بیوگرافی شون کانری و همسرش + علت درگذشت

بیوگرافی سرتوماس شون کانری بازیگر + ماجرای درگذشت

بیوگرافی سر توماس شون کاری بازیگر خارجی ارزی فیلم و سریال را به همراه سوابق هنری و ماجرای جالب آشنایی و ازدواج با همسر و خبر درگذشت وی را در این بخش از مجله شبونه مشاهده کنید‌.

بیوگرافی شون کانری بازیگر نقش جیمز باند

آقای توماس شون کانری متولد ۲۵ اوت سال ۱۹۳۰  در شهر ادینبورگ واقع در لسکاتلند متولد شده است و از  بازیگران مطرح اسکاتلندی بود که در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

بیوگرافی شون کانری و همسرش + علت درگذشت

زندگی شخصی

مادرش یوفمیا مک بین نظافتچی و پدرش جوزف کانری کارگر کارخانه بودند، والدین او از مهاجران اسکاتلندی بودند که در ایرلند سکونت داشتند.

پس از پایان تحصیلات به نیروی دریایی پیوست اما به دلیل زخم اثنی عشر مجبور شد از نیروی دریایی اخراج شد، پس از آن مدتی به عنوان راننده کامیون فعالیت می کرد.

آغاز فعالیت هنری

وی را به سبب بازی در نقش جیمز باند در هفت فیلم سینمایی می شناسند وی از ستاره های فیلم های جیمز باند در سال ۲۰۰۳ و بعد از آن فیلم گروه آقایان خارق العاده ناگهان حرفه بازیگری را کنار گذاشت.

از آثار او می‌توان به فیلم دکتر نو که در سال ۱۹۶۲ به وسیله ی آن ساخته شد را نام برده که شون کانری نقش جیمز باند در این فیلم سینمایی بازی کرد و به شهرت رسید چرا این فیلم به عنوان یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین فیلم ها لقب گرفته بود.

او در ژوئیه سال 2000 به لقب شوالیه مفتخر شد.

ازدواج و همسر

شون کانری بازیگر نقش جیمز باند درگذشت

 

ایشان در سال ۱۹۶۲ با دیان کلینتون ازدواج کرده  که این ازدواج در سال ۱۹۷۳ به جدایی ختم شد و سرانجام در سال ۱۹۷۵ با خانم میشلین روکوبرن وارد زندگی مشترک شد.

بیشتر ببینید: بیوگرافی کاوه آفاق خواننده و بازیگر سریال خانه امن

جوایز هنری

آقای کانری در طول فعالیت بزرگ بازیگریه جوایز متعددی از جمله اسکار جایزه بفتا و ۳ گلدن گلوب را در کارنامه تجارب هنری خود دارا می باشد.

خبر درگذشت

شنیده ها حاکی از آن است که  شون کانری در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۰ در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

 

 

 

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *