تاریخ اربعین 1401 چند شنبه است و چندمه و دقیقا کی است؟

تاریخ اربعین 1401 چند شنبه است اربعین ۱۴۰۱ چندمه و دقیقا کی است؟

تاریخ اربعین ۱۴۰۱ چند شنبه است و چندمه و دقیقا کی است؟

شنبه، ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ اربعین حسینی است و تعطیل رسمی میباشد.

تاریخ اربعین 1401 شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۱
 تاریخ اربعین 1401 به تقویم میلادی Saturday, September 17, 2022
تاریخ اربعین به تقویم قمری ‫السبت‬، ٢٠ صفر ١٤٤٤

تاریخ اربعین 1401 چند شنبه است و چندمه و دقیقا کی است؟

اربعین کلمه ای عربی و به معنای اربعین است. در فرهنگ شیعه، این کلمه به چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) اطلاق می شود. امام حسین (علیه السلام) در روز دهم محرم (اول ماه هجری قمری) که به روز عاشورا معروف است در کربلا به شهادت رسید و بنابر نقل های تاریخی در چهلمین روز پس از شهادت در بیستم هجری قمری به شهادت رسید. ماه صفر (دومین ماه هجری قمری) بازماندگان واقعه عاشورا یعنی فرزندان، همسران و سایر بستگان شهدای عاشورا به کربلا بازگشتند و قبور امام حسین (ع) را زیارت کردند.

زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین سالهای بعد ادامه یافت. امامان شیعه پیروان خود را به این زیارت تشویق می کردند. سخنان آنان شیعیان را مجاب کرد تا در روز اربعین برای زیارت حرم امام حسین (ع) به کربلا بروند. سنت زیارت اربعین تا امروز ادامه داشته است.

همچنین ببینید متن تسلیت اربعین حسینی 

شیعیان عراقی اکثراً با پای پیاده به این زیارت می رفتند، اما در مقطعی از تاریخ این سنت کنار گذاشته شد. حدود صد سال پیش این سنت در عراق احیا شد، اما در زمان حکومت صدام حسین در عراق (1979-2003)، پیاده روی اربعین ممنوع شد و افرادی که پیاده به کربلا می رفتند، گاه با واکنش های خشونت آمیز مواجه می شدند. بر اساس برخی گزارش‌ها، دولت صدام پای کسانی را که به سمت کربلا می‌رفتند، قطع می‌کرد. اما شیعیان علیرغم فشارهای حکومتی با تردد در نخلستان‌ها و شب‌ها این سنت را پنهانی حفظ کردند.

پس از سقوط صدام، شیعیان عراق با پای پیاده از سراسر کشور به کربلا زیارت کردند. پیاده روی خود را طوری برنامه ریزی می کنند که در روز اربعین یا روزهای نزدیک به آن به کربلا برسند.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *