تاریخ دقیق ایام فاطمیه ۱۴۰۱ امسال کی شرع میشود و کی تمام میشود

تاریخ دقیق ایام فاطمیه ۱۴۰۱ امسال کی شروع میشود و کی تمام میشود

تاریخ دقیق ایام فاطمیه ۱۴۰۱ امسال کی شرع میشود و کی تمام میشود

تاریخ دقیق ایام فاطمیه 1401 امسال کی شروع میشود و کی تمام میشود جزئیات را در این صفحه بخوانید.

تاریخ دقیق ایام فاطمیه ۱۴۰۱ امسال

تاریخ شروع ایام فاطمیه در سال 1401 روز دوشنبه 14 آذر 1401
تاریخ پایان ایام فاطمیه در سال 1401 پنجشنبه 24 آذر 1401
تاریخ شهادت حضرت فاطمه به روایت اهل سنت 17 آذر 1401
تاریخ شهادت حضرت فاطمه به روایت شیعیان 6 دی 1401

حضرت فاطمه زهرا (س) پیشوای زنان عالم، یگانه دختر پیامبر اکرم (ص) و مادر پیشوایان جوانان بهشت امام حسن (ع) و امام حسین (ع) هستند.

خلقیات حضرت فاطمه زهرا (س) کاملاً شبیه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) بود و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) او را جزء زندگی خود می دانست و مکرراً می فرمود: «فاطمه (س) پاره ای از من است هر کس که به زحمت بیفتد. او مرا اذیت کرده است و هر که او را راضی کند مرا راضی کرده است.»

حضرت فاطمه زهرا (س) تنها 75 یا 95 روز پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) در 13 جمادی الاول یا سوم جمادی الثانی در سال یازدهم هجری در سن 18 سالگی به شهادت رسید.

همچنین ببینید:

این مصیبت غمگین و اندوهناک را به تمامی شیفتگان و محبان اهل بیت (ع) در جهان تسلیت عرض می نماییم.

فاطمه (س) تنها زن پیوند دهنده نبوت و امامت و رابط این دو بود. او دختر پیامبر اکرم (ص)، همسر امام اول (ع) و مادر بقیه ائمه (ع) بود که از نسل او و همسرش علی (ع) می‌آمدند. خداوند او را با این فضیلت و خصلت متمایز کرد، زیرا او کامل ترین و عالی ترین نمونه در طهارت و قداست و عبادت و زهد و اخلاق بود.

تاریخ دقیق ایام فاطمیه ۱۴۰۱ امسال کی شرع میشود و کی تمام میشود

بر اساس برخی از تفاسیر قرآن، هنگامی که قوم قریش گفتند که پیامبر صلی الله علیه و آله فرزندی ندارد، سوره کوثر نازل شد: همانا ما به تو کوثر دادیم. پس برای پروردگارت دعا کن! و قربانی کنید. همانا دشمن تو منقطع (از نسلش) است.

«ما به تو الکوثر عطا کردیم» یعنی خیر فراوانی به تو دادیم که در تمام عمرت و بعد از آن باقی خواهد ماند. پس در نماز روى خود را به سوى پروردگارت گردان، زيرا نام تو تمام نمى شود و فرزندانت هلاك نمى شوند. این کسانی هستند که در برابر شما ایستاده اند که سزاوارتر به این توصیف هستند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *