بیوگرافی سیروس پوناوالا ایرانی زرتشتی در هند +قول 20 میلیون واکسن کرونا به ایران

بیوگرافی سیروس پوناوالا ایرانی زرتشتی در هند

بیوگرافی سیروس پوناوالا ایرانی زرتشتی که قول 20 میلیون واکسن کرونا را به ایران داد را درا دامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی سیروس پوناوالا

وی (متولد 1941) موسس و رییس هیات مدیره زرتشتی‌و‌ایرانی تبار انستیتو سروم است که در حالا حاضر فرزند او  «آدار پوناوالا» مدیرعامل انستیتو سروم هند میباشد.

دکتر پونوالا را به عنوان چهارمین فرد ثروتمند هند و صدمین جهان با دارایی خالص 13 میلیارد دلار ذکر کرده است.

بیوگرافی سیروس پوناوالا و آدار پوناوالا هندی ایرانی زرتشتی

این شخص از تاجران بزرگ ایران بود که به هندوستان مهاجرت کرد و در آنجا بعد از ازدواج با یک خانم هندی برای همیشه در هندوستان ماندگار شد و در حال حاضر در داروسازی فعالیت میکند.

او موفق شده که دستاوردهای بزرگی را برای تولید واکسن کرونا داشته باشد و آمریکا 100 میلیون دوز این واکسن را از شرکت او پیش خرید کرده است.

آقای سیروس پوناوالا به سعید نمکی وزیر بهداشت ایران قول داده است که 20 میلیون دوز این واکسن را با قیمت پایین تری به ایران بفروشد تا در دسترس مردم ایران نیز قرار بگیرد.

بیوگرافی سیروس پوناوالا ایرانی زرتشتی در هند +قول 20 میلیون واکسن کرونا به ایران

 

بر اساس شواهد و اسناد، ایران قرار است از «انستیتو هندی سروم» واکسن کرونا را پیش خرید کند. این انستیتوی خصوصی در زمره هفت شرکت مطرح داروسازی در هند است که در زمینه تولید دارو و واکسن، تجارب طولانی دارد. حتی این شرکت هندی به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان واکسن در جهان هم شناخته می شود. در برخی رسانه های مطرح جهان نیز از این شرکت بزرگ به عنوان یکی از امیدهای اصلی دستیابی به واکسن کرونا یاد می شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، «سیروس پوناوالا» به عنوان موسس و رئیس هیات مدیره ایرانی-زرتشتی تبار انستیتو سروم شناخته می شود. گفته می شود که هم اکنون پسر او، «آدار پوناوالا» به عنوان مدیرعامل انستیتو سروم هند فعالیت می کند.

بیوگرافی سیروس پوناوالا ایرانی زرتشتی در هند +قول 20 میلیون واکسن کرونا به ایران

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *