تمام شود، مثل جنگلی با حضور حیوانات! وقتی در حال باخت هستند(عقب هستند)، دنبال بهانه‌ای هستند که کادر تیم حریف را تحریک کنند. بعضی از آنها رفتار مناسبی ندارند، سرمربیان حریف و دستیاران آنها هیچ از فوتبال نمی‌دانند و فقط تیم حریف را تحریک می‌کنند.»

او در حالی که عصبانی به نظر می‌رسید، ادامه داد: «بله، این رفتارها باید متوقف شود، این کار من نیست، فدراسیون باید خیلی سریع جلوی این موضوع را بگیرد؛ خیلی سریع. برای حفظ سلامت و افزایش زیبایی فوتبال ایران باید متوقف شود.»

سرمربی پرتغالی بعد از این جملات (که به زبان انگلیسی بر زبان آورد و از سوی مترجم ترجمه نشد) به موضوعات دیگری اشاره کرد. در ادامه نشست خبری یکی از خبرنگاران که متوجه شده بود ساپینتو چه واژه‌هایی را به کار برده خطاب به او گفت: «شما تشبیهاتی را به کار بردید و حرف‌هایی زدید که به دلایلی ترجمه نشد…»

زرندی مدیررسانه استقلال وسط حرف آمد و گفت: «نه، منظور ایشان به طور کامل منتقل نشد.»

خبرنگار ادامه داد: «به گفته خودتان این روزها همه انگلیسی و پرتغالی بلدند. فکر می‌کنم این صحبت‌های ایشان بار منفی داشته باشد. بهتر است خودشان بیشتر توضیح بدهند.»

وقتی مترجم ساپینتو،‌ سوال را برای او ترجمه کرد، او به زبان انگلیسی پاسخ داد: «من می خواستم بگویم رفتار شبیه انسان‌ها نبود. این حیوانات هستند که کارهای غیرمعمول انجام می‌دهند زیرا حیوان هستند. من می‌خواستم بگویم آنها کارهایی کردند که شبیه حیوان بود، زیرا این حیوان است که نمی‌داند چه کاری می کند و البته دلیلش این است که آنها فکر نمی کنند. این توهین نیست، من هیچ‌کس را حیوان خطاب نکردم. بهتر است این کارها را نکنند چون این رفتارها برای آینده خوب نیست.»

جالب اینجا است که مترجم ساپینتو بازهم عبارت های دقیق این مربی را ترجمه نکرد و فقط تاکید داشت که منظور ساپینتو رفتارهای غیرانسانی بوده است.

واکنش فدراسیون فوتبال

پس از حواشی امروز نشست خبری ساپینتو کمیته انضباطی فدراسیون اعلام کرد؛ «در پی تخلف صورت گرفته از سوی ریکاردو ساپینتو،سرمربی تیم استقلال مبنی بر عدم رعایت ماده 71 مقررات انضباطی و اظهارات توهین آمیز پس از دیدار مقابل پیکان، ابلاغ می شود که نامبرده ظرف مهلت 48 ساعت دفاعیات کتبی خود را به کمیته انضباطی ارسال کند.»

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

یک نظر

  1. بی‌شعور ها پس کو دخترو همسرساپینتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *