تاریخ دقیق روز زن و مادر 99 | روز مادر درسال 99 کی هست

تاریخ دقیق روز زن و مادر 99 | روز مادر درسال 99 کی هست

تاریخ دقیق روز مادر 99 (روز زن 99) | روز مادر درسال 99 کی هست جزئیات را در این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

با نزدیک شدن به روز ولادت حضرت زهرا (س) بسیاری از مردم ایران تدارک ویژه ای را برای روز زن و روز مادر دیده اند و برای خرید هدیه اقدام میکنند.

مردان ایرانی برای همسر و یا مادر خود هدایایی خریده و به آنها تقدیم کرده و قدردانی میکنند.

پس بهتر است که تاریخ دقیق این مناسبت را بدانید تا در اسرع وفت برای خرید اقدام کنید.

تاریخ دقیق روز مادر 99 (روز زن 99)

همانطور که میدانیم روز ولادت حضرت زهرا ۲۰ جمادی الثانی میباشد که در سال 99 برابر است با 15 بهمن ماه که روز مادر و روز زن تعیین شده است.

تاریخ دقیق روز زن و مادر 99 | روز مادر درسال 99 کی هست

باید در توجه داشته باشید که روز مادر در تقویم ملی 15 بهمن ماه است و روز جهانی زن 8 مارس میباشد که دوماه دیگر به این مناسبت باقی مانده است.

فاطِمه(س) مشهور به فاطِمهٔ زَهرا (۵ بعثت -۱۱ق)، دختر پیامبر اسلام(ص) و خدیجه کبری(س) و همسر امام علی(ع) است. او یکی از پنج تن آل عبا (اصحاب کساء) است که شیعیانِ دوازده امامی آنها را معصوم می‌دانند. امام دوم و سوم شیعیان، زینب(س) و ام‌کلثوم از فرزندان او هستند. زهرا، بَتول، سیدة نساء العالمین از جمله القاب وی و اُمّ اَبیها کنیه مشهور او است. فاطمه، تنها زن همراه پیامبر(ص) در روز مباهله با مسیحیان نجران بوده است.

سوره کوثر، آیه تطهیر، آیه مودت و آیه اطعام و احادیثی چون حدیث بَضعه در شأن و فضیلت فاطمه نازل و نقل شده‌اند. در روایات آمده است که پیامبر(ص)، فاطمه(س) را برترین زن در دو عالم معرفی کرده و خشم و خشنودی او را خشم و خشنودی خداوند دانسته است.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *