تسهیلات وام مسکن جوانان 99 جزئیات و نحوه دریافت وام مسکن جوانان

تسهیلات وام مسکن جوانان 99 جزئیات و نحوه دریافت وام مسکن جوانان

تسهیلات وام مسکن جوانان 99 جزئیات و نحوه دریافت وام مسکن جوانان را در ادامه مجله شبونه مشاهده نمایید.

تسهیلات وام مسکن جوانان

با توحه به افزایش قیمت مسکن در کشور بسیاری از جوانانی که ازدواج کرده اند و یا تصمیم به ازدواج دارند با مشکل بسیار بزرگی به نام سرپناه مواجه هستند.

تسهیلات وام مسکن جوانان 99 جزئیات و نحوه دریافت وام مسکن جوانان

خرید مسکن به عبارتی دیگر غیر ممکن شده است و اجاره خانه ها نیز به طرز بی رحمانه ای افزایش یافته است و این در حالیست که حقوق کارمندان و کارگران به صورت لاکپشتی سالیانه به صورت ناچیز افزایش میبابد.

حالا دولت تدابیری را برای جوانان در نظر گرفته است که بتوانند با اخذ وام خانه ای را برای خود دست و پا کنند که البته بعید میدانیم این اتفاق رخ دهد.

در نتیجه ابتدا باید در یکی از شعب بانک مسکن حساب پس‌انداز مسکن جوانان افتتاح کنید. برای افتتاح این حساب فرد باید ۱۸ سال تمام رسیده باشد و یا دارای حکم رشد از دادگاه باشد. ولی، قیم و مادر نیز می‌تواند این حساب را برای فرزند زیر ۱۸ سال باز کند.

مبالغ واریزی در حساب مسکن جوانان بانک مسکن به صورت ماهیانه، سالیانه و یکجا باشد. حداقل مبلغ واریزی ماهانه به حساب پس‌انداز مسکن جوانان در سال اول ۵۰ هزار تومان است، که به میزان این مبلغ در سال‌های بعد اضافه خواهد شد.

شما در هر مقطعی می‌توانید از حساب پس‌انداز مسکن جوانان برداشت کنید به شرط آن که متوسط موجودی از حداقل مبلغی که بانک مرکزی در هر سال تعیین می‌کند، کمتر نشود.

در جدول زیر میزان مبلغی که در هر سال باید به حساب پس‌انداز مسکن جوانان واریز شود تا بتوان در آینده از تسهیلات این حساب مانند وام برای خرید خانه استفاده کرد، مشخص شده است.

سال اول سال دوم سال سوم سال چهارم سال پنجم سال ششم سال هفتم  سال هشتم
۵۰ هزار تومان ۵۴ هزار تومان ۵۸ هزار تومان ۶۲ هزار تومان ۶۶ هزار تومان ۷۰ هزار تومان ۷۴ هزار تومان ۷۸ هزار تومان
سال نهم سال دهم سال یازدهم سال دوازدهم سال سیزدهم سال چهاردهم سال پانزدهم
۸۲ هزار تومان ۸۶ هزار تومان ۹۰ هزار تومان ۹۴ هزار تومان ۹۸ هزار تومان ۱۰۲ هزار تومان ۱۰۶ هزار تومان

وام مسکن جوانان چقدر است؟

تسهیلات حساب پس‌انداز مسکن جوانان مانند وام مسکن جوانان، براساس تقسیم‌بندی جغرافیایی شامل: تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها به دارنده حساب ارائه می‌شود. سقف این وام ۲۵۰ میلیون تومان در پایان سال پانزدهم برای ساکنین شهر تهران است، البته ۱۵ سال حداکثر مدت انتظار برای دریافت تسهیلات این حساب است. تسهیلات این حساب شامل وام ساخت مسکن و وام تعمیرات مسکن نیز است.

 

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *