بیوگرافی گروه هکر گنجشک درنده
گنجشک درنده گروه هکری بوده که بارها به سازمان ها و ادارات دولتی ایران حمله سایبری کرده است شرکت فولاد و سیستم های جایگاه های سوخت از جمله قربانیان این حملات بوده اند.

بیوگرافی گروه هکری گنجشک درنده کیست و اهل کجا هستند؟ +فیلم

گروه هکر گنجشک درنده کیست و کجا هستند

گروه هکری گنجشک درنده گروهی از برنامه نویسان و هکران بوده که توسط رژیم صهیونیست حمایت مالی میشوند تا به حالا چندین بار به ادارات و سازمان های دولتی ایران حمله کرده اند و اقدامات خرابکارانه را انجام دادند که مهمترین انها اختلال در سیستم پمپ بنزنین ها کشور در سالهای مختلف بوده است که مشکلات زیادی برای سوختگیری مردم به وجود امد.

مجله شبونه: هویت این گروه مخفی مانده است اما بدون شک اعضای آن را موساد پشتیبانی میکند چندی پپیش شبکه ایران اینترنشنال و من و تو اعلام کرده بودند که اسرائیل به دنبال جمع اوری هکرهای ماهر در سراسر جهان است که آنها را حمایت مالی کند  بای رسیدن به اهداف خرابکارانه خود! که گویا سعی دارد به اقدام به حمله سایبری کند.

حمله سایبری و هکری

در سالهای 1400 و 1402  جایگاه سوخت و بیلبوردهای تبلیغاتی درون شهر در بسیاری از استان های کشورمان مورد حمله سایبری قرار گرفتند و با اختلالاتی روبرو شدند که متاسفانه هنوز هم که بعد از گذشت یک روز هنوز جایگاه های سوخت نتوانستند به روال عادی برگردند .

بیوگرافی گروه هکر گنجشک درنده

همچنین بیلبوردهای تبلیغاتی که درون شهر قرار داشتند با نمایش متن بنزین من کو هک شده بودند

بعد از گذشت چند ساعت از این اتفاق گروهی از هکرها که در برخی از رسانه‌های معاند به آن اشاره شده و خود را گنجشک درنده می نامند مسئولیت این حمله سایبری را تقبل کردند.

گروه هکری گنجشک درنده گروهی هستند که اقدام به حمله سایبری به جایگاه های سوخت و همچنین بیلبوردهای تبلیغاتی کردند گفته می‌شود که این افراد تحت پوشش مالی اسرائیل بوده و از طریق اسرائیلی ها حمایت مالی می شوند درباره هویت این افراد اطلاعات چندانی وجود ندارد اما برخی از رسانه های معاند و  معتقد هستند که اسرائیل این گروه را پشتیبانی مالی کرده تا در سالگرد آبان ۹۸ اقدام به هرکی جایگاه سوخت و بیلبوردهای تبلیغاتی کنند.

بیوگرافی گروه هکری گنجشک درنده کیست اهل کجا هستند؟ +فیلم

این حمله که از ساعت 11 صبح روز گذشته آغاز شد، موجب شد عملیات سوخت‌رسانی با کارت‌های هوشمند سوخت متوقف شده و پمپ بنزین‌ها از کار بیفتند. پس از گذشت چند ساعت، با اعزام کارشناسان شرکت ملی سوخت کشور به جایگاه‌های عرضه بنزین، تنظیمات برخی از این دستگاه‌ها به صورت دستی به حالت آفلاین تبدیل شد تا از شب گذشته امکان دریافت سوخت با قیمت آزاد (3 هزار تومان) برای شهروندان فراهم باشد.

هرچند با گذشت 24 ساعت از ماجرا، این اختلال سرتاسری هنوز برطرف نشده و روال کار جایگاه‌های عرضه‌کننده سوخت به حالت قبل برنگشته است، مسئولان از بازگشت شرایط عادی به پمپ بنزین‌ها تا فردا خبر می‌دهند.

سوابق حمله هکری

ایمنا نوشت:

لازم به ذکر است که «گنجشک درنده» در گذشته مسئولیت هک جایگاه‌های سوخت، کارخانه فولاد ایران و خطوط راه‌آهن را برعهده گرفته بود، اقداماتی که بیش از همه نوک پیکان حملات آن متوجه مردم و آرامش آنان شده بود. این گروه در آبان سال ۱۴۰۰ نیز با حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت سبب بروز اختلالاتی در روند سوخت‌رسانی کشور شده بود که همین اتفاق سبب شد تا خرید بنزین با نرخ دولتی، برای مدتی از مدار خارج شود و سوخت‌گیری فقط با نرخ آزاد فقط در برخی از پمپ‌بنزین‌ها ادامه پیدا کند. سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل پس از این اتفاق در مصاحبه‌ای اعلام کرد برنامه دشمن، برنامه عمیات زیرساختی ترکیبی از جنس سایبری بود که چهار مؤلفه داشت، مؤلفه اول مؤلفه سایبری بود که مبتنی بر ضعف‌ها و آسیب‌پذیری‌هایی که در ذات سیستم سوخت‌رسانی ما وجود داشت دشمن از آن استفاده کرد، بخش دوم این بود که سیستم سوخت‌رسانی قطع شود و خدمات به مردم نرسد و بخش سوم این بود که با استفاده از رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های خارجی تلاش کنند تا برانگیختگی در مردم ایجاد کنند و سپس به دلیل قطع سیستم سوخت مردم را به اعتراض و آشوب و اغتشاش بکشانند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. هک با خرابکاری به واسطه نفر سوم باهم فرق داره ها…الکی گنجشک چرنده رو بزرگ نکن.
    هک یعنی عصای موسی تو حلق اسقاطیل و بیرون کشیدن طوماری از اسناد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *