بیوگرافی سیامک اشعریون بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس و اینستاگرام

بیوگرافی سیامک اشعریون بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس و اینستاگرام

بیوگرافی سیامک اشعریون بازیگر قدیمی و همسرش و فرزندان +عکس و اینستاگرام و سوابق او را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

  • نام کامل: سیامک اشعریون
  • تاریخ تولد: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۲۵
  • محل تولد: تهران
  • حرفه: بازیگر
  • شروع فعالیت: سال 1343 تا کنون
  • فرزندان: 1 دختر و 5 پسر (شهاب اشعریون بازیگر است و آرش اشعریون آهنگساز است)

بیوگرافی سیامک اشعریون بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس و اینستاگرام

بیوگرافی سیامک اشعریون

سیامک اشعریون از بازیگران قدیمی و باسابقه سینما و تلویزیون کشورمان بوده که سال‌هاست در این عرصه فعالیت می‌کند

او متولد ۱۹ اردیبهشت ۱۳۲۵ در تهران بود و در سال ۱۳۴۳ تاکنون در عرصه بازیگری فعالیت دارد.

شروع بازیگری قبل انقلاب

او با استودیو عصر طلایی موفق شد وارد عرصه بازیگری شود در سال ۱۳۴۳ با درخشش در فیلم جاهل ها و ژیگول ها به کارگردانی حسین مدنی اولین گام خود را در عرصه بازیگری برداشت.

بیوگرافی سیامک اشعریون بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس و اینستاگرام

سپس با بازی در فیلم ببر رینگ موفق شده که به چهره شناخته شده تبدیل شود فیلمی که در آن بازیگران شناخته شده همچون رضا بیک ایمانوردی و ویکتوریا بازی می‌کردند و این تجربه بسیار خوبی برای سیامک اشعریون بود در کنار این چهره های سینمایی قبل از انقلاب به ایفای نقش بپردازد

سیامک اشعریون در سال ۱۳۴۳ چهار فیلم سینمایی به نام های جاهل ها و ژیگول ها و ببر رینگ و چهار تا شیطون و افسانه دهکده را بازی کرد و نشان داد یکی از بازیگران قابل و با استعداد سینما است .

در سال ۱۳۴۴ نیز دو فیلم سینمایی به نامهای نخاله و جلاد را بازی کرد و با بازیگران شاخص سینمای ایران از جمله رضا بیک ایمانوردی و علی میری همبازی شد

بیوگرافی سیامک اشعریون بازیگر و پسرش شهاب اشعریون +عکس و اینستاگرام

سیامک اشعریون بعد انقلاب

با وقوع انقلاب بسیاری از بازیگران سینمای ایران ممنوع الکار شدند و این فرصت برای سیامک اشعریون حاصل شد تا در سال ۱۳۶۷ به درخواست مسعود کیمیایی کارگردان سینما برای فیلم سرب بازی کند او تا به حال ۲۰۰ فیلم سینمایی را در کارنامه خود دارد

او می گوید قبل از انقلاب خانواده ام با بازیگری موافق نبودند و سینمای ایران را به دلیل برهنگی قبول نداشتند و برای همین شرایط برای بازی در فیلم های قبل انقلاب برای هم سخت بود

بعد از انقلاب در فیلم گناهکاران به کارگردانی رامبد جوان در کنار فرامرز قریبیان بازی کرد و همچنین پسر شهاب اشعریون نیز در این فیلم با او همبازی شد.

همسر و فرزندان

آقای سیامک اشعریون در سال 1350 ازدواج کرده است و دارای ۶ فرزند بوده که یک دختر و 5 پسر میباشد نام پسرانش امید ، افشین، شهرام ، شهاب و آرش می‌باشند.

آرش در حال حاضر در عرصه موسیقی فعالیت دارد و از مهمترین کارهای او می توان به آهنگ متن سریال ستایش اشاره کرد شهاب نیز در در عرصه بازیگری فعالیت می کند.

بیوگرافی سیامک اشعریون بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس و اینستاگرام

مصاحبه با سیامک اشعریون

* شما متولد 1325 هستيد و نخستين فيلم خود را با نام «سرب» بعد از انقلاب در سال 67 بازي کرديد يعني در 42 سالگي. آيا پيش از اين هم سابقه بازي در سينما را داشتيد؟

+ من از سال 45 جسته و گريخته در سينما کار مي کردم چون خانواده ام موافق بازيگري نبودند. قبل از انقلاب هم در چند فيلم بازي کردم و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در فيلم «سرب» مسعود کيميايي بازي کردم.

بیوگرافی سیامک اشعریون بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس و اینستاگرام

* اشاره به فيلم «سرب» کرديد؛ چه طور شد که براي فيلم کيميايي دعوت به کار شديد و معرف تان چه کسي بود؟

+ من با «جمشيد هاشم پور» دوستي قديمي داشتم. او در آن سال ها براي بازي در فيلم «تيغ و ابريشم» کيميايي دعوت شد و من به همراه او سر صحنه رفتم و با کيميايي به واسطه هاشم پور و احمدلو دوست شدم. بعد از آن در فيلم هاي «سرب»، «دندان مار»، «ردپاي گرگ»، «ضيافت» و «مرسدس» کيميايي بازي کردم. اين کارگردان قرار است به زودي فيلم «خائن کشي» را بسازد و من براي بازي در فيلمش دعوت شده ام.

بیوگرافی سیامک اشعریون بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس و اینستاگرام

* برخورد مسعود کيميايي در فيلم «سرب» چگونه بود؟

+ خيلي عالي بود. من نقش مأموري را بازي مي کردم که «جمشيد مشايخي» را که در اين فيلم محکوم به اعدام شده بود از دادگاه به زندان و از زندان به دادگاه مي برد. معتقدم اگر يک پلان هم با «مسعود کيميايي» کار کنم خيلي ارزشمند است و از تجربه هايش استفاده مي کنم چون کيميايي از آن پلان براي مطرح کردن بازيگرش استفاده مي کند.

بیوگرافی سیامک اشعریون بازیگر و پسرش شهاب اشعریون +عکس و اینستاگرام

* کيميايي گويي خيلي از بازي تان خوشش آمده بود که بعد از «سرب» براي فيلم هاي بعدي اش هم از شما دعوت کرد؟

+ عقيده دارم بازيگر در مرحله نخست بايد اخلاق پسنديده داشته باشد و کيميايي هم علاقه مند است با بازيگراني همکاري کند که منظم و با اخلاق باشند و من هم سعي مي کردم به لحاظ اخلاقي مورد قبول او باشم.

بیوگرافی سیامک اشعریون بازیگر +عکس و اینستاگرام

* بسياري از بازيگراني که در آثار کيميايي بازي مي کنند، به موفقيت زيادي در اين عرصه دست مي يابند اما انگار شما از اين فرصت به خوبي استفاده نکرديد و آن طور که بايد پيشرفت نداشتيد؟

+ از لحاظ کاري به شکل مرتب سرکار هستم. فيلم سينمايي، فيلم تلويزيوني و سريال کار مي کنم و فيلم هاي سينمايي «دل بي قرار»، «بچگي تو فراموش کن» و «گناهکاران» را آماده اکران دارم. در فيلم «گناهکاران» با رامبد جوان، فرامرز قريبيان و پسرم شهاب هم بازي بودم. اين نکته را در پاسخ سؤال تان مي خواستم بگويم که بيشتر بازيگران جواني که با کيميايي کار کردند پيشرفت کردند.اکنون بازيگراني مثل من در سينماي ايران جايگاهي ندارند و حتي پرويز پرستويي هم کم کار شده است!

بیوگرافی سیامک اشعریون بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس و اینستاگرام

* چرا نقش هاي کوتاه به شما پيشنهاد مي شود؟

– خودم مشتاقم که بيشتر نقش هاي خوبي را بازي کنم که کوتاه باشد، يعني نقشي کوتاه اما کليدي و شناسنامه دار باشد و دوست ندارم چند ماه درگير يک اثر باشم. البته نقش اول هم زياد بازي کرده ام. در فيلم هاي تلويزيوني «مهره سوخته» و «ثروت بزرگ» نقش هاي اصلي را ايفا کردم. اما در مجموع دوست دارم نقش کوتاه و مفيد داشته باشم.

بیوگرافی سیامک اشعریون بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس و اینستاگرام

* شما از آن بازيگراني هستيد که در کارنامه تان نقش هاي متنوع زيادي ديده مي شود، از قاچاقچي و مهندس گرفته تا دلال و خلبان! فکر نمي کنيد که با اين همه توانايي اکنون در جايگاه خوبي در سينما و تلويزيون قرار نگرفته ايد؟

– از اعتباري که در سينما به دست آورده ام راضي هستم يعني شما با هر فردي از جمله کارگردان، بازيگر يا تهيه کننده مصاحبه کني و از او بپرسي از «سيامک اشعريون» راضي هستيد از من به نيکي ياد مي کنند و مي گويند بازيگر توانا، خوش اخلاق و دانايي هستم. ان شاء ا… روزي مي رسد که در مراسم از من هم تقدير کنند. سينماي ما به گونه اي است که وقتي يک بازيگر از کار مي افتد برايش بزرگداشت مي گيرند! من هم روزي که از پا بيفتم به سراغم مي آيند و درباره ام مستند مي سازند و بزرگداشت مي گيرند.

بیوگرافی سیامک اشعریون بازیگر و پسرش شهاب اشعریون +عکس و اینستاگرام بیوگرافی سیامک اشعریون بازیگر و پسرش شهاب اشعریون +عکس و اینستاگرام بیوگرافی سیامک اشعریون بازیگر و پسرش شهاب اشعریون +عکس و اینستاگرام بیوگرافی سیامک اشعریون بازیگر و پسرش شهاب اشعریون +عکس و اینستاگرام بیوگرافی سیامک اشعریون بازیگر و پسرش شهاب اشعریون +عکس و اینستاگرام بیوگرافی سیامک اشعریون بازیگر و همسرش و فرزندان +عکس و اینستاگرام

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *