بیوگرافی فرشته صدرعرفایی و همسر اول و فرزندان + عکس و اینستاگرام

بیوگرافی فرشته صدرعرفایی و همسر اول و فرزندان + عکس و اینستاگرام

فرشته صدرعرفایی کیست و اهل کجاست

فرشته صدر عرفایی بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما و تلویزیون متولد 9 تیر سال 1341 در تهران بوده و 61 سال سن دارد او در زمینه گویندگی و عروسک گردانی نیز فعالیت دارد او در سال 1362 وارد سینما شد و سریالهای حوضک ، گربه جله و آقاپسر،عید اومد بهار اومد و پلیس آسمانی  را کارگردانی کرده است فرشته صدر عرفایی همسر کامبوزیا پرتوی کارگردان سینما بود که در سال 1399 فوت کرد.

او برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره فیلم فجر برای بازی در نقش مادر عبدالمالك ریگی میباشد.

در ادامه مجله شبونه به بیوگرافی فرشته صدرعرفایی و همسر اولش و فرزندان و تصاویر او خواهیم پرداخت..

بیوگرافی فرشته صدرعرفایی و همسر اول و فرزندان + عکس و اینستاگرام

 

بیوگرافی فرشته صدرعرفایی

فرشته صدرعرفایی از بازیگران شناخته شده و با سایقه سینما و تلویزیون در سال ۱۳۴۱ در شهر تهران دیده به جهان گشود.

او فعالیت هنری اش را در سال ۱۳۵۲ شروع کرد و با حضورش در کلاس های تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان  اولین گام خود را در عرصه هنری برداشت جایی که سال‌ها محلی برای اموزش هنردوستان با استعداد بود که بعدها در عرصه سینما، تئاتر و برنامه‌سازی تلویزیون به شهرت رسید، نخستین کارهای صدرعرفایی در زمینه سینما و تئاتر کودک و نوجوان بود، ایشان سالها به عنوان گوینده و عروسک گردان مجموعه‌ها و تئاترهای کودکان فعالیت میکرد.

بیوگرافی فرشته صدرعرفایی و همسر اول و فرزندان + عکس و اینستاگرام

شهرت با نقش مادر ریگی در شبی که ماه کامل شد

فرشته صدرعرفایی هنرمند نقش مادر ریگی در فیلم شبی که ماه کامل شد. همه مخاطبان در این فیلم وی راشناخته و دیده‌اند.

یکی از هنرمندهای باسابقه در دنیای هنر می‌باشد. که با ایفای نقش در این فیلم با ساخته نرگس آبیار سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش زن را دریافت نمود.

بیوگرافی فرشته صدرعرفایی و همسر اول و فرزندان + عکس و اینستاگرام

این بازیگر در مراسم جشن خانه سینما در کنار پسرش حاضر بودحال در مورد زندگی وی صحبت‌هایی داشته باشیم همراه ما باشید.

فعالیت های هنری

فرشته صدرعرفایی هنرمند، گوینده و عروسک گردان ایرانی نیز می‌باشد که کار هنری خود را از سال ۵۲ با حضور در کلاسهای تئاتر شروع نمود و سال ۶۲ برای نخستین بار جلوی دوربین رفت.

بیوگرافی فرشته صدرعرفایی و همسر اول و فرزندان + عکس و اینستاگرام

نخستین کار سینمایی فرشته صدرعرفایی با ساخته اصغر هاشمی بوده است که سال ۶۵ اکران شد.

فیلم ها

  • صعود
  • بادبادک سفید
  • دایره
  • زیر نور ماه
  • کافه ترانزیت
  • آدم
  • بیست
  • خواب‌های دنباله‌دار
  • به امید دیدار
  • حوض نقاشی
  • کوچه بی نام
  • هفت ماهگی
  • یک کیلوبیت ویک گرم
  • یلدا
  • شبی که ماه کامل شد نیز نام برد.

بیوگرافی فرشته صدرعرفایی و همسر اول و فرزندان + عکس و اینستاگرام

افتخارات و جوایز

بازی فرشته صدرعرفایی در نقش مادر ریگی در فیلم شبی که ماه کامل شد به ساخته نرگس آبیار وی با بازی در این فیلم بسیار مشهور تر و شناخته تر شد و برای همین نقش سیمرغی در جشنواره فجر دریافت نمود.

خانم صدر عرفایی تاکنون بارها برای بازی در نقش های گوناگون جوایزی از جشنواره های مختلف گرفته است که می توان به

سیمرغ بلورین جشنواره فجر وتندیس خانه سینما برای شبی که ماه کامل شد

بیوگرافی فرشته صدرعرفایی و همسر اول و فرزندان + عکس و اینستاگرام

تندیس زرین و دیپلم افتخار خانه سینما برای فیلم کوچه بی نام

دیپلم افتخار برای بازی در حوض نقاشی و تندیس و سیمرغ برای بازی در کافه ترانزیت نام برد.

بازی در فیلم قهرمان

خانم صدرعرفایی در سال 1399 در فیلم قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی بازی کرد و توانست شهرت جهانی به دست اورد چرا که این فیلم جشنواره فیلم کن به نمایش درامد.

همسر و فرزندان فرشته صدرعرفایی

فرشته صدرعرفایی با کامبوزیا پرتوی کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی ازدواج کرد و حاصل ازدواج انها دو فرزند پسر به نام های کاوه و کسری میباشد البته ازدواج انها عمر چندانی نداشت و در نهایت از هم جدا شدند.

آقای کامبوزیا پرتوی چندسال بعد با خانم نسرین مرادی (بازیگر) ادواج کرد و در نهایت در سال 1399 فوت کرد.

همچنین ببینید: بیوگرافی کامل نسرین مرادی

بیوگرافی فرشته صدرعرفایی و همسر اول و فرزندان + عکس و اینستاگرام

مادر عبدالمالک ریگی در شبی که ماه کامل شد

فرشته صدرعرفایی درباره این نقش میگوید: فیلمنامه را به دقت می‌خوانم و از نظرات كارگردان برای نزدیك شدن به نقش استفاده می‌كنم. درباره نقش تحقیق می‌كنم، به خصوص اگر نقشی كه قرار است بازی كنم، یك شخصیت خاص باشد. مثلا برای فیلم حوض نقاشی به مركز عمل رفتم و با بچه‌هایی كه شرایط ویژه دارند، آشنا شدم چون شخصیت‌های مقابل من كه نقش شان را خانم جواهریان و آقای حسینی بازی می‌كردند، به نوعی سندرم اوتیسم مبتلا بودند و من باید با نوع رفتار آنها آشنا می‌شدم.

برای فیلم هفت ‌ماهگی به آرایشگاه‌های منطقه آریاشهر رفتم تا با فضا و آدم‌های آنجا بیشتر آشنا شوم. برای كوچه بی‌نام، با یكی از آشناهایم به مجالس روضه‌خوانی، مولودی‌خوانی و سفره‌های نذری رفتم و با اجازه آنها بعضی صدا‌ها را ضبط كردم تا بتوانم به نقشم نزدیك شوم. فیلمنامه برایم اولویت دارد و این كه نقش چه تعریف و جایگاهی درفیلمنامه دارد. برایم مهم است كه لحن، بیان و رفتار شخصیت درست تعریف شده باشد. بعد از صحبت و تعامل با كارگردان، ما‌به‌ازای شخصیت را در محیط پیرامونم پیدا می‌كنم. همه اینها برای باورپذیر كردن شخصیت است.

شاید در موقعیت ذهنی یا اقتصادی قرار داشته باشم كه روی انتخاب‌هایم تاثیر بگذارد ولی خوشبختانه تا به امروز پای همه نقش‌هایم ایستاده‌ام. با همه این‌ها نگاهم به حرفه بازیگری مثل نگاه عاشق به معشوق است. من با عشقم بدرفتاری نمی‌كنم و تلاش می‌كنم كاملا به آن احترام بگذارم و از سر هوس یا برای شهرت و دیده شدن عاشق نشوم. عشقم به بازیگری نجیب است و تصمیم دارم این نجابت را حفظ كنم. نقش‌هایی كه بازی می‌كنم حتما ما‌به‌ازای بیرونی دارند و تلاش می‌كنم به همه آنها احترام بگذارم به همین دلیل همه سعی‌ام را می‌كنم تا احساس آنها اعم از شادی، غم، نفرت، عشق و… را و همین‌طور شخصیت‌شان را درك کرده و به‌درستی آن را اجرا كنم.درك یكدیگر،چیزی است كه ما در زندگی روزمره نیز به آن نیاز داریم.ما بیشتر از آنكه به قضاوت كردن و قضاوت شدن نیاز داشته باشیم به درك شدن، و درك كردن احتیاج داریم.

بیوگرافی فرشته صدرعرفایی و همسر اول و فرزندان + عکس و اینستاگرام

تجربه مادر شدن

فرشته صدرعاملی میگوید:

من ۱۹ سالگی مادر شدم و اولین فرزندم را به دنیا آوردم. هر چند كه حس مادرانه در ذات همه زن ها وجود دارد حتی اگر زایشی انجام نشود. چون زود مادر شدم برایم بازی كردن در نقش مادر عجیب و حساسیت‌برانگیز نبود ولی الان بازیگری را می‌بینم كه مثلا سی و هفت، هشت ساله است اما نقش مادر را نمی‌پذیرد. شاید چون تجربه نكرده، نگران بالاتر از سن دیده شدن است و البته از دست دادن نقش‌هایی كه باید در دوره كاری‌اش تجربه كند. من به این بخش توجه نكردم. شاید باید توجه می‌كردم تا تنوع بیشتری در كارهایم به وجود می‌آمد.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *