بیوگرافی عزت الله مهرآوران بازیگر و همسرش و فرزندانش +عکس و اینستاگرام

تاریخ انتشار 16 مهر 1400 – Study time 7 minutes

عزت الله مهرآوران بازیگر و همسرش و فرزندان + عکس و اینستاگرام او را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

عزت الله مهرآوران بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون شب گذشته جمعه ۱۶ مهرماه پس از چند روز ابتلا به کرونا در بیمارستان آتیه درگذشت گفت و از خاکسپاری وی فردا (یکشنبه، ۱۸ مهر) خبر داد.

هژیر مهرآوران فرزند این بازیگر پیشکسوت در گفتگو با مهر درگذشت این بازیگر باسابقه و مطرح را تایید کرده است.
عزت‌الله مهرآوران در طول چند دهه فعالیت هنری هم بر صحنه تئاتر حضور داشته است و هم در سینما و تلویزیون. او در سینما با کارگردانان مختلفی چون رضا عطاران، محمدرضا هنرمند و ابراهیم حاتمی کیا همکاری داشته است که می‌توان به «آژانس شیشه‌ای»، «مومیایی» و «خوابم می‌آد» اشاره کرد.

بیوگرافی عزت الله مهرآوران بازیگر و همسرش و فرزندانش کیست + عکس و اینستاگرام

بیوگرافی عزت الله مهرآوران

عزت الله مهراوران از بازیگران شناخته شده و با سابقه سینما و تلویزیون بوده که در 18 اردیبهشت 1328 مسجد سلیمان به دنیا آمده است او را با سریال لیسانسه ها و فوق لیسانسه ها می شناسند

شروع فعالیت قبل انقلاب

عزت الله مهرآوران حرفه خود را در عرصه بازیگری در سال ۱۳۵۰ با تئاتر آغاز کرد و در نمایش حجله به ایفای نقش پرداخت سپس در نمایش های مروارید ، عاشق کشون و صدا کن لیدو انتظار دیگر گام‌های خود را در تئاتر برداشت.

بیوگرافی عزت الله مهرآوران بازیگر و عکس جوانی و قبل انقلاب

سوابق در سینما

آقای عزت الله مهرآوران در سال ۱۳۵۳ تجربه بازی در مقابل دوربین را کسب کرد و در فیلم سینمایی سایه به سایه به کارگردانی ولی محمدی بازی کرد و در سال ۱۳۵۴ در فیلم یک راه به کارگردانی علی اصغر شادروان ایفای نقش پرداخت

او در نهایت در سال ۱۳۶۱ و بعد از انقلاب فعالیت هنری خود ادامه داد و در فیلم فیدوس به کارگردانی عزت الله مهرآوران گام های دیگر خود را برداشت

فیلم های ایلیا ، هتل کارتون،مرد عوضی ، تارهای نامرئی، آژانس شیشه‌ای ،سیب سرخ، حوا ، مومیایی ۳ ، بانوی من ، آتیش بازی و خوابم میاد را در سینما بازی کرده است

بیوگرافی عزت الله مهرآوران بازیگر و همسرش و فرزندانش کیست + عکس و اینستاگرام

درخشش و شهرت عزت الله مهرآوران در تلویزیون

ایشان در تلویزیون آثار زیادی را در کارنامه دارد در سال ۱۳۶۵ سریال داستان زندگی به کارگردانی صادق عبداللهی را بازی کرده و سپس در سریال‌های فروشگاه و بگذار آفتاب برآید را حضور داشته است

سریال های پیامک از دیار باقی ، وضعیت سفید ، دزد و پلیس و هفت سنگ از دیگر کارهای او به شمار می‌آید

اما در سال ۱۳۹۵ با سریال لیسانسه ها به کارگردانی سروش صحت توانست به شهرت برسد و همچنین سریال های هیولا و ریکاوری و زیر همکف و هم پدر و پسری را بازی کرده است

بیوگرافی عزت الله مهرآوران بازیگر و همسرش و فرزندانش کیست + عکس و اینستاگرام

او با آثارش در چندین دوره جشنواره تئاتر فجر حضور داشته که از این میان می‌توان به جشنواره فجر سال ۱۳۷۰ اشاره کرد. مهرآوران در این دوره مال‌کنون را به صورت مشترک با مریم معترف و در کنار آثاری نظیر سایه ماه به کارگردانی انوشیروان ارجمند، مرگ یزدگرد به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی گلاب آدینه، دلدار به نویسندگی و کارگردانی حسین نوری و واقعه‌خوانی جهاز جادو به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی آتیلا پسیانی به روی صحنه برد.

دارای نشان درجه ۱ هنری

وی دارای نشان درجه ۱ هنری از سوی وزارت علوم و وزارت ارشاد اسلامی (دکترا تئاتر)، دریافت صلاحیت هنری از اداره تئاتر در سال ۱۳۵۴ با ارزش کارشناس تئاتر در خوزستان است.

بیوگرافی عزت الله مهرآوران بازیگر و عکس جوانی و قبل انقلاب

همسر عزت‌ الله مهرآوران

ایشان متاهل میباشند ولی از همسر و فرزندان ایشان اطلاعاتی موجود نمیباشد.

یادمه ۵۰ ساله پیش آقای عزت الله انتظامی به ما می گفت : “یادتون باشد شما نوکر مردم هستید” همین جمله به من کمک کرد تا درست زندگی کنم و هیچ وقت آلوده نشوم و زنم را هم طلاق ندادم در واقع من یاد گرفتم در مقابل مردم و خودم مسئول باشم

عزت الله مهرآوران بازیگر فرزندان و نوه اش کیست + عکس و اینستاگرام

ممکن است خیلی ها بگویند زجر کشیدیم و بدبختی و گرفتاری و مصیبت های زیادی تحمل کردیم بله منم کشیدم اما به نظر من همه اینا فقط یک اسم دارد تجربه ! و مسیر زندگانی من همیش پر از تجربه بوده و بایگانی ذهنم ۶۸ سال تجربه ذخیره کرده است اما من یاد گرفتم از غم به آگاهی برسم وبا غم و اندوه به شادی برسم و شادی را خوب شناختم و ازش محافظت کردم.

بیوگرافی عزت الله مهرآوران بازیگر و همسرش و فرزندانش کیست + عکس و اینستاگرام

بیماری کرونا و کما

امروز صبح هفتم مهر در تماسی که با پزشکان داشتیم اطلاع دادند که او را به خواب مصنوعی برده‌اند چون دیشب از خواب مصنوعی بیدارش کرده بودند و هوشیار بود اما ظاهراً استرس تنفسی داشته است.

فرزند عزت‌الله مهرآوران با اشاره به روند درمانی پدرش بیان کرد که امروز صبح پزشکان او را به خواب مصنوعی برده‌اند.

وی ادامه داد: وضعیت کلی خوب است و روزنه امیدی از دیروز باز شد. درگیری ریه پدرم بالای ۹۰ درصد است و پزشکان همه تلاش خود را انجام می‌دهند. از مردم هم می‌خواهم دعا کنند تا حال پدر زودتر خوب شود.

فرزند مهرآوران با اشاره به دو دوز واکسنی که مهرآوران پیش از این زده بود درباره دلیل ابتلا به کرونا گفت: پدر اخیراً در سریال «ساخت ایران ۳» برای شبکه نمایش خانگی به ایفای نقش می‌پرداخت. ظاهراً سر صحنه چند نفر دیگر مبتلا به کرونا بوده‌اند اما فکر کرده‌اند چون ماسک دارند ویروس منتقل نمی‌شود.

بیوگرافی عزت الله مهرآوران بازیگر لیسانسه ها پدر حبیب و عکس جوانی و قبل انقلاب

چندی پیش بود که با خودِ عزت‌الله مهرآوران صحبت کردیم که هنوز پا به بخشِ مراقبت‌های ویژه نگذاشته بود و می‌گفت که در جریان “ساخت ایران3” به کرونا مبتلا شده است. به سختی صحبت می‌کرد اما فقط از مردم درخواست کرد که برای او دعا کنند.

بازیگری که کارهای خوبی مثل “وضعیت سفید” و “آژانس شیشه‌ای” و حتی طنزهایی مثل “هیولا”ی مهران مدیری و “لیسانسه‌ها”ی سروش صحت را از او دیده‌ایم. همچنین در این مدتِ اخیر هم به “بچه مهندس4” رفت و ایفای نقش کرد. عزت‌الله مهرآوران در برنامه کودکِ “قصه‌های ملسو” هم با نقشی متفاوت ظاهر شد.

چند روزِ بعد از این گفت‌وگو خبر از درگیری 90 درصدی ریه‌های او، آمد. نیک‌نام حسینی مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت تأکید کرد که به خاطر درگیری بیش از 90 درصد ریه عزت‌الله مهرآوران پزشکان از پیدا شدن روزنه امیدی برای درمان این بازیگر پیشکسوت گفته‌اند و در همین راستا برای طی شدن بهتر مسیر درمان، پزشکان وی را به خواب مصنوعی برده‌اند.

البته پزشکان او را از خواب مصنوعی بیدار می‌کنند اما به دلیل استرس تنفسی که بر او وارد شد بار دیگر با تشخیص پزشکان او دوباره به خواب مصنوعی می‌رود تا روند درمان به بهترین وجه ممکن ادامه پیدا کند.

شبِ گذشته متأسفانه خبری در فضای‌مجازی پخش شد که به سراغِ بیمارستان آتیه رفتیم تا از صحت و سقمِ این خبرِ تلخ باخبر شویم. در خبر آمده بود که “عزت‌الله مهرآوران درگذشته است”- بخشِ مربوط به این بازیگر قدیمی و پرستار آن بخش تأکید کرد که نمی‌تواند جزئیاتی از بیمار مطرح کند اما ایشان در قید حیاتند و درمان‌شان پیگیری می‌شود و حتی شرایط بهتری نسبت به گذشته دارد.

بیوگرافی عزت الله مهرآوران بازیگر و عکس جوانی و قبل انقلاب
هژیر مهرآوران، فرزند عزت الله مهرآوران درباره آخرین وضعیت جسمانی پدرش، گفت: وضعیت پدر همچنان مانند دیروز است و با دستگاه در همان حالت نیمه هوشیار نفس می‌کشد.

وی افزود: امروز بدن پدر مقداری عفونت پیدا کرد و به همین دلیل تب کرد. پزشکان در حال بررسی برای یافتن علت عفونت و تغییر آنتی بیوتیک‌ها هستند و ما هنوز امیدمان را از دست نداده ایم.

مهرآوران درباره عمل پدرش، تصریح کرد: پزشکان تصمیم گرفتند محل لوله گذاری برای دستگاه ونتیلاتور را از دهان به نای تغییر دهند تا فاصله کمی را تا شش طی کند. در واقع از شنبه دو هفته پیش، گرفتگی بینی شروع شد و از سه شنبه دو هفته پیش، پس از مثبت شدن تست درمان را شروع کردیم، اما شنبه همین هفته، پس از تنگی نفس شدید پدر راهی بیمارستان شد.

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا