بیوگرافی مهدی رسولی مداح

بیوگرافی مهدی رسولی مداح و همسرش کیست و ماجرای مداح شدن +عکس

ﻋﻘﯿﻞ مهدی رسولی، در روز دوازدهم ﻣﺮدادماه ﺳﺎل ۶۷ در ﺷﻬﺮ زﻧﺠﺎن ﻣﺘﻮﻟﺪ ﺷﺪ. حاج مهدی از جوانان حزب الله زنجان و از مداحان پرآوازه و صاحب سبک زنجانی است. مهدی رسولی در یک خانواده کاملاً مذهبی و انقلابی بزرگ شده و فرزند شهید است. پدر مهدی در زمان جنگ مسئول ستاد تیپ ۳۶ انصار بود و در سال ۶۹ در کردستان به شهادت رسید. او درباره شهادت پدرش می‌گوید: “عصر روز شهادت پدر، برادر کوچکتر من آقا محمد به دنیا آمد و همان روز دوباره یک خانواده سه نفره شدیم”.

بیوگرافی مهدی رسولی مداح + زندگی شخصی و مذهبی مداح زنجانی حاج مهدی رسولی را در مجله شبونه بخوانید.

بیوگرافی مهدی رسولی مداح و همسرش

بیوگرافی مهدی رسولی مداح و نوحه خوان ایرانی در سال ۱۳۶۷ در شهر شور و شعر حسینی در زنجان به دنیا آمده و فارغ التحصیل رشته
مهندسی عمران از دانشگاه زنجان می باشد.
وی علاوه بر رشته ی تحصیلی خود دروس حوزوی را نیز در حوزه علمیه گذرانده و علیرغم قبولی در دانشگاه علامه طباطبایی
و دانشگاه تهران به خاطر شرایط خانواده مجبور شد در دانشگاه زنجان تحصیل کند.

بیوگرافی مهدی رسولی مداح

اینستاگرام مهدی رسولی

وی یکی از مداحان حسینیه اعظم زنجان می باشد که در ایام ماه محرم در این مکان به نوحه خوانی و سینه زنی می‌پردازد.
فرزند شهید بوده و پدرش در سال ۱۳۶۹ در جنگ تحمیلی به شهادت رسیده و یک برادر نیز دارد.

بیوگرافی مهدی رسولی مداح

بیوگرافی مهدی رسولی مداح

رسولی از کى مداحى را شروع کرده

من به نوکرى به در خانه اهل بیت (ع) افتخار می کنم.
حدودا از ۱۰ سالگى در یک هیات به طور ثابت و همیشگی مداحى کردم .
اما اولین مداحى رسمى من در مسجد جامع زنجان درباره شیری در زمینه دفاع مقدس در شب عاشورا بود.
از محضر استادانی چون سید یوسف شبیری نیز فیض بردم.

آشنایی با مهدی رسولی و حسینیه زنجان

حسینه اعظم زنجان در خیابان فردوسی واقع شده است که در چند سال اخیر پیشرفت توسعه زیادی کرده و با خرید مکان ها
و منازل و مغازه های اطراف وسعت زیادی به حسینیه اعظم داده شده است.

بیوگرافی مهدی رسولی مداح

مداحی و نوحه های مهدی رسولی

بیوگرافی مهدی رسولی مداح برگزاری هر شب عزاداری و هیات سینه زنی و زنجیر زنی و همچنین دادن نذری از جمله برنامه‌ های حسینیه اعظم زنجان است که بیش از چندین دهه یکی از رسومات و آیین های مذهبی می باشد.

بیوگرافی مهدی رسولی مداح

زندگینامه و بیوگرافی مهدی رسولی مداح

مسجد حسینیه اعظم زنجان به عنوان دومین قربانگاه جهان اسلام بعد از منا و پایتخت شور و شعور حسینی در ایران است.
ثبت دسته عزاداری هشتم محرم برابر با شب تاسوعای حسینی به عنوان دهمین میراث معنوی ایران، دلیل
منحصر به فرد بودن این حرکت معنوی و آستان مقدس است.

و صد البته توجهات خاصه حضرت سید الشهداء (ع) به
این مکان مذهبی است که شهرت و آوازه آن را به برکت معنویت خاص این مسجد و اعتقاد قلبی ارادتمندان
حضرت امام حسین (ع) جهانی کرده است.
شماره تماس :زنجان، خیابان فردوسی تلفن: ۰۲۴۳۳۳۲۳۰۳۰

بیوگرافی مهدی رسولی مداح

ازدواج مهدی رسولی با سادات و عکس فرزندش

بیوگرافی مهدی رسولی مداح متاهل است و با یک سادات ازدواج کرده و یک فرزند پسر دارد.

بیوگرافی مهدی رسولی مداح

بیوگرافی مهدی رسولی مداح

با بیشتر مداحان اهل بیت ع آشنایی داشته و با میثم مطیعی و هلالی و کریمی و دیگر مداحان معروف رفات داشته و با میثم مطیعی مداحی درباره مدافعان حرم به زبان ترکی و فارسی با همراهی هم خواندند.

بیوگرافی مهدی رسولی مداح

اولین مداحی مهدی رسولی در خصوص آذربایجان و شیعیان

این اولین مداحی ما در این خصوص نبود و در سال‌‌‌های گذشته چندین بار این اتفاق افتاده بود. در خصوص چرایی انجام این کار، بنده معتقدم که یکی از رسالت‌‌ها و ظرفیت‌‌های جریان مداحی این است که در خدمت صدور انقلاب باشد، ما در راستای خدمت به انقلاب و صدور آن در جبهه‌‌‌های مختلف به چنین کارهایی نیاز داریم، خصوصا در خطه آذربایجان که حضرت آقا در خصوص آن فرمودند: «آذربایجان حسین اولکه سی دی» ما از قفقاز تا قلب اروپا و قلب مسکو شیعیان آذری داریم و این ظرفیت عظیمی است و انشاالله ما بتوانیم تجمع این زبان از شیعیان را در یک ادبیات بروز عاشورایی تبدیل به یک جریان نماییم، نگاه ما این چنین است و امیدواریم برکت الهی نیز در این مسیر شامل حالمان گردد.

مداحی انقلابی را انتقال هویت انقلابی معنا می‌‌کنم/ ترجیح می‌‌دهم بیشتر مطالبات رهبری را مطالبه کنم تا اینکه از خود ایشان بخوانم

در ابتدا باید در خصوص تعریف مداحی در طراز انقلابی صحبت کنیم، وقتی ما مداحی انقلابی را مطرح می‌‌کنیم منظور فقط مداحی گزاره‌‌های انقلابی است یا مداحی مبتنی بر هویت انقلابی؟ هویت انقلابی یعنی تفسیر درست از اسلام که به قول حضرت امام اسلام ناب است. ما باید بتوانیم این کار را در نگاهمان به عاشورا و جریان عاشورا و نگاهمان به حضرات معصومین نگاهی انقلابی کنیم. مداحی انقلابی یعنی جریان و هویت انقلابی را منتقل کردن، در این کار شاید ضرورتی نداشته باشد که مستقیم و اسمی بیان کرد بلکه به صورت غیر مستقیم باید ابراز داشت.در ابتدا باید در خصوص تعریف مداحی در طراز انقلابی صحبت کنیم، وقتی ما مداحی انقلابی را مطرح می‌‌کنیم منظور فقط مداحی گزاره‌‌های انقلابی است یا مداحی مبتنی بر هویت انقلابی؟ هویت انقلابی یعنی تفسیر درست از اسلام که به قول حضرت امام اسلام ناب است. ما باید بتوانیم این کار را در نگاهمان به عاشورا و جریان عاشورا و نگاهمان به حضرات معصومین نگاهی انقلابی کنیم. مداحی انقلابی یعنی جریان و هویت انقلابی را منتقل کردن، در این کار شاید ضرورتی نداشته باشد که مستقیم و اسمی بیان کرد بلکه به صورت غیر مستقیم باید ابراز داشت.

هویت انقلاب اسلامی استکبار ستیزی است، هویت انقلاب طرفداری از مستضعفین عالم است، هویت انقلاب حرکت به سمت عدالت است. گفتمان انقلاب اسلامی حرکت به سمت تحقق حاکمیت حجت خدا بر روی زمین است. لازم نیست برای بیان این‌‌ها لفظ انقلابی در مداحی بیشتر باشد. برای مثال ما نباید در مداحی بیشتر از شخص حضرت آقا بخوانیم بلکه باید مطالبات‌‌شان را بیشتر مطرح کنیم. من اعتقاد دارم باید مواضع انقلابی را صریح بگوییم ولی قطعا ما از رهبری می‌خوانیم و مواضع انقلابی مان را صریح می گوییم، اما بالاتر این است که خط کش خواندنمان را به آن جایی ببریم که از آن چیزی که رهبری مطالبه می کنند بخوانیم.

بیوگرافی مهدی رسولی مداح

خداوند عاقبت همه ما را به خیر کند، حضرت سجاد فرمودند: «خداوندا ما را چنین قرار ده که مردم به خوبی ببینند.» من اعتقاد دارم اگر مبانی انقلابی را درست بیان کنیم و از شعار زدگی فاصله بگیریم، مردم فطرتا و عمیقا مبانی انقلاب را دوست دارند، همه از آزادی که اصل گفتمان اسلامی است استقبال می‌‌کنند، اکنون شاید تفسیرهای درستی در این باره نمی‌‌شود و عده‌‌ای به عنوان دست آویز سیاسی از آن استفاده می‌‌کنند، ولی  آزادی با معنایی که در نهج البلاغه وجود دارد و در بیانات معصومین آمده ما در انقلاب اسلامی مشاهده می‌‌کنیم. همه عدالت و عدالت طلبی را دوست دارند و اگر ببینند که شما در آن مسیر حرکت می‌‌کنید، مردم همراه شده و حمایت می‌‌نمایند.

طبیعتا شاید عده‌‌ای باشند که سخنان ما زیاد برایشان مفهوم نباشد و بعدها متوجه شوند، یا عده‌‌ای جز مردم که به صورت مغرضانه برخورد می‌‌کنند و این ادبیات را بر نمی‌‌تابند. ولی ما راه خود را ادامه می‌‌دهیم و با بزرگان تبادل می‌‌کنیم و از همه مهم‌‌تر در ساحت اندیشه امام و رهبری ما این‌‌ها را عرضه کرده و عملی کنیم.

در مورد حمایت کردن من این که باید از کار خوب حمایت کرد، دوم این که فضای گفتمانی بنده و آقای مطیعی بسیار به هم نزدیک است، لذا قائل به این حرکت هستم و این مداحی اولین مداحی ایشان با چنین ادبیاتی نبود و قبلا هم از این مداحی‌‌ها داشتند، دیگران و بنده نیز چنین مداحی‌‌هایی داشتیم ولی در آن موقعیت کمی متفاوت‌‌تر بروز کرد. علت حمایت بنده نیز این بود که این بزرگوار در همان ساعات اول مورد هجمه زیادی قرار گرفت، ما هم چنین کاری کردیم که بدانند این عزیز تنها و تک صدایی نیست بلکه این حرکت یک جبهه و گفتمان است.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *