بیوگرافی علیرضا آرا بازیگر و همسرش شبنم مقدمی +ماجرای ازدواج و عکس

بیوگرافی علیرضا آرا بازیگر و همسرش شبنم مقدمی +ماجرای ازدواج و عکس

علیرضا محمدی با نام هنری علیرضا آرا متولد 13 دی 1354 در تهران کارگردان و بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون میباشد همسر ایشان شبنم مقدمی از دیگر بازیگران مطرح کشورمان میباشد.

بیوگرافی علیرضا آرا بازیگر و همسرش شبنم مقدمی +ماجرای ازدواج و عکس و سوابق و اینستاگرام او را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی علیرضا آرا بازیگر و همسرش شبنم مقدمی +ماجرای ازدواج و عکس

بیوگرافی علیرضا آرا

علیرضا محمدی اسم هنری ایشان علیرضا آرا می باشد.
او در تاریخ ۳۰ آذر ماه، سال ۱۳۵۴ در شهر تهران چشم به جهان گشوده است.

تحصیلات علیرضا آرا

وی در رشته مهندسی عمران تحصیل کرده است، ولی به خاطر علاقه بسیار به هنرپیشگی خود را به سوی هنر سوق داد.
این هنرمند ایرانی یکی از هنرمندان بی‌حاشیه در عرصه هنر می‌باشد.

بیوگرافی علیرضا آرا بازیگر و همسرش شبنم مقدمی +ماجرای ازدواج و عکس

خانواده

این چهره علیرضا آرا در یک خانواده کم جمعیت به دنیا آمده است و تنها یک خواهر از خودش بزرگتر به اسم مرجان نیز دارد و تقریباً از سال ۷۸ در این زمینه فعالیت خود را در مقابل تلویزیون شروع نموده است.

همسر شبنم مقدمی

علیرضا آرا هنرپیشه با استعداد و توانمند با خانم شبنم مقدمی یکی از بازیگران مشهور کشورمان تقریبا از سال ۸۴ ازدواج نموده است و زندگیشان را شروع کرده‌اند.

این زوج هنرپیشه از بازیگران بی‌حاشیه در عرصه هنر می باشند که زندگی آرام در کنار یکدیگر را نیز دارندودرمورد زندگی شخصی‌شان صحبتی نکرده‌اند.
خانم شبنم مقدمی هنرپیشه مشهور و شناخته شده ایرانی است، که فعالیت خود را در عرصه بازیگری از سال ۷۶ شروع نموده است.

بیوگرافی علیرضا آرا بازیگر و همسرش شبنم مقدمی +ماجرای ازدواج و عکس

وی از هنرمندان پرکار در عرصه هنر می‌باشد، که تاکنون جایزه های گوناگونی برای بازی‌های خوبش در چندین فیلم سینمایی کسب کرده است.

خانم شبنم مقدمی در مجموعه‌هایی از جمله:

دوپینگ، هیولا، چرخ فلک، ابله ، هفت سنگ، مدینه، آشپزباشی، زیر تیغ، راه شب، باجناق ها و…. بازی کرده است و برای ایفای نقش در فیلم هایی از جمله: امروز، نفس وزاپاس سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را به نام خود ثبت کرده است.

فرزند علیرضا ارا

در مورد فرزند های علیرضا آرا و خانم شبنم مقدمی اطلاعی در دسترس ما وجود ندارد و فقط یک عکس دختر با این دو منتشر شده که تاکنون هیچ صحبتی از طرف این دو زوج هنرپیشه برای درست بودن این عکس انجام نشده است .

بیوگرافی علیرضا آرا بازیگر و همسرش شبنم مقدمی +ماجرای ازدواج و عکس

سوابق هنری

علیرضا آرا این چهره، هنرپیشگی را از تئاتر شروع نموده و تقریباً ۲۰ سال سابقه‌ی حاضر بودن در عرصه بازیگری را در لیست کارنامه‌ی هنری خود دارد و از سال ۷۸ فعالیت خود را در این زمینه شروع نموده است.
ایشان از سال ۷۸ به غیر از هنرپیشگی در حرفه ی کارگردانی، دستیار کارگردان، طراحی صحنه و گویندگی نیز فعال بوده است.

علیرضا آرا در مجموعه زیر پای مادر با ساخته‌ی بهرنگ توفیقی و به تهیه کنندگی زینب تقوایی در سال ۹۸ پخش شد و ایشان هم یکی از هنرمندان این مجموعه که نقش صدرا را ایفا کرده میباشد.

داستان این سریال درباره دو زوج، آتنه و خلیل که سالیان سال از یک دیگر جدا شده بودند و پس از چندین سال به طور ناگهانی، اتفاقاتی برایشان به وجود می‌آید، که دوباره سراز زندگی یکدیگر در می‌آورند و علیرضا آرا نقش برادراتنه را ایفا می‌کند، که با ایفای نقش خود مورد توجه خیلی از مخاطبان قرار گرفت.

بیوگرافی علیرضا آرا بازیگر و همسرش شبنم مقدمی +ماجرای ازدواج و عکس

علیرضا آرا در مجموعه زیر پای مادر با هنرمندانی از جمله: کامبیز دیرباز، بهناز جعفری، پریوش نظریه، بهزاد فراهانی، مهدی سلطانی، آتیلا پسیانی، مریم بوبانی، مجید واشقانی و…. نیز حضورداشته است.

این هنرمند توانا که تجربه همکاری با بهرنگ توفیقی را در مجموعه زیر پای مادر را در لیست کارنامه‌اش داشت، برای بار دیگر در مجموعه عقیق با این کارگردان اهل ایران همکاری نمود و در محرم سال ۹۶ مقابل دوربین تلویزیون شبکه سه سیما قرار گرفت و ایشان در مجموعه عقیق نقش احد شیرورا ایفا نمود، که نقش اصلی داستان را برعهده داشت.

بیوگرافی علیرضا آرا بازیگر و همسرش شبنم مقدمی +ماجرای ازدواج و عکس

موضوع این سریال درباره یک فرداکه شغلش خرید و فروش مواد مخدر است و پس از دزدی اموالش برای پس گرفتن آن به تهران می رود.

آقای علیرضا آرا در مجموعه عقیق با همسر خود خانم شبنم مقدمی هم بازی می باشد و با هنرمندانی از جمله: نسیم ادبی، بهزاد فراهانی، نادر فلاح، هدایت هاشمی و…. در این مجموعه بازی می‌کند.
علیرضا آرا در مجموعه زمین گرم ساخته‌ی سعید نعمت‌الله که در سال ۹۹ پخش شد.

بیوگرافی علیرضا آرا بازیگر و همسرش شبنم مقدمی +ماجرای ازدواج و عکس

وی در این مجموعه نقش آصف رفیق اصلان باایفای کامران تفتی می باشد، ایشان در این مجموعه با هنرمندانی همچون: علیرضا خمسه، مرجان شیرمحمدی، نادر فلاح،اصغر همت، شیوا ابراهیمی، صادق برقعی و…. نیز ایفای نقش می‌کند.

در مجموعه از سرنوشت با ساخته‌ی محمدرضا خردمندان و علیرضا بذرافشان که علیرضا آرا در آن ایفای نقش می‌کند و این مجموعه در سال ۹۸ روی آنتن رفت و درسه فصل تولید شد.

ایشان در این مجموعه در نقش اسماعیل پسر پوران از آشناهای هاشم که نقش اصلی داستان می باشد است.

این هنرمند اهل ایران در مجموعه از سرنوشت با بازیگران بسیاری ایفای نقش کرده است، که می‌توان به هنرمندانی اعم از: حسین پاکدل، پوریا پورسرخ، مائده طهماسبی، دارا حیایی،کیسان دیباج، حبیب دهقان نسب و…. نیز اشاره نمود.

بیوگرافی علیرضا آرا بازیگر و همسرش شبنم مقدمی +ماجرای ازدواج و عکس

علیرضا آرا این چهره‌ی مشهور، دنیای هنر در فیلم مردن در آب مطهر با ساخت و تهیه کننده برادران محمودی در سال ۹۵ تولید شده است و برای نخستین بار در سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شد.

ایشان دریکی از تجربیات مختلف و هنرپیشگی خود در سینما در فیلم مردن در آب مطهر جلوی قاب تلویزیون رفت و نقشی در این فیلم عاشقانه برادران محمودی را ایفا نموده.

به غیر از علیرضا آرا هنرمندانی از جمله: علی شادمان، صدف عسگری، سوگل خلق، متین حیدری نیا، پیمان مقدمی و…. در این فیلم بازی کرده‌اند.

بیوگرافی علیرضا آرا بازیگر و همسرش شبنم مقدمی +ماجرای ازدواج و عکس

فیلم های سینمایی علیرضا آرا از جمله:

۳۶۰ درجه سال ۹۴
یک روز طولانی سال ۹۴
مردن در آب مطهر سال ۹۸
مجموعه تلویزیونی وی اعم از :
پشت بام تهران سال ۹۴
زیر پای مادر سال ۹۵
عقیق سال ۹۶
دلدار سال ۹۷
از سرنوشت سال ۹٨
دوپینگ سال ۹۹
زمین گرم سال ۹۹.

تجربه بازیگری تئاتر

علیرضا آرا میگوید شايد خيلي دقيق نباشد كه بگوييم اين اتفاق در دو سه سال اخير بيشتر شده اسـت. امكان دارد زمان‌هايي تعداد كم و زياد شده باشد ولي از قديم همين روند وجود داشته و مثلاً قديم اساتيدي از جمله علي نصيريان، محمدعلي كشاورز، عزت‌الله انتظامي، زنده‌ياد داود رشيدي پيش از هر چيز بعنوان بازيگر تئاتر شناخته مي‌شدند.

اگر بـه چند نسل بعد هم نگاه كنيم، مرحوم خسرو شكيبايي، پرويز پرستويي بازيگر تئاتر بودند و بعد در سينما و تلويزيون درخشيدند. بـه همين دليل بايد گفت بازيگران تئاتر هميشه اين كوچ را داشته‌اند، اگر بتوانيم اسمش را كوچ بگذاريم. شايد در دوره‌هايي خيلي بيشتر بـه چشم آمده‌اند. دراين سال‌هـای اخير بـه نظرم درخشندگی اين بچه‌ها خيلي محسوس‌تر بوده و جوايز متعددي دريافت كرده‌اند.

ولي در دوره رشيدي، كشاورز و فني‌زاده جرياني در تئاتر خيلي سخت در برابر حضور بازيگر تئاتر در تلويزيون مي‌ايستاد. يك نگاه منفي وجود داشت و اگر بازيگر بـه سينما مي‌رفت در آثار كارگرداناني مثل ابراهيم گلستان و بهرام بيضايي بازي مي‌كرد. نكته مـن اينجاست كه تلويزيون در دوره‌ای بـه صورت محدود چهره‌هـای خودش را پرورش داد اما حالا اينطور نيست. با شـما موافقم و حتي شايد برعكس اين درست باشد.

يعني تلويزيون افرادي را پرورش مي‌داد و مـا با متولدان تلويزيون مواجه بوديم، بـه همين دليل هم بازيگران تئاتر چندان در سريا‌ل‌ها حضور نداشتند. شايد اين روند خيلي اتفاقي تغيير كرده باشد اما امكان دارد مديران سيما و تهيه‌كنندگان از دوره‌ای بـه اين نتيجه رسيدند كه اگر بازيگران تئاتر در سينما مي‌درخشند ودر بعضي آثار تلويزيوني هم عملكرد مناسبي دارند چرا از اين گنجايش استفاده نكنيم.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *