بیوگرافی سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی و همسرش و فرزندان +عکس

بیوگرافی سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی و همسرش و فرزندان +عکس

سلمان رشدی متولد ۱۹ ژوئن ۱۹۴۷ در هندوستان است و به دلیل نوشتن کتاب آیات شیطانی مورد نفرد مسلمانان است او در سال 2022 توسط شخصی به نام هادی مطر مورد حمله با چاقو قرار گرفت و یکی از چشمانش کور شد.

در ادامه بیوگرافی سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی و علت حکم قتل و کشتن او توسط امام خمینی و ماجرای حمله و سوء قصد به او را در این صفحه ببینید.

بیوگرافی سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی و همسرش و فرزندان +عکس

سلمان رشدی کیست

سلمان رشدی یکی از نویسندگان و مقاله نویسان بریتانیایی و هندی بوده که به دلیل نوشتن کتاب آیات شیطانی به شهرت رسید او روز گذشته در نیویورک مورد حمله قرار گرفت و در حال حاضر در کما به سر میبرد.

بعد از انتشار کتاب آیات شیطانی توسط او حکم مرتد بودن و اعدام این شخص توسط امام خمینی صادر شد و در یک سخنرانی امام خمینی گفت هر کس او را به قتل برساند به بهشت میرود تا به حال چندین بار سلمان رشدی مورد سوء قصد قرار گرفته اما جان سالم به در برد.

تا اینکه روز گذشته در مراسمی در نیویورک مورد حمله یک مرد با چاقو قرار گرفت که از ناحیه گردن چندین ضربه به او وارد کرد و به کما رفت.

بیوگرافی سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی +عکس

بیوگرافی سلمان رشدی

سلمان رشدی متولد ۱۹ ژوئن ۱۹۴۷ در هندوستان است برای نوشتن کتاب بچه های نیمه شب شاهد زیادی دست یافت و جایزه آنچه را از آن خود کرد

حکم قتل توسط امام خمینی

در سال ۱۳۶۷ امام خمینی به دلیل انتشار کتاب آیات شیطانی این شخص حکم کشتن سلمان رشدی را اعلام کرد رهبر انقلاب علی خامنه‌ای در سال ۱۳۸۳ نیز این حکم امام خمینی را تایید کرد.

بعد از اعلام امام خمینی درباره کشتن سلمان رشدی دولت بریتانیا مسئولیت محافظت از او را تقبل کرد و چندین بادیگارد را برای او تعیین کرد تا به حال چندین بار اقدام به کشتن او در انگلیس صورت گرفته که جان سالم به در برده اما برخی از مترجمان و ناشران این کتاب ترور شده اند.

بیوگرافی سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی و همسرش و فرزندان +عکس

سرگرد یوجین جی استانیشفسکی، پلیس نیویورک با اعلام هویت ضارب سلمان رشدی اظهار کرد: ضارب فردی به نام هادی مطر ۲۴ ساله اهل فرویو نیوجرسی است که در بازداشت به‌سر می‌برد.

بیوگرافی سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی و همسرش و فرزندان +عکس

پیشنهاد میکنیم ببینید

بیوگرافی دکتر سید مجید حسینی نویسنده
بیوگرافی ابوالفضل کاهانی نویسنده
بیوگرافی نوشین معراجی نویسنده

پلیس نیویورک اعلام کرد: هیچ نشانه‌ای از انگیزه این حمله ندارد اما با اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) در ارتباط و در حال تعیین اتهامات او است.

وی به خبرنگاران گفت: در حال حاضر هیچ اطلاعی از انگیزه او نداریم.

بیوگرافی سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی +عکس

وی ادامه داد: پلیس معتقد است مطر به تنهایی عمل کرده است.

این مقام پلیس اضافه کرد: حمله به سلمان رشدی به‌رغم حضور نیروی‌های امنیتی در محل حادثه اتفاق افتاد اما نیروهای ما توانستند به موقع عمل کنند.

پلیس در عین حال ملیت مظنون و اینکه آیا سابقه جنایی دارد یا خیر را مشخص نکرده است.

بیوگرافی سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی +عکس

اهدای زمین به هادی مطر

: مسؤول دبیرخانه شبکه مردمی اجرای فتوای حضرت امام خمینی در اعدام سلمان رشدی گفت: مقدار زمین باقی‌مانده هم تحویل کسانی خواهد شد که این جرثومه فساد را به درک واصل کنند.

حجت‌الاسلام محمد اسماعیل زارعی مسؤول دبیرخانه شبکه مردمی اجرای فتوای حضرت امام خمینی در اعدام سلمان رشدی در همایش فتوای ماندگار، اظهار کرد: از اقدام شجاعانه جوان آمریکایی در جهت اجرای حکم تاریخی امام راحل صمیمانه تشکر می‌کنیم. اینکه با این اقدام خود یک چشم سلمان رشدی را کور و یک دست او را ناکار کرد باعث خوشحالی مسلمانان شد.

وی بیان کرد: هر چند سلمان رشدی مرده‌ای متحرک بیش نیست در همین راستا در جهت ارج نهادن به این اقدام شجاعانه حدود هزار مترمربع زمین زراعی با ارزش و حاصلخیز اهدایی مرحوم حجت‌الاسلام حاج شیخ حسین زارعی طی مراسم ویژه‌ای تحویل وی و یا نماینده‌ی قانونی‌اش می‌شود.

بیوگرافی سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی +عکس بیوگرافی سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی +عکس

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *