بیوگرافی پارسا پیروزفر و همسرش و فرزندان و الان کجاست +عکس خانواده

بیوگرافی پارسا پیروزفر و همسرش و فرزندان و الان کجاست +عکس

بیوگرافی پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر (Parsa Pirouzfar) متولد 22 شهریور 1351 از بازیگران با سابقه سینما و تلویزیون ایران می باشد علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردانی و فیلمنامه نویسی نیز مشغول به کار است.

آقای پیروزفر در رشته نقاشی تحصیل کرده و کارشناسی آن را از دانشگاه تهران اخذ نموده است.

پارسا پیروزفر را بدون شک دهه هفتادی ها و هشتادی ها به یاد دارند درخشش او در سریال در پناه تو در سال ۱۳۷۴ یکی از مهم‌ترین تجربه او بود که به دست آورد و باعث شهرت او در بین مخاطبان تلویزیون شد.

سریال سفر سبز در سال ۱۳۸۱ سکوی پرتاب به سمت محبوبیت بود چرا که به عنوان بازیگر نقش اصلی حضور یافت آقای پیروزفر در سال ۱۴۰۱ با یاغی موفق شد گام مهمی را در بازیگری بردارد و در بین دهه هشتادی ها نیز محبوبیت یابد.

بیوگرافی پارسا پیروزفر و همسرش و فرزندان و الان کجاست +عکس قدیمی و گذر رمان

  • نام اصلی : پارسا پیروزفر
  • تاریخ تولد و سن : ۲۲ شهریور ۱۳۵۱
  • محل تولد : تهران
  • محل زندگی : کانادا
  • تحصیلات : لیسانس نقاشی
  • حرفه : بازیگر و نویسنده و نقاشی و مترجم و مدرس بازیگری
  • شروع کار : سال 1370 تا کنون

زندی شخصی پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر از بازیگران سینمای کشورمان است که در بخش های مختلف در بخش هنر و فرهنگ فعالیتهای چشم گیری داشته است

بیوگرافی پارسا پیروزفر و همسرش و فرزندان و الان کجاست +عکس خانواده

وی در سال۱۳۵۱ در بیست و دومین روز از ماه شهریور در تهران به دنیا آمده است

تحصیلات

پارسا پیروزفر دارای تحصیلات لیسانس نقاشی است تاکنون درباره ازدواج او سخن به میان نیامده و مجرد است

این هنرمند توانمند علاوه بر بازیگری در زمینه مترجمی نمایشنامه نویسی نقاشی و کارگردانی و همچنین مدرس و استاددانشگاه از توانایی بالایی برخوردار بوده و به موفقیت های رسیده است

شروع بازیگری

پارسا پیروزفر مدرک کارشناسی خود را از دانشکده هنرهای زیبا زیر نظر استاد سمندریان فرا گرفته و در سال ۱۳۸۰ نمایش هنر را به روی صحنه برد

بیوگرافی پارسا پیروزفر بازیگر +عکس دوران کودکی و بچگی در گذر زمان

پارسا پیروزفر به دلیل علاقه بسیاری که به طراحی و نقاشی داشت در این زمینه نیز رشد کرده و در سالهایی که در دبیرستان تحصیل می کرد داستانهای خلاقانه ای را از خود به جا گذاشته است و در آن با قصه گویی تخیلات خود را به تصویر می‌کشد

ولی تا به حال در هیچ شرایطی از این آثار انجام شده انتشار صورت نگرفته است.

✅ همچنین ببینید

بیوگرافی کامبیز دیرباز بازیگر و همسرش و دخترش + ماجرای ازدواجبیوگرافی کامبیز دیرباز بازیگر و همسرش

از آن دسته از سیلبریتی هایی است که بسیار کم حاشیه بوده و با هیچ رسانه مجله و روزنامه ای مصاحبه آنچنانی نداشته است جالب آن است زمانی که از عوامل سریال در چشم باد تقدیر به عمل آمد این بازیگر خوش چهره در آن حضور نیافت
سواد هنری و استعداد بسیار بالای او یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین محبوبیتش است به همین علت اطلاعات آنچنانی و زیادی از خانواده این شخصیت پرطرفدار نیست و تمامی عکس ها مربوط به هوادارانش است.

بیوگرافی پارسا پیروزفر بازیگر +عکس قدیمی و جوانی

سوابق پارسا پیروزفر

پارسا پیروزفر حرفه ای در مدرسه فیلمسازی و پژوهش‌های سینمایی در بین سال‌های ۱۳۸۶ ۱۳۸۹ و ۹۰ کلاس های بازیگری را تحت آموزش خود به راه انداخته و توانسته در این زمینه کارگردانی هایی در مقاطع نقاشی و ترجمه و همچنین طراحی لباس داشته باشد.

فعالیت های بینظیر دیگری در زمینه دوبله تصویرسازی و گرافیک ساختن بنرهای تبلیغاتی و مجسمه سازی از خود ارائه دهد.

حرفه ی دیگر شناخته شده پارسا پیروزفر صداپیشگی و فعالیت بی‌نظیرش در رادیو برای انجام نمایشنامه های مخصوص کودکان به صورت نوار کاست صورت گرفته است که در بین سال‌های ۱۳۷۱ تا ۷۵ به طور مستمر به آن پرداخته است.

این بازیگر خوش سیما برای اولین بار فعالیت جدی و رسمی خود را از سال ۱۳۷۳ در فیلمی به نام پری و در نقش کوتایی به نام شیخ سالک آغاز کرد که کارگردانی آن را داریوش مهرجویی بر عهده داشت.

در همان سالها بود که همزمان در رشته نقاشی تحصیلات خود را پیگیری کرد تا همزمان به رشد و پیشرفت خود برسد.

بیوگرافی پارسا پیروزفر و همسرش و فرزندان و الان کجاست +عکس عروسی و ازدواج

پارسا پیروز فر در سریال در پناه تو

در سال ۱۳۷۴ سریال در پناه تو به کارگردانی حمید لبخنده گل کرده و در واقع می‌توان گفت انقلابی در میان بازیگران در آن سال ها به پا کرد.

این مجموعه کاری چهره های با استعداد و تازه کار و جوانی به مانند حسن جوهرچی و لعیا زنگنه پارسا پیروزفر رامین پرچمی را دنیای تلویزیون و سینما آشنا کرد.

یکی از مجموعه های بسیار پرطرفدار و پرمخاطب دهه ۷۰ در آن زمان بود که نامش بر سر زبان ها افتاد.

بیوگرافی پارسا پیروزفر و همسرش و فرزندان و الان کجاست +عکس خانواده

تمامی کسانی که در این زنجیره کاری حضور داشتند اگرچه تعدادی از آنها شناخته شده و معروف بودند اما با بزرگترین فیلم جذاب معروفیت و شهرت بیشتری کسب کرد.

حضور پارسا پیروزفر نیز به دلیل بازی و کاراکتر بی نظیری که داشت به خوبی به چشم آمد اگرچه بسیاری از بخشهای بازی حذف شده بود اما باز هم نظر بسیاری از مخاطبین و کارگردانان آن زمان را به خود جلب کرده بود.

پارسا پیروزفر کاراکتر سریال در پناه تو نقش پسر خانواده ای با وضعیت مالی نسبتا متوسط برادر لعیا زنگنه را به عهده گرفته بود پدر او ایرج راد نیز بسیار خوب کنار همدیگر توانستند از پس آن بر آیند

پارسا پیروزفر بازیگر و فرزندان

شهرت پارسا پیروزفر در سریال سفر سبز

یکی دیگر از مجموعه های کاری که وی در آن حضور داشت و بسیار با مخاطب و تماشایی بوده است سفر سبز به کارگردانی محمد حسین لطیفی در سال ۱۳۸۱ را می توان معرفی کرد

✅ همچنین ببینید بیوگرافی لیلا حاتمی

در اینجا نقش مرد جوانی را پاک کرده بود که در کودکی توسط خانواده آلمانی از ایران خارج شده بودند و پس از سالها به ایران باز میگردد تا بتواند و پدر مادر واقعی خود را پیدا کند

بیوگرافی پارسا پیروزفر و همسرش و فرزندان و الان کجاست +عکس خانواده

در کنار بازیگرانی همچون لادن مستوفی سارا خوئینی ها محمدرضا شریفی نیا و امین تارخ گوهر خیراندیش همکاری کرده است.

پارسا پیروزفر در سریال در چشم باد

مجموعه تلویزیونی جذاب و دیدنی سفر سبز با بازیگری پارسا پیروز که از شبکه اول سیما پخش گردید در سال ۱۳۸۸ به کارگردانی مسعود جعفری تولید شد.

در این سریال نقش خلبانی را داشت که پس از جنگ و متفقین و جدایی از نامزدش بازداشت شده و او را به خارج تبعید می کنند.

در ادامه عشق دوران کودکی خود را پیدا کرده و با همدیگر فرار می کنند

بیوگرافی پارسا پیروزفر بازیگر +عکس جدید خانواده

از تمامی بازیگران معروف و نتایج در کنار آنها ایفای نقش داشته است و در این سریال درخشیده‌اند میتوان به سحر جعفری جوزانی اکبر عبدی ماه چهره خلیلی کامبیز دیرباز سعید نیکپور اشاره کرد.

از جوایزی که در این مجموعه کاری دریافت کرده کاندیداتوری اش به خاطر بهترین بازیگری نقش اول مرد از جشنواره دنیای تصویر از تندیس زرین را تقدیمش کرد.

بازی در فیلم مهمان مامان

مهمان مامان فیلمی طنز و خانوادگی به شمار می‌رفت به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال ۱۳۸۲ تولید شد که در آن پارسا پیروزفر به خوبی توانست از پس نقش ارائه داده شده به خودش بر آید و پیشرفت چشم گیری داشته باشد.

پارسا پیروزفر در این فیلم نقش همسر نسرین مقانلو را داشت که معتاد بود و در کنار آن از خانواده ثروتمند به شکل درآمده بود زیرا به دلیل نارضایتی خانواده با ازدواجش از آنها جدا شده و او نیز از ثروت و مال و منال محروم شده بود.

به دلیل بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برنده تندیس زرین میشود و از جشنواره فجر نیز کاندیدای سیمرغ را دریافت می کند.

بیوگرافی پارسا پیروزفر بازیگر +عکس کچل و بدون مو

فیلم های سینمایی پارسا پیروزفر

مجسمه سال ۱۳۷۱
پری ۱۳۷۳
دختران انتظار ۱۳۷۸
اشک سرما ۱۳۸۲
زن زیادی ۱۳۸۳
شبانه روز ۱۳۸۸
زندگی جای دیگریست ۱۳۹۲
مست عشق ۱۳۹۸
تی تی ۱۳۹۸

جوایز و افتخارات

کاندید تندیس زرین به خاطر بازی در سریال در چشم باد در سال ۱۳۹۱ که بهترین بازیگر نقش اول مرد را داشته است.

به دلیل بازیگری نقش مکمل مرد هشتمین جشن خانه سینما برنده تندیس زرین میشود.

جشنواره فیلم های آسیایی دلینو برنده جایزه بهترین بازیگر مرد سال ۱۳۸۴ برای فیلم اشک سرما

سال ۱۳۷۹ برای فیلم دختری به نام تندر برنده تندیس زرین

فیلم اعتراض بازیگر نقش مکمل مرد که برنده تندیس زرین شده است.

بیوگرافی پارسا پیروزفر بازیگر +عکس جدید خانواده

همسر و فرزندان

درباره ازدواج پارسا پیروزفر هیچ خبری از جانب او منتشر نشده است او در حال حاضر در خارج از کشور و در کانادا زندگی میکند و فقط برای بازی در فیلم به سریال به ایران می آید.

درخشش پارسا پیروزفر در سریال یاغی

پارسا پیروزفر بازیگری را خوب بلد است و هنرمندی است که تماشای بازی اش همیشه جذاب است.

در سریال یاغی پیروزفر کاراکتر فردی به نام بهمن را بازی می‌کند که بسیار ثروتمند است و در عین حال در رشته کشتی نفوذ دارد. نقش اصلی این فیلم را بازیگر جوان سینما و تلویزیون، علی شادمان بر عهده دارد که در سال 1385 به خاطر توانایی نواختن ویولن به تیم «میم مثل مادر» پیوست و وارد دنیای بازیگری شد.

پارسا پیروزفر در نقش مولانا

نقش مولانا در فیلم سینمایی «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی به پارسا پیروزفر رسید تا این بازیگر در کنار شهاب حسینی که پیش‌تر برای نقش شمس انتخاب شده بود، به ایفای نقش بپردازد.

حسن فتحی کارگردان «مست عشق» پارسا پیروزفر را به عنوان بازیگر نقش مولانا جلال‌الدین محمد بلخی برگزید و پیروزفر، به‌زودی جلوی دوربین خواهد رفت.

پارسا پیروزفر در نقش مولانا

پس از گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در روزهای اخیر درباره ایفای نقش مولانا توسط یک بازیگر ترک و تکذیبیه حسن فتحی، با معرفی بازیگر نقش مولانا، پروژه «مست عشق» وارد مراحل پایانی پیش تولید خود شد.

همانگونه که پیشتر اعلام شد، فیلم تولید مشترک ایران و ترکیه است و به برشی از زندگی شمس و مولانا در شهر قونیه می‌پردازد.

مهران برومند، تهیه‌کننده «مست عشق» است، فیلمنامه را فرهاد توحیدی و حسن فتحی نوشته‌اند و شهاب حسینی در نقش شمس تبریزی بازی خواهد کرد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. معصومه کريمي

    سلام بازیگرهما روستا خدا غرین رحمتشون کنه چه صدایی چه چهره ای قسمتشون این بوده آقای پارسا فیروزفرجوانی ازهرلحاظ بی نظیروبی همتا هستن آرزوی سلامتی دلی شادذهنی آرام لبی خندان خوشبختی فراوان دارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *