بیوگرافی نادر طالب زاده مستندساز و همسرش زینب مهنا + اینستاگرام و سایت

بیوگرافی نادر طالب زاده مجری و مستندساز و همسرش زینب مهنا +عکس

بیوگرافی نادر طالب زاده مجری و همسرش زینب مهنا و علت درگذشت و فوت نادر طالب زاده مستند ساز + اینستاگرام و سایت نادر طالب زاده و عکس های فرزندان و خانواده وبیماری و زندگینامه و مصاحبه را در این صفحه بخوانید. April 29, 2022

حمید جوادی دستیار مرحوم طالب زاده عصر جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا این خبر را تایید کرد.

مرحوم طالب‌زاده هشتم آذر سال گذشته به دلیل عوارض ناشی از عارضه قلبی و لختگی خون در بیمارستان بستری شده بود.

وی همچنین ۱۸ دی سال گذشته بار دیگر در بخش مراقبت های ویژه بستری و اوایل بهمن ماه از بیمارستان مرخص شد.

طالب‌زاده متولد ۱۳۳۲ در تهران، مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون و بازیگر و کارگردان سینما است.

وی همچنین دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیات اندیشه‌ورز این شبکه است.

بیوگرافی نادر طالب زاده

نادر طالب زاده از مجریان با سابقه تلویزیون بوده که در زمینه مستندسازی و تهیه کنندگی نیز سوابق زیادی دارد او در 4 دی ماه 1332 در تهران زاده شده است و در رشته ادبیات انگلیسی تحصیل نموده و موفق شده که مدرک خود را از دانشگاه راندولف میکن دریافت کند و همچنین فوق لیسانس خود را در رشته کارگردانی سینما از دانشگاه کلمبیا اخذ کند

بیوگرافی نادر طالب زاده مجری و مستندساز و همسرش زینب مهنا + اینستاگرام و سایت

پدر نادر طالب زاده که بود؟

پدرش از نظامیان پرنفوذ کشور بوده است سرتیپ منصور طالب زاده فرماندار ژاندارمری بود که سال 1342 از این سمت کنار گذاشته شد و یکسال بعد دادگاهی گردید و در نهایت در سال 1345 بازنشسته گردید

او میگوید ماجرای کامل پدر من در کتاب “قیام عشایرجنوب”(ص 486 تا 495) نوشته دکتر کشواد سیاهپور نوه‌ی غلامحسین سیاهپور (کسی که در سال 43 علیه شاه قیام می‌کند) و هفته‌نامه‌ی فردوسی (شماره 360 سال 1337) آمده است. بعد از سخنرانی امام خمینی(ره) در قم یک نبرد در جنوب بین مردم کهکیلویه و بویر احمد و شاه اتفاق می‌افتد که غلامحسین سیاهپور در رأس این ماجرا بود و من افتخار داشتم ایشان را از نزدیک ببینم. همان موقع شاه ایشان را اعدام و پدر من را به اتهام حمایت از عشایر خانه نشین می‌کند. کتاب “نبرد گجستان” محمد کرم رزم جو و همچنین سخنان مورخ آکادمیک و معروف ایران دکتر عبدالله شهبازی هم شاهد بر این مدعاست. کسی که در کودتای 28 مرداد باشد، 2 سال دادگاهی و در سن جوانی و 20 سال قبل از بازنشستگی خانه نشین نمی‌شود، پدر من جوان‌ترین افسری بود که بازنشسته شد.

مادرش نیز خانم سیده وحیده امیر ملوک شرفی نوه آیت الله شرف العالی اصفهانی بوده که از روحانیون سرشناس کشورمان بود

بیوگرافی نادر طالب زاده مستندساز و همسرش زینب مهنا + اینستاگرام و سایت

این در حالیست که برخی ها در شبکه های اجتماعی گفته بودند که مادر اوو امریکایی است که چنین چیزی واقعیت ندارد و شایعه ای بیش نیست

پیج اینستاگرام

در اینستاگرام میتوانید پیج ایشان دنبال کنید آیدی ایشان در اینستاگرام nadertalebzade میباشد.

سوابق

او دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، شخصی مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیئت اندیشه‌ورز شبکه افق، مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،مدرس در مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی،دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار، را نیز بر عهده داشته است.
پدر او منصور طالب زاده در حکومت پهلوی درجه سرتیپی را داشت و مادرش سیده وحیده امیر ملوک شرفی، نوه آیت الله شرف العالی اصفهانی میباشد.
نادرطالب زاده در سال ۱۳۴۸ وقتی که ۱۶ سال داشت برای ادامه تحصیل به کشور آمریکا رفت تا اینکه شهریور ۱۳۵۷در اوخر دوره فوق لیسانس به ایران بازگشت.

بیوگرافی نادر طالب زاده مستندساز و همسرش زینب مهنا + اینستاگرام و سایت

حضور در جبهه

نادر طالب زاده میگوید رانندگی بولدوزر را هم انجام دادم. من با ستاد حمزه بودم. در والفجر چهار مجروح شدم و برگشتم تهران. تصمیم گرفتم یک مستند درخصوص رانندگان داوطلب بسازم. بعد با دوربین و تجهیزات برگشتم. من اگر از ابتدا به‌عنوان مستندساز می‌رفتم بین‌مان فاصله می‌افتاد ولی دو ماه رفتم و رانندگی یاد گرفتم و قسمت بود که مجروح شدم. بنابراین مستندی درخصوص اینها ساختم که شد آن جاده 13 کیلومتری روی آب هویزه که جزیره مجنون را به زمین وصل می‌کرد تا بتواند تانک از آن عبور کند. ابوالفضل حسن‌بیگی مسئول دامغان بود. بیشتر راننده‌ها، راننده مایلر بودند و تجربه خاصی بود.

همچنین ببینید بیوگرافی عباس موزون مجری برنامه زندگی پس از زندگی

کار مجری گری

نادر طالب‌زاده، تهیه کننده، مجری و کارگردان سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «بشارت منجی»، برنامه تلویزیونی «عصر» و برنامه تلویزیونی «عصر» فعالیت داشته است.

بیوگرافی نادر طالب زاده مستندساز و همسرش زینب مهنا + اینستاگرام و سایت

کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1383 در فیلم بشارت منجی به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال بشارت منجی، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای نادر طالب‌زاده محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون احمد سلیمان‌نیا، سیروس اسنقی، ولی‌الله مؤمنی و فتحعلی اویسی را تجربه کرد. نادر طالب‌زاده در سال 1388 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم نادر طالب‌زاده در این سال، فعالیت در سریال بشارت منجی به عنوان کارگردان محسوب می‌شود.

بیوگرافی نادر طالب زاده مستندساز و همسرش زینب مهنا + اینستاگرام و سایت
– جهت‌گیری فکری شما دقیقاً از چه زمانی و به دنبال چه اتفاقی شکل گرفت؟

من همیشه به این فکر بودم که ایران چگونه می‌تواند متحول شود، وقتی من سخنان امام خمینی(ره) و صدای ایشان را در مطبوعات آمریکایی برای اولین بار و چند ماه قبل از آمدن ایشان به پاریس شنیدم، بسیار متأثر شدم و فهمیدم الان زمانی است که می‌توانم به ایران کمک کنم. آن زمان شاهد یک دوره تاریخی در آمریکا بودم که نمی‌دانستم آمریکا با ایران چه خواهد کرد و یک تجربه‌ی شهودی سلوکی داشتم. درست سه ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران آمدم و با خبرگزاری‌های مختلف از جمله CBS آمریکا که یکی از مهمترین شبکه‌های خبری آن کشور است، کار کردم این هم خط امام (ره) بود که همه کمک کنیم تا اخبار انقلاب به گوش جهانیان برسد. بلافاصله پس از 22 بهمن 57 از CBS بیرون آمدم و به همراه چند تن از دوستان دیگرم که لازم است نامشان را اینجا بیاورم.

بیوگرافی نادر طالب زاده مستندساز و همسرش زینب مهنا + اینستاگرام و سایت

عرفان پرویز که اکنون در بستر بیماری است و آن موقع سردبیر روزنامه بود، عباس برازنده،‌ هوشنگ نوروزی، اصغر جوادی و خانم یوهانز، یک هفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی مجوز روزنامه‌ی تهران تایمز را گرفتیم و آن را تأسیس کردیم. آنچه که بعد از این موضوع اتفاق افتاد، تسخیر لانه‌ی جاسوسی بود که من در مورد آن مستندی برای تلویزیون ساختم که محور آن انعکاس معکوس این حادثه برای ایرانیان بود، در این مستند با تمام خبرنگاران آمریکایی که در ایران حضور داشتند، صحبت کردم و این مستند آغاز همکاری من با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود و به نوعی آموزش و تربیت و سلوک رسانه‌ای را از آن زمان شروع کردم.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *