بیوگرافی محمدامین حزباوی فوتبالیست از فولاد تا قطر + سوابق و عکس

بیوگرافی محمدامین حزباوی از خوزستان تا قطر + سوابق و عکس

محمدامین حزباوی کیست و اهل کجاست

محمد امین حزباوی فوتبالیست ایرانی متولد ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۲ در شادگان واقع در استان خوزستان بوده که در خط دفاع بازی می کند او در سال ۱۳۹۹ در تیم فولاد خوزستان کار خود را آغاز کرد و بازی های خیلی خوبی از خود به نمایش گذاشت و در نهایت در سال ۲۰۲۳ به تیم السد قطر رفت.

بیوگرافی محمدامین حزباوی فوتبالیست از فولاد تا قطر + سوابق و عکس

بیوگرافی محمدامین حزباوی

محمد امین حزباوی در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۲ به دنیا آمده است اهل شادگان در استان خوزستان بوده و در پست دفاع بازی می کند.

شروع فوتبال و سوابق

محمد امین حزباوی فوتبالش را با تیم جوانان فولاد خوزستان آغاز کرد و در سال ۱۳۹۹ به تیم جوانان فولاد خوزستان پیوست .

او را می‌توان به عنوان محصول از آکادمی فوتبال فولاد عنوان کرد این بازیکن موفق شد خیلی زود مورد توجه قرار بگیرد و به تیم ملی نوجوانان دعوت شود.

بیوگرافی محمدامین حزباوی فوتبالیست از فولاد تا قطر + سوابق و عکس

کاپیتان تیم ملی جوانان ایران

محمد امین حزباوی بعد از عملکرد درخشانی در تیم نوجوانان به تیم ملی جوانان ایران نیز دعوت شد و دو سال در تیم ملی جوانان و امید ایران بازی کرد محمد امین حزباوی در سال ۲۰۲۳ در مسابقات جام ملتهای جوانان آسیا به عنوان کاپیتان تیم ملی ایران فعالیت داشت.

بعد از بازی های بسیار خوب برای تیم ملی ایران و تیم فولاد خوزستان در نهایت السد قطر یکی از تیم های پرقدرت و ثروتمند آسیا این بازیکن را به خدمت گرفت در سال ۲۰۲۳ درخدمت دفاع ارشد و قطر بازی خواهد کرد.

بیوگرافی محمدامین حزباوی فوتبالیست از فولاد تا قطر + سوابق و عکس

حمدامین حزباوی. مدافع جوان قرمزپوشان اهوازی که در تیم ملی جوانان هم عملکرد درخشانی را از خود به جای گذاشت و حالا در سن 20 سالگی، در کارنامه خود سابقه دعوت به تیم ملی بزرگسالان را هم می‌بیند و درباره آینده فوتبالی این مدافع جوان، اخبار و گمانه‌زنی‌های گوناگونی وجود دارد.

بیوگرافی محمدامین حزباوی فوتبالیست از فولاد تا قطر + سوابق و عکس

تیم ملی قطر همواره در تلاش بوده تا بازیکنان مستعد سایر کشورها را به عضویت خود در بیاورد و در ماه‌های اخیر شایعات گسترده‌ای درباره احتمال حضور محمدامین حزباوی در فوتبال قطر به گوش می‌رسید؛ آن‌هم در شرایطی که در آخرین اردوی تیم ملی، حزباوی از سوی امیر قلعه‌نویی به تیم ملی دعوت شد اما عدم انجام بازی ملی در تیم بزرگسالان باعث شد تا همچنان گمانه‌زنی‌ها درباره آینده فوتبالی این مدافع جوان ادامه داشته باشد.

بیوگرافی محمدامین حزباوی فوتبالیست از فولاد تا قطر + سوابق و عکس

بازی در لیگ برتر ایران در 18 سالگی

در بیوگرافی محمدامین حزباوی آمده است او در سال ۱۴۰۰ و در سن ۱۸ سالگی تجربه بازی در لیگ برتر ایران را به دست آورد و ۱۷ بازی برای تیم فولاد خوزستان به میدان رفت و با اینکه پست او دفاع وسط بود اما  سه گل را هم به ثمر رساند.

در سال ۱۴۰۲ سپاهان اصفهان او را به خدمت گرفته و اولین بازی خود را برای این تیم در مقابل استقلال انجام داد او ۱۰ بازی برای سپاهان وارد میدان شد و یک گل را هم به ثمر رسانده است

محمد امین حزباوی در سال ۱۴۰۲ به تیم السد قطر پیوست و برای این تیم بازی می‌کند.

بیوگرافی محمدامین حزباوی فوتبالیست از فولاد تا قطر + سوابق و عکس

علت تغییر تابعیت به قطر

درباره علت تغییر تابعیت محمدامین خزباوی گفته می‌شود که او می‌دانست در تیم ملی ایران خیلی راحت نمی‌تواند بازیکن فیکس شود و یا اینکه دقایق بیشتری برای تیم ملی ایران بازی کند و به همین دلیل تصمیم گرفت لباس تیم ملی قطر را انتخاب کند.

این ستاره آینده‌دار فوتبال که علی‌رغم حضور در اردوهای قبلی تیم ملی، در فهرست نهایی جام ملت‌های آسیا قرار نگرفت و یکی از مهم‌ترین جا مانده‌های این لیست بود، حالا برای حضور در تمرینات السد به دوحه بازگشت.

استوری حزباوی با تصویر خداحافظی از ایران و پرواز به قطر شایعاتی پیرامون احتمال تابعیت او بخاطر خط خوردن از تیم ملی به وجود آورد که این موضوع صحت ندارد و مدافع السد فقط بخاطر حضور در تمرینات باشگاهی آن را منتشر کرده است.

حزباوی که در فصل جاری لیگ ستارگان قطر 10 بازی انجام داده و یک گل به ثمر رسانده و در چهار دیدار لیگ قهرمانان آسیا هم به میدان رفته و یک پاس گل داده، انتظار داشت به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شود، اما در لحظه آخر از فهرست جا ماند و سامان فلاح، دیگر مدافع جوان جایگزین او شد که این اتفاق به مذاق مدافع لژیونر خوش نیامد.

با وجود ناراحتی این ستاره 20 ساله و لژیونر فوتبال ایران، اما او برخلاف شایعات مطرح شده تصمیمی برای تغییر تابعیت نداشته و فقط برای استراحت به زادگاهش سفر کرده بود و امشب هم برای حضور در دور جدید تمرینات السد، به قطر پرواز کرد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *