بیوگرافی مانی رهنما خواننده پاپ و همسرش صبا راد +ماجرای طلاق

بیوگرافی مانی رهنما خواننده پاپ و همسرش صبا راد +ماجرای طلاق

بیوگرافی مانی رهنما خواننده پاپ و همسرش و عکس همسر اول و دومش را در ادامه این بخش از بیوگرافی و زندگینامه مجله شبونه بخوانید.

بیوگرافی مانی رهنما خواننده پاپ و عکس همسر اول و دومش

مانی رهنما خواننده و نوازنده و آهنگ ساز ایرانی در سال 1350 در تهران به دنیا آمده است.
تحصیلاتش را در این رشته گذرانده است.

بیوگرافی مانی رهنما خواننده پاپ و همسرش صبا راد +ماجرای طلاق

شروع فعالیت موسیقایی و خوانندگی

مانی رهنما خواننده پاپ در کودکی علاقه به موسیقی را داشت

او از شاگردان خلف بابک بیات میباشد و سالها با این استاد بزرگ موسیقی ایران همکاری داشته است و فنون و تکنیک های موسیقی را فرا گرفته است.

در سال ۱۳۷۹ با آلبوم بغض موفق شد که به شهرت فراوانی دست پیدا کند آلبومی که توسط آهنگسازان سرشناس ایران همچون داریوش طبری پور و حمید خندان و محمد رضا صادقی و قاسم افشار انجام شده بود

در سال ۱۳۸۰ آلبوم آخرین غزل vh روانه بازار کرد و آهنگسازی این آلبوم را آقای داریوش تقی پور برعهده داشت

مانی رهنما خواننده خوش صدای کشورمان در سال ۱۳۸۹ با آلبوم کجا به خنده میرسیم گام مهمی را در خوانندگی برداشت و موفق شد فروش بسیار زیادی با این آلبوم داشته باشد

او همچنین با آلبوم آهنگ های پیانو توانست نشان بدهد که در نواختن پیانو چه تبحر و تخصص فراوانی دارد

بیوگرافی مانی رهنما خواننده پاپ و همسرش صبا راد +ماجرای طلاق

آلبوم کجا به خنده میرسیم با صدای مانی رهنما همراه با آلبوم برف فرهاد مهراد تنها آلبوم های ایرانی بودند که فقط با پیانو نواخته شده است

از دیگر آلبوم‌های موسیقی او می‌تواند آلبوم من و تو اشاره کرد که در سال ۱۳۹۱ وارد بازار شد

آلبوم من و تو از دیگر آلبومهای مانی رهنما بود که نظر موسیقی فضای مدرن تر را به خود گرفته بود و چند قطعه از این آهنگ را با موسیقی الکترونیک کامپیوتری اجرا کرده بود

همچنین بخوانید : میثم مطیعی و همسرش

ترانه «فردا که شد» از آلبوم «من و تو» حاشیه‌هایی را برای مانی رهنما و ترانه‌سرای این قطعه بابک صحرایی به همراه داشته‌است. مدتی بعد از انتشار این آلبوم چندین سایت خبری از مخالفت برخی گروه‌های سیاسی با این قطعه خبر دادند و به اعتراض به آن پرداختند. بیت‌هایی از ترانه «فردا که شد» به قرار زیر است:

فردا که شد زندگی رو شکل خودت تجربه کن این بار تو به جای ما آزادی رو ترجمه کن
فردا که شد رویاهاتو درگیر با توفان نکن راهای رفته ما رو دوباره امتحان نکن

نارضایتی مانی رهنما از بازار آشفته موسیقی

او در این باره میگوید به هرحال فضای فعلی موسیقی بسیار شلوغ است تا آنجا که می‌توان گفت در حال حاضر تولید آلبوم برای خواننده سودی ندارد، مگر آنکه بودجه تولید آن توسط اسپانسر تامین شود تا خواننده از جیبش هزینه نکند. از طرفی وضعیت بد اقتصادی فضای نامناسبی را برای اسپانسرها ایجاد کرده است.

بیوگرافی مانی رهنما خواننده پاپ و همسرش صبا راد +ماجرای طلاق

مصاحبه خواندنی با مانی رهنما

* هزینه تولید آهنگ و آلبوم چقدر است؟

 در سبکی که من فعالیت می‌کنم تولید یک ترک 12 تا 15 میلیون تومان هزینه دارد. با این حساب هزینه تولید یک آلبوم 200 میلیون تومان است.

* شاید به همین دلیل است که بیشتر خوانندگان ترجیح می‌دهند تک‌آهنگ منتشر کنند.

قطعا همینطور است؛ اما هدف ما موسیقی است که تاریخ مصرف نداشته باشد و به نظرم تولید تک‌آهنگ‌ در این راستا کار مثبتی انجام نمی‌دهد. به طور کلی نمی‌توان با تولید تک‌آهنگ اثری ماندگار ثبت کرد و تک‌آهنگ پس از مدتی محو می‌شود.

 

همسر اول و دوم

مانی رهنما دوبار ازدواج کرده است که ازدواج اولش نامموق بود وبعد از جدایی از همسر اولش با خانم صبا راد مجری سرشناس ازدواج کرد.

عکس پاسا پسر مانی رهنما و همسر اولش

بیوگرافی مانی رهنما خواننده پاپ و همسرش اولش و پسرش پارسا

 

وجود اینترنت بر موسیقی چه تاثیراتی داشته است؟

در کشور ما به دلیل آنکه تهیه‌کنندگان روی موسیقی «تینیجری» یا جوان‌پسند سرمایه‌گذاری می‌کنند و با خوانندگان چنین آثاری همکاری دارند، خواسته مخاطبان گونه‌های دیگر موسیقی تامین نمی‌شود. از طرفی دم و دستگاهی ایجاد شده که فضای موسیقی و روند آن را تحت تاثیر قرار داده است که وجود آن به نفع موسیقی نیست و نمی‌دانم چه نامی باید بر آن گذاشت؟ مافیا یا کارگزاران هنری یا هر اسم دیگر. متاسفانه هدف اصلی این دوستان هم جوانان هستند و همین موضوع باعث شده به موسیقی رده سنی بالاتر توجهی نکنند و به اشعار پر محتوایی که تفکر برانگیز است، نپردازند. آن افراد بیش از آنکه تفکر مخاطب را به تحرک وا دارند به دنبال آن هستند که خود مخاطبان را به تحرک وا دارند که تاسف برانگیز است. به نظرم رویکرد فعلی سازماندهی شده است و قصد دارند موسیقی فاخر و با کیفیت را تخریب کنند، زیرا نمی‌خواهند تریبون دیگری هم مشغول سخن گفتن باشد.

بیوگرافی مانی رهنما خواننده پاپ و پسرش پارسا

 نقش وزارت ارشاد چیست؟

من از وزارت ارشاد بالاتر می‌روم. وزارت ارشاد نیز به نوعی اپراتوری مسائل موسیقی را به عهده دارد و شاید وزارت ارشاد هم در منگنه کارگزارانی است که از جایی دیگر خط می‌گیرند.

چندی پیش سراغ یکی از تهیه‌کنندگان عزیزی که اتفاقا احترام زیادی برایشان قائلم رفتم و آلبوم جدیدم را به ایشان دادم و چند هنرجوی خوش‌صدا را به ایشان معرفی کردم و گفتم این هنرمندان جوان هستند و صدای خوبی دارند و چند سال است در زمینه موسیقی فعالند از شما می‌خواهم که از آنها حمایت کنید. ایشان گفتند نه، این دوستان باید اول چند اثر تولید و منتشر کنند و هر زمان که کارشان گرفت و مطرح شدند پیش من بیایند. من از این پاسخ جا خوردم و گفتم پس از طی این روند آن هنرجویان چه نیازی دارند به شما معرفی شوند و او گفت نیاز دارند زیرا به هر حال باید کنسرت برگزار کنند. خوب در این شرایط من نمی‌توانم کنسرت برگزار کنم، زیرا تمام سالن‌های تهران تحت اختیار همان چند نفر است و سالنی به من نمی‌دهند.

از تاثیر موسیقی ترکیه بر موسیقی ما گفتید. دو دهه پیش که بیشتر از حالا موسیقی ترکیه روی بورس بود و ایرانی ها گوش می دادند، چرا آن موقع این تاثیر شگرف رخ نداد؟

– تاثیر که لحظه ای نیست. این تاثیرگذاری مد نشده، نشست کرده. این روند از همان زمان شروع شده است و امروز به جایگاهی رسیدیم که تمام ویترین موسیقی مان از این مدل موسیقی پر شده است که ملودی یونانی – ترکی است و لحن خواننده سوگوار است. کسانی که موزیسین نیستند هم می دانند که این موسیقی ترکی است. سرمایه گذارها هم سراغ این قبیل کارها می روند و روی بنگاه های زودبازده سرمایه گذاری می کنند. یک کشور غنی باید روی زیرساخت ها سرمایه گذاری کند و بنگاه های زودبازده هم در کنارشان باشند.

 

این موضوع مبتلا به تمام جامعه موسیقی است نه شخصی خاص.

– بله، برای تمام گروه ها و افراد همین طور است ولی این وسط چه اتفاقی می افتد؟ اولا دوستان آن قدر هزینه تولید ندارند ولی اصلا بگویم که 20 میلیون هم هزینه می کنند اما مسئله این است که تهیه کننده های شان تمام سالن های کشور را در سراسر سال رزرو می کنند و تمام تقویم سالن ها پر شده است. تهیه کننده ها با ابزار تبلیغاتی که دارند، این افراد را مطرح می کنند ولی ما این امکان را نداریم.

مهاجرت مانی رهنما

بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقی در توئیتر خود نوشت: تلخ است خبر ولی مانی رهنما هم به ترکیه مهاجرت کرد. خواننده توانمند و شاگرد خلف بابک بیات. اجرای قطعه »فردا که شد»، بوسه جنجالی روی صحنه از صبا رتد (همسرش) و بازخوانی قطعه « طلای روسیاه» در انتخابات سال 92 در حمایت از روحانی، خبرسازترین موضوعات این خواننده با اخلاق در ایران بود.

بیوگرافی مانی رهنما خواننده پاپ و همسرش صبا راد

مجری به خانه برمیگردیم و همسرش

بیوگرافی مانی رهنما خواننده پاپ و همسرش صبا راد

 

آدرس اینستاگرام مانی رهنما : ‌‌‌monirahnema-official

منبع: برترین ها و الف

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *