تعطیلی مدارس سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ مشخص شد بارش برف و آلودگی هوا

تعطیلی مدارس فردا سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ مشخص شد آلودگی هوا مدارس تعطیل شد؟

آیا سه شنبه مدارس تعطیل است تعطیلی مدارس سه شنبه 20 دی 1401 واقعیت دارد؟ به دلیل آلودگی هوا و بارش برف و باد و طوفان گرد و غبار و بارندگی یا خیر و آخرین خبر درباره وضعیت تعطیلی تهران و البرز ، خوزستان ، اهواز ، آبادان ، مشهد، همدان ، اراک ، ایلام ، شیراز ، اصفهان ، سمنان ، هرمزگان ، کرمان ، کرمانشاه ، یزد ، بندر گناوه، قم ، لرستان ، قزوین ، زنجان ، شیروان ، بروجرد ، بجنورد ، بیرجند ،نیشابور ، قصرشیرین ، زاهدان ، تبریز ، ارومیه ، چهارمحال بختیاری ، یاسوج ، بوشهر ، ، رشت ، مازندران ، ساری ، گیلان ، گرگان ، بندرعباس و قشم ،کردستان ، سنندج ، سقز و دیواندره ، مهاباد ، خرم آباد، اردبیل ، کاشمر ، ازنا ، الگودرز ، کوهدشت ، دورود ، هشتگرد ، آبیک ، بروجرد ، دزفول ، خرمشهر ، اندیمشک ، ماهشهر ، بهبهان ، هویزه ، مهران ،سوسنگرد را در این صفحه به آن میپردازیم.

آیا سه شنبه 20 دی 1401 مدارس تعطیل است؟

  • مدارس آذربایجان غربی سه شنبه و چهارشنبه غیر حضوری است

بر اساس تصمیم کارگروه سوخت آذربایجان غربی، مبنی بر پیش بینی برودت هوا و افت شدید دما و صرفه جویی در مصرف انرژی، تمامی مدارس استان آذربایجان غربی سه شنبه و چهارشنبه (۲۰ و ۲۱ دی ماه) غیرحضوری و آموزش از طریق شبکه شاد انجام خواهد پذیرفت. به گزارش ایسنا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی، امتحانات نهایی پایه دوازدهم طبق برنامه برگزار خواهد شد و امتحانات داخلی لغو و زمان برگزاری متعاقبا از طریق مدیران مدارس به دانش آموزان و اولیاء اطلاع رسانی خواهد.

  • تعطیلی برخی مدارس‌ آذربایجان شرقی

آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، از تعطیلی و غیر حضوری شدن برخی مدارس استان به علت بارش برف، لغزندگی سطح معابر و برودت هوا خبر داد. در اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش استان آمده است: با توجه به بارش برف، برودت هوا و لغزندگی سطح معابر فردا سه شنبه ۲۰ دی ماه در شهرستان تبریز و منطقه خسروشاه مدارس نواحی پنجگانه تبریز و منطقه خسروشاه در مقطع پیش دبستانی تعطیل و فعالیت آموزشی تمام مقاطع تحصیلی مدارس دولتی، غیر دولتی و استثنائی شهری و روستایی در شیفت صبح با یک ساعت تاخیر آغاز خواهد شد.

  • منطقه کندوان

مدارس این منطقه در مقطع پیش دبستانی تعطیل و در تمامی مقاطع تحصیلی مدارس دولتی، غیر دولتی و استثنائی شهری و روستایی در شیفت صبح، فعالیت آموزشی به شکل غیرحضوری بوده و از طریق شبکه آموزشی «شاد» انجام خواهد شد.  بر این اساس امتحانات داخلی مدارسی که به صورت غیرحضوری است، لغو و طبق اعلام بعدی هر مدرسه برگزار خواهد شد.

تعطیلی مدارس یکی از ابهاماتی است که با شروع فصل سرما و آلودگی هوا برای دانش آموزان به وجود می آید در هفته گذشته آلودگی هوا به قدری بالا بود که مدارس کلانشهرها تعطیل شد و به صورت غیرحضوری برگزار گردید.

حالا بعد از گذشت یک هفته باز هم آلودگی در تهران و سایر کلانشهرهای کشورمان جولان می دهد آلودگی که باعث آسیب های بسیار شدیدی به سلامتی انسان وارد می شود.

پزشکان در روزهای اخیر تاکید داشته اند افرادی که بیماری زمینه ای دارند و سالمندان و خانم های باردار از خانه خارج نشوند.

سال‌های زیادی است آلودگی هوا در کشورمان به یکی از معضلات اصلی تبدیل شده است جالب است بدانید که در دوران محمود احمدی نژاد طرحی به عنوان باران مصنوعی مطرح شده بود که با استفاده از چند هزار هواپیمای آب پاش بر فراز تهران آلودگی را کم کنند به گفته کارشناسان این اقدام غیر منطقی و تخیلی بود حالا کارشناسان محیط زیست می گویند که آلودگی های هوای تهران و کلانشهرها با باران از بین نخواهد رفت و نیاز به باد دارد.

قوی نگه داشتن ریه ها

کار دیگه ای که می‌تونین انجام بدین اینه که ریه‌های خودتون رو با ورزش قوی نگه دارین.

شواهد و مدارکی وجود دارن که نشون می‌دن ورزش و هر چیزی که باعث سریعتر شدن ضربان قلب بشه، می‌تونه به تقویت ریه‌های شما کمک کنه. همچنین قلب و ماهیچه‌ها رو کارآمدتر می‌کنه.

بنابراین وقتی فعالیت بدنی انجام می‌دین، فشار کمتری روی ریه‌ها وجود داره و راحت‌تر نفس می‌کشین. پزشکان توصیه می‌کنن صبح‌ها ورزش کنین اما توجه داشته باشین که در فضای باز نباشه. زمانی که میزان آلودگی زیاد نیست، می‌تونین دوچرخه سواری کنین.

استفاده از ماسک‌های معمولی یا مشابه ماسک جراحی کارایی ندارن.

علاوه بر این‌ها باید در نوع تغذیه‌تون هم تغییراتی ایجاد کنین. برای کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا، داشتن یک رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و نوشیدنی‌ها می‌تونه خیلی مفید باشه.

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا