تاریخ دقیق تاسوعا و عاشورا چندمه و چند شنبه است؟

تاریخ دقیق تاسوعا و عاشورا چندمه و چند شنبه است؟

تاریخ دقیق تاسوعا و عاشورا چندمه و چند شنبه است؟

تاریخ دقیق تاسوعا و عاشورا در مرداد 1401 کی است با شروع ماه محرم که متعلق به امام اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و اهل بیت (علیه السلام) می باشد را در مجله شبونه مشاهده فرمایید.

تاریخ دقیق تاسوعا و عاشورا در مرداد 1401 کی است

  • یکشنبه 16 مرداد 1401 تاسوعای حسینی است
  • دوشنبه 17 مرداد 1401 تاسوعای حسینی است

نام این ماه پیش از اسلام در دوران جاهلیت مؤتمر (در عربی: مُؤْتَمِر یا المُؤْتَمِر) بوده‌ است و در زمان جاهلیت محرم (در عربی :المُحَرَّم) نامی بوده که به ماه صفر گفته می‌شد.جنگ و خونریزی در این ماه‌ ها ممنوع بود، اسلام نیز همان را تأیید کرد
همه مسلمانان شیعه می دانند که ده روزه عمل ماه محرم برای شیعیان ایام به خصوص و ویژه محسوب می شود شهادت مظلومانه امام حسین ابوالفضل عباس به همراه ۷۲ تن در این چند روز اتفاق می افتد از روز اول محرم تا نهم و دهم مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی در ایران برنامه های مداحی و مراسم مذهبی در همه مکان های مذهبی مداحی های شنیدنی برگزار می شود حالا میخواهیم تاریخ دقیق تاسوعا و عاشورا در مرداد ۱۴۰۱ را مشاهده کنیم روز یکشنبه و دوشنبه یعنی نهم و دهم محرم ۱۴۴۴ قمری مصادف می‌شود با ۱۶ و ۱۷مرداد ۱۴۰۱ و به تاریخ میلادی هفتم و هشتم آگوست ۲۰۲۲ می باشد.

محرم ماه اول قمری می باشد تاسوعا عاشورا در تاریخ قمری یعنی نهم و دهم محرم ۱۴۴۴ در این روزها و شبها خواندن زیارت عاشورا گرفتن برنامه شام غریبان و احیا توصیه شده است.

در دوم ماه محرم الحرام سال 61 هجری کاروان حضرت امام حسین (علیه السلام) وارد کربلا شد و سپاهیان دشمن که هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شد در روزهای نهم و دهم محرم همان تاسوعا و عاشورا او و یارانش را به شهادت رساندند.

شب و روز اول محرم به عنوان اول سال قمری دارای نماز و آداب خاصی است که در کتاب مفاتیح‌الجنان بیان شده‌است. محرم، ماه حزن و اندوه و عزاداری شیعیان در قتل حسین بن علی است.

در ماه محرم مثله بقیه ماه اعمال کارهای مخصوص خود را دارد از جمله اعمال روز تاسوعا و عاشورا انجام دادن بعضی از کارها حرام است و باید از انجام دادن آنها دوری کرد نماز و آداب خاصی دارد که در کتاب مفاتیح‌ الجنان نوشته شده است. محرم، ماه حزن و اندوه و عزاداری شیعیان در قتل حسین بن علی و اهل بیتش ( علیه السلام ) است.به این دلیل این ماه را محرم نامیدند در این ماه واقعه بزرگ کربلا به شهادت امام حسین و یارانش اتفاق می افتد ماهی بزرگ در عزاداری شیعیان جهان محسوب می شود.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *