بیوگرافی مهران رجبی بازیگر و همسرش افسانه کیا و فرزندان +عکس

بیوگرافی مهران رجبی بازیگر و همسرش افسانه کیا و فرزندان +عکس

بیوگرافی مهران رجبی و همسرش

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون متولد 12 دی 1340 در کرج میباشد او فوق لیسانس رشته گرافیک دارد مهران رجبی قبلا معلم بوده و با همکارش ازدواج کرده است و دارای سه فرزند به نام های زهرا و سارا و علیرضا میباشد. مهران رجبی برای اولین بار در سال ۱۳۷۶ در سریال «بچه‌های مدرسه همت» به کارگردانی رضا میرکریمی جلوی دوربین رفت و دنیای تصویر را تجربه کرد. بعد از آن در سال ۱۳۷۸ در فیلم سینمایی «کودک و سرباز» به کارگردانی رضا میرکریمی به ایفای نقش پرداخت

در ادامه بیوگرافی مهران رجبی و همسرش افسانه کیا و پسرش و دخترش +عکس و سوابق هنری و خانوادگی او را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی مهران رجبی و همسرش افسانه کیا و پسرش و دخترش +عکس

زندگی شخصی مهران رجبی

مهران رجبی بازیگر خوش خنده و مهربان سینما و عرصه هنر در سال 1341 دهم دی ماه در روستا واریان در محله کرج دیده به جهان گشوده است.

مهران رجبی یکی از بهترین بازیگران سینما و تلویزیون کشورمان است که بدون شک همه مردم ایران او را میشناسند و بار فیلم و سریالهای او خاطره دارند مهران رجبی از اساتید بازیگری کمدی و طنز است و به دلیل اینکه شخصیت طنزی دارد خیلی خوب از عهده کاراکترهای طنز بر می آید مهران رجبی که بینی اش همیشه سوژه کاربران شبکه های اجتماعی قرار میگرفت در نهایت در اسفند 1400 تصمیم گرفت که بینی خود را عمل کند و چهره او متفاوت تر به نظر برسد. آقای رجبی با سریال سه در چهار به شهرت رسید و نشان داد چقد در قالب طنز میتواند موفق عمل کند دراین صفحه زا مجله شبونه به بیوگرافی کاملی از آقای رجبی خواهیم پرداخت.

تحصیلات

وی فارغ التحصیل دوره کارشناسب رشته گرافبک از دانشگاه تهران و ارشد گرافیک از دانشگاه تربیت مدرس است.

ایشان اکنون به عنوان مدرس در رشته گرافیک در آموزش و پروش کرج فعالیت دارد.

بیوگرافی مهران رجبی و همسرش افسانه کیا و پسرش و دخترش +عکس

همسر و فرزندان

رجبی متأهل و دارای 3 فرزند به نام های زهرا و سارا و علیرضا است.

ماجرای آشنایی باهمسر

زمانی که معلم بودم ودر مدرسه کرج درس میدادم باهمسرم که مدرس بود آشنا شدم و بخاطر شرایط کاری با ایشان زیاد رفت آمد داشتیم و در همین حین ایشان را به عنوان همسرم انتخاب کردم و با یکی از آشنایان که ریس آموزش پروش بود مشورت کردم و از بنده استقبال کرد و بهم قول داد که شرایط خواستگاری فراهم کند وبعد از هماهنگی به مادرم موضوع گفتم و به اتفاق بزرگترها به خواستگاری رفتیم و خیلی ساده مراسم عروسی را برگزار کردیم.

بیوگرافی مهران رجبی و همسرش افسانه کیا و پسرش و دخترش +عکس

ورود به عرصه بازیگر

ابتدا ایشان به وسیله همکلاس خود به وسیله رضا میرکریمی به تلوزیون و سینما راه یافت از مهمترین ویژگی رجبی در نقش آفرینیش واقعی بازی کردن ایشان است.

وی بازیگری رادر مجموعه تلوزیونی بچه های مدرسه. همت در سال 1367 شروع کرده است که این فیلم به کارگردانی رضا میرکریمی بود که از شبکه 2 سیما به روی آنتن رفت .

فعالیت بیشتر ایشان ادامه یافت تا اینکه در سال 1378 با بازی در فیلم سینمایی کودک و سرباز بازهم به کارگردانی میرکریمی اولین فعالیت رسمی خود را در سینما آغاز کرده و دریافت جایزه جشنوار فجر برای بازیگری کسب کرد.

بیوگرافی مهران رجبی و همسرش افسانه کیا و پسرش و دخترش +عکس

وی سپس با نقشی متفاوت در مجموعه زیر نور ماه که نقش یک روحانی در حوزه بود ناگهان توجه همه به خود جلب کرد و سپس در مجموعه تلوزیونی روزگار قریب در نقش میرزا علی اصغر قریب پدر دکتر قریب بازی کرده است که این مجموعه پر مخاطب به کارگردانب کیانوش عیاری بود که از پاییر 1368 به مدت تقریبا یک سال از شبکه 3 سیما پخش شد وی بعد با فعالیت در مجموعه دردسرهای عظیم به کارگردانی بروز نیک نژاد در 26قسمت با هنرنمایب مهدی هاشمی و جواد عزتی و الناز حبیبی و زهره فکور صبور به نقش آفرینی پرداخت.

از طنز آور ترین نقش های ایشان به فیلم سینمایی اند خلاف که نقش یک خانوم را بر عهده داشت میتوان اشاره کرد.

ماجرای ازدواج مهران رجبی

همانطور که گفتم من معلم بودم و در مدارس کرج تدریس می کردم. همسرم نیز در آموزش و پرورش کرج کارمند بودند. بنا به دلایل کاری رفت و آمد زیادی داشتم و در این رفت و آمدها احساس کردم این خانم می تواند همسر ایده آلی برای من باشد و می توانیم با هم زندگی خوبی داشته باشیم. احساس کردم زوج زندگی مشترکم را پیدا کرده ام برای همین تصمیم گرفتم در فرصتی مناسب و از راهی درست و صحیح برای ارائه پیشنهادم اقدام کنم.

بیوگرافی مهران رجبی و همسرش افسانه کیا و پسرش و دخترش +عکس

 

ماجرای خواستگاری مهران رجبی از افسانه کیا

رئیس آموزش و پرورش شهر کرج از دوستان نزدیکم بود و ارتباط خوبی با وی داشتم. موضوع را با او در میان گذاشتم و او نیز ضمن استقبال از این پیشنهاد قول داد تا مقدمات را فراهم کند. یکی دوباری صحبت های مقدماتی را انجام دادیم تا قرار شد یک جلسه آشنایی در منزل آقای رئیس داشته باشیم. در این ملاقات به توافقات خوبی رسیدیم و متوجه شدم این خانم می تواند شریک زندگی ام باشد.

بیوگرافی و عکس مهران رجبی بچه باز

مهر همسرم 14 سکه

بعد از گرفتن جواب مثبت از همسرم، موضوع را با مادرم در میان گذاشتم و بعد از هماهنگی های لازم با او و برادر بزرگترم به خواستگاری رفتیم. الحق و الانصاف خانواده همسرم شرایط سختی برای ازدواج ما نگذاشتند و همه چیز را سهل و آسان گرفتند تا ما دو نفر هر چه راحت تر زندگی مشترکمان را آغاز کنیم. مثلا صحبتی از مراسم خیلی عریض و طویل به میان نیامد و ما هم توقع جهیزیه آنچنانی نداشتیم. 14 سکه هم به عنوان مهریه در نظر گرفتند و به راحتی و توکل به خدا قرار شد زندگی مان را آغاز کنیم.

بیوگرافی و عکس جوانی مهران رجبی بازیگر

نه کروات زدم و نه ریشم را!

خوب به یاد دارم کت و شلوار دامادی ام را از خیابان جمهوری خریدیم. از همین کت و شلوارهای حاضری که خیلی هم به من می آمد. برای روز دامادی هم به آرایشگاه نرفتم. شاید برایتان جالب باشد بدانید که کروات هم نزدم و حتی ریش هایم را اصلاح نکردم. خیلی ها گفتند حداقل ریش هایت را آنکارد کن که این کار را هم نکردم و با سادگی بیش از حدی داماد شدم.

بیوگرافی مهران رجبی

سال 99 بدترین سال زندگی مهران رجبی بود

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا ضمن بیان مشکلات و دشواری‌های زندگی در سال ۱۳۹۹ بیان کرد: مهم‌ترین سختی سال ۹۹ بیماری کرونا بود و این سختی برای تمام اقشار جامعه وجود داشت.

وی ادامه: چه به لحاظ استرس بیماری و چه به لحاظ عواقب و حاشیه‌هایی که این بیماری ایجاد کرد، همه مردم گرفتار شدند چنانچه بسیاری از مشاغل تعطیل شدند و درآمد بسیاری از مردم کاهش یافت؛ و این‌ها همه گذران زندگی را سخت کرد.

در قسمت هنرهای نمایشی بخش تئاتر در کوتاه‌ترین عبارت به خاک سیاه نشست چرا که به لحاظ درآمدزایی ضربه سختی خورد. بسیاری از سالن‌هایی که دوستان تئاتری اجاره کرده بودند، به‌طور کامل بسته شد و باید هم بسته می‌شد چراکه چاره‌ای نبود و البته مخاطبی هم برای تماشا وجود نداشت.

رجبی تاکید کرد: از سوی دیگر بسیاری از فعالان بدنه سینما در این مدت بیکار بودند و فیلم کم ساخته شد؛ تمامیت سینما صرفا بازیگر سینما نیست و بدنه آن شامل صدابردار و فیلم‌بردار و طراح صحنه و گریم و تولید و تدارکات و … می‌شود که این افراد این مدت بیکار بودند.

بخش دیگر نمایش‌ها در تلویزیون بود که در این مدت سریال‌هایی ساخته و پخش می‌شد اما بسیاری از همکاران در این حوزه هم بیکار بودند و این‌ها جزو سختی‌های کار ما در این دوران بود.

بیوگرافی و عکس جوانی مهران رجبی در جبهه حضور در جبهه

مهران رجبی میگوید من ۷ ماه در جبهه‌های جنگ حق برابر باطل حضور داشتم. در ابتدای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، در ستاد جنگ‌های نامنظم بودم و بعد از سازماندهی سپاه به عضویت بسیج درآمدم و در آن قالب به جبهه اعزام شدم.

در بخشی از عملیات‌ها حاضر بودم و اغلب زمان‌هایی که به منطقه می‌رفتم موقع عملیات بود.بیوگرافی مهران رجبی بازیگر

مهران رجبی خودم را بازی میکنم

بعضی به من میگویند بازی نمی کنم و خودم هستم. به نظرم ایرادی به این حرف نیست و اتفاقا حسن حساب می شود. آقای عیاری پنج سال پیش گفتگو‌اي با یکی از روزنامه‌ها انجام داده و اسم مرا آورده بود که جزو بازیگران خوب ایران هستم که البته به این چالش کاری ندارم، اما در ادامه گفته بود آنچه در بازی ایشان میبینم، عدم وجود هنر بازیگری است. خوشحالم برترین کارگردان ایران درمورد من این حرف را زد که بازیگر، خود واقعی‌اش باشد؛ بهتر است. اینکه کسی خوشنویس باشد، بهتر است یا ادای خوشنویس را دربیاورد. خود واقعی بودن ارزشمند است.

بیوگرافی مهران رجبی و همسرش افسانه کیا و پسرش و دخترش +عکس

بعضی تاکید می کنند سبک کاری دارم، درحالی که من اسم اینکار را سبک نمی گذارم. عده‌اي هم میگویند خودم را تکرار میکنم.

تکرار خوب اشکالی ندارد. بعنوان مثال، علی کریمی همیشه خوب بازی میکند، بهمین علت ایرادی به تکرار خوب بودن نیست. تکرار بدی، مشکل است و نه تکرار خوبی. اینکه بگوییم این بازیگر مانند همیشه خوب بازی میکند. جمله بدی نیست.

در طول روز تعداد علاقه‌مندان بکار بازیگری خیلی زیاد است و از طریق اینستاگرام پیام میدهند. من هم معرفی می کنم، اما به هرحال تعداد خیلی است. اتفاقا یک روز سر ضبط مجموعه روزگار قریب به آقای عیاری گفتم اگر امکان دارد از میان 60 نفری که معرفی کردم، حداقل یکی از انها برای یکی از صحنه‌هاي عبوری استفاده شود. همان هنگام ایشان به دستیارش آقای سجادی گفت، پوشه افرادی راکه فرم معرفی کرده‌اند، بیاور.

بیوگرافی مهران رجبی و اکبر عبدی

تصویر خودم را بازی می کنم
 

استعداد این بازیگر طناز در عرصه بازیگری به واسطه رضا میرکریمی که همکلاس او در دانشگاه بود، کشف شد و رجبی را راهی تلویزیون و سینما کرد. اولین تجربه او در عرصه بازیگری به سال 1376 برمی‌گردد که در مجموعه تلویزیونی «بچه‌هاي مدرسه همت» به کارگردانی رضا میرکریمی بازی کرد.

او دراین مجموعه نقش ناظم را بازی کرد؛ ناظمی که به جایش منضبط و هر وقت هم لازم بود، مهربان و طناز می ‌شد. این بازیگر با بازی دراین سریال و فیلم «زیر نور ماه» مورد دقت قرار گرفت

و با سریال «روزگار قریب» در بین مردم شهره شد. او در مجموعه‌هایي هم چون لیسانسه‌ها، زمان سرکشی، سرزمین کهن، دردسرهای عظیم، پرده‌نشین، روزهای بد به در و… نقش‌هاي متفاوتی را نقش بازی کرده است.

بیوگرافی مهران رجبی و همسرش افسانه کیا و پسرش و دخترش +عکس
مجری برنامه خودمونی

برنامه تلویزیونی خودمونی بامحوریت خانواده، یک مسابقه شاد و جذاب  شبکه ۳  بوده که تتوسط مهران رجبی اجرا شد. اجرای برنامه خودمونی به عهده مهران رجبی است، این مسابقه با حضور دو گروه شرکت کننده که هر گروه متشکل از پدربزرگ و مادربزرگ به همراه همه فرزندان و نوادگان می‌باشد برگزار می‌شود.

خانی عنوان کرد: ایجاد فضای صمیمی و شاد در بین اعضای خانواده و پرداختن به مقوله خانواده بر اساس فرمایشات رهبری مهم‌ترین هدف این برنامه است.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

8 نظر

  1. مهران رجبی مردکی احمق و مزدور ”
    مواجب بگیر بدبخت
    دلقک مسخره
    بزودی در پیشگاه ملت محاکمه خواهی شد

  2. تا چشمشون کوووووور شه و نتونن ببینن مخالفینت

  3. حرف نداری مهران جان اصل سلبریتی خدا نگهدارت باشه

  4. تو خیلی غلط میکنی با ای نظرت
    ایرج

  5. خدانگهدارت باشه سلبریتی عزیز

  6. تو زر نزن ایرج الاغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *