آخرین خبر تعطیلی مدارس دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ آلودگی هوا

تعطیلی مدارس شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ مشخص شد آلودگی هوا

تعطیلی مدارس فردا سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ مشخص شد آلودگی هوا

آیا روز شنبه 8 بهمن مدارس و دانشگاه ها تعطیل است تعطیلی مدارس و دانشگاه ها فردا شنبه 8 بهمن 1401 واقعیت دارد؟ به دلیل آلودگی هوا و سرما و کمبود گاز آخرین خبر درباره وضعیت تعطیلی تهران و البرز ، خوزستان ، اهواز ، آبادان ، مشهد، همدان ، اراک ، ایلام ، شیراز ، اصفهان ، سمنان ، هرمزگان ، کرمان ، کرمانشاه ، یزد ، بندر گناوه، قم ، لرستان ، قزوین ، زنجان ، شیروان ، بروجرد ، بجنورد ، بیرجند ،نیشابور ، قصرشیرین ، زاهدان ، تبریز ، ارومیه ، چهارمحال بختیاری ، یاسوج ، بوشهر ، آمل ، بابل ، رشت ، مازندران ، ساری ، گیلان ، گرگان ، بندرعباس و قشم ،کردستان ، سنندج ، سقز و دیواندره ، مهاباد ، خرم آباد، اردبیل ، کاشمر ، ازنا ، الگودرز ، کوهدشت ، دورود ، هشتگرد ، آبیک ، تاکستان ، دزفول ، خرمشهر ، اندیمشک ، ماهشهر ، بهبهان ، هویزه ، مهران ،سوسنگرد را در این صفحه به آن میپردازیم.

آیا فردا روز شنبه 8 بهمن مدارس تعطیل است؟

طبق گفته وزیر آموزش و پرورش شنبه مدارس تعطیل نیست حتی اگر الودگی هوا شدید باشد.

خبر تعطیلی مدارس از مهمترین موضوعات و اخباری است که دانش آموزان این روزها دنبال می کنند با اینکه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد دیگر خبری از تعطیلی مدارس نخواهد بود و در هر شرایطی دانش آموزان باید به مدرسه بروند بسیاری از خانواده‌ها از این موضوع گلایه مند هستند.

وزیر آموزش و پرورش شب گذشته در شبکه خبر اعلام کرد همه مدارس از این به بعد دایر خواهند بود حتی اگر آلودگی هوا از حد ناسالم و عبور کند چرا که این تعطیلی ها آسیب جدی به تحصیل مدارس دانش آموزان وارد می کنند اما خانواده ها معتقدند از سلامتی فرزندانشان از هر چیزی برای شان با اهمیت تر است.

هفته‌های گذشته مدارس بسیاری از شهرهای کشورمان به دلیل صرفه جویی در مصرف گاز و آلودگی هوا تعطیل اعلام شده بود و تا روز گذشته این تعطیلات ادامه داشتند تا اینکه آموزش و پرورش تصمیم گرفته در هر صورتی مدارس دایر شوند.

آلودگی شدید هوای تهران و کلانشهرها

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره تعطیلی مدارس گفت فقط شهر هایی که دارای ریزگرد های شدید که باعث بیماری سریع میشود تعطیل خواهد بود این در حالی است که در حال حاضر شهرهای تهران و کرج و بسیاری از کلان‌شهرهای دیگر با آلودگی شدید هوا دست و پنجه نرم می کنند و آلودگی هوا برای همه گروه های سنی خطرناک اعلام شده است.

از زمستان سال ۹۸ که اصفهان با وضعیت تشدید آلودگی هوا مشابه امسال مواجه شد در چندین نوبت مدارس تعطیل و در ادامه در اسفند همان سال با ورود ویروس کرونا به کشور، دوران تلخ و رکود کرونایی در کشور آغاز شد و آموزش مدارس و دانشگاه‌ها به غیرحضوری تغییر یافت.

روال آموزش‌های غیرحضوری وگاهی حضوری، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ۲ سالی به طول انجامید و در این مدت محوریت و اولویت مهم خانواده‌ها و مسوولان نظام تعلیم و تربیت بر سلامت دانش آموزان استوار بود.

تغییر در استانداردهای شاخص آلودگی برای جلوگیری از تعطیلی مدارس

احمد وحیدی در حاشیه نشست استانداران در پاسخ به سوالی درباره تعطیلی مدارس به جهت آلودگی هوا، اظهار کرد: تعطیلی مدارس به خاطر رفع آلودگی نیست، بلکه بخاطر سلامتی فرزندان‌مان است. مصوبه‌ای وجود دارد که در آن مشخص کرده در چه شاخصی از آلودگی، مدارس باید تعطیل باشند. گروه‌های اضطراری استان‌ها براساس همین مصوبه ناچارند تصمیم به تعطیلی بگیرند.

وی اضافه کرد: در هرحال این موضوع موجب شد تا با کمک سازمان محیط زیست پیشنهاد جدیدی را برای دولت تعیین کنیم تا این استانداردها را کمی تغییر دهیم تا لازم نباشد در این شرایط مدارس مان را تعطیل کنیم.

وحیدی که در جمع خبرنگاران و در حاشیه نشست استانداران سراسر کشور سخن می‌گفت درباره این نشست اظهار کرد: یکی از موضوعات مورد بررسی در این نشست، مولدسازی دارایی‌ها بود که با حضور وزیر اقتصاد این موضوع مورد بررسی قرار گرفت. چارچوب‌های مقرراتی مولدسازی دارایی‌ها در دولت فراهم شده است. این کار بسیار مهم، ظریف و دقیق است که هم باید با سرعت لازم و هم دقت کافی انجام شود. لازم بود چارچوب مسائل با حضور استانداران بحث شود چون اجرای این تصمیم در استان‌ها بر عهده استانداران است. با بحث های انجام شده در موقیعت بهتری برای اجرای تصمیم مولدسازی دارایی‌ها قرار گرفته‌ایم.

طرح دولت برای جلوگیری از تعطیلی مدارس تهران در هوای ناسالم

تعطیلی پی‌درپی مدارس در بسیاری از استان‌ها به خصوص تهران، وزیر آموزش و پرورش را بر آن داشت تا با انتقاد از روندِی که قانون هوای پاک مشخص کرده، خواهان تغییر شاخص‌های آلودگی هوا به منظور تعطیلی کمتر مدارس شود. دعوتی که به فاصله چند دقیقه پس از انتشار سخنان وزیر، از سوی عضو دیگر کابینه نیز تایید شد.

خبر آمد که وزیر کشور که ریاست کمیته تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی را بر عهده دارد، پیشاپیش طرحی را آماده کرده که بر اساس آن شاخص‌های فعلی تعیین شده برای تعطیلی مدارس تغییر یابند تا مدارس کشور در شرایط آلودگی با شاخص کمتر از 200 تعطیل نشوند.

طرحی که سازمان حفاظت از محیط زیست، مدیر طراحی آن در بدنه دولت بوده است.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، در یک همایش به شاخص‎های کیفیت هوا اعتراض کرده و با اشاره به تعطیلی‌های مدارس در هفته‌های گذشته گفته است: «اگر شاخص‌های جهانی کیفیت هوا را ببینید، در کشورهای دیگر شاخص کمتر از 300 باشد تعطیل نمی‌کنند، اما شاخص برای تعطیلی مدارس را برای ما روی 150 بستند و تعطیلی‌ها طوری بود که شبیه دوره کرونا شدیم». اشاره او به تعطیلی مکررِ مدراس تهران در پاییز و زمستان امسال به دلیل بالا بودن شاخص آلودگی هوای پایتخت است. او گفته که در ایران شاخص آلایندگی جهت تعطیلی مدارس 150 است و ابراز امیدواری کرده با پیشنهاد طرحی بتوان در هیات دولت این شاخص‌ها را به حالت تعلیق درآورد.

آلودگی هوا شنبه هم پابرجاست

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های فارس، بوشهر، نیمه غربی کرمان و هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری، بخش‌هایی از لرستان، شرق خوزستان، ابرناکی و بارش باران پیش‌بینی می‌شود که در مناطق گرمسیر رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع برف انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: جمعه (۷ بهمن) در مناطقی از استان کرمان، یزد، هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، جنوب شرق فارس، سیستان بلوچستان،خراسان جنوبی، ارتفاعات زاگرس در همدان، لرستان و مرکزی ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، شنبه (۸ بهمن) در ارتفاعات کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی ابرناکی، رگبار باران و برف و وزش باد رخ می‌دهد. همچنین در نوار شرقی وزش باد افرایش می‌یابد و به‌تدریج در نوار غربی کشور روند نسبی افزایش دما حاکم می‌شود.

وی افزود: لازم به ذکر است از بعدازظهر با ورود سامانه بارشی از شمال غرب در برخی نقاط شمال غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده باران و برف انتظار می‌رود.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

43 نظر

  1. مادر دلسوز

    من با این وضع آلودگی بچه هامو به مدرسی نمیفرستم😐ترو خدا یکم به فکر سلامتی بچه هاتون باشین🙏🏻
    #سلامتی مهم تر از_تحصیل

  2. درسته آموزش و پرورش مخالفه.
    آخه هر دانش آموزی هم خدای ناکرده بمیره مهم نیست.
    من خودم مشکل ریه دارم سه تا اسپری و دو کوله بار قرص دارم.
    آیا آقای آموزش و پرورش جوابگو هستی؟

  3. آقا من خودم دانش آموزم من ریه هام داغون شدن تو این هوا
    آنوقت شما به فکر ما دانش آموزان نیستین فقط به فکر تحصیل
    باید سلامتی باشه ک ما بتونیم درس بخونیم
    اصلن ما کلاس اظافه میریم ولی خدایی تو این هوا مدارس رو باز نکنین

    • اگه تعطیل نکنی واقعا دیگه نمیدونم چی بگم بابا شنبه رو تعطیل کن اخه مگه یه دانش اموز چقدر میتون بره مدرسه

  4. سلام ما خانوادگی مشکل ریه داریم وبرای خرید روزانه هم دجار مشکل شدیم و دراین مدت سعی کردیم تا حد امکان برای ما یحتاج زندگی از پیک استفاده کنیم.واقعا آخه انصاف نیست تواین هوای بشدت آلوده با جون بجه هامون بازی کنیم.اگه سلامت نباشن چطوری درس بخونن.
    تو این دوسال کرونا دیگه یاد گرفتن به مدرسه مجازی.همه میدونیم که حضور بچه ها تو مدرسه بهتره و باعث نشاط اونها هم میشه ولی درحال حاضر چاره ای نیست چون واقعا سلامتیشون خیلی مهمتره.

  5. آقای احمد وحیدی خدا خیرت بده لااقل شما یه نفر متوجه هستید که چرا بچه ها تعطیل میشن.به اون وزیر بیسواد هم توضیح بده.

    • آقای احمد وحیدی خودش یکی از اشخاصی هست که موافق تغییر استاندارد شاخص از ۱۵۰ به ۲۰۰ هست. یعنی فقط دارن صورت مسئله رو پاک میکنن. شاخص به ۱۵۰ برسه باید شهر کلاً تعطیل بشه، یعنی چی که بیایم مبنای شاخص رو به ۲۰۰ تغییر بدیم که تعطیل نکنیم!!!

  6. من مادر یه دانش آموز هستم.خواهشا اگه سلامتی بچه ها مهمه نفرستید برن مدرسه.من خودم کادر درمانم.بخدا عارضه ایجاد میکنه.مثل کرونا نیست که همون ۲ هفته اول بروز کنه.به مرور رسوب میکنه این هوای آلوده.

  7. الان تو این وضعیت هوا فاز باز کردنشون گرفته سلامتی بخدا از درس مهم تره من الان اسم دارم آقای وزیر آموزش و پرورش پاسخگو باش #نفهم#

  8. محمد حسین

    من خودم کارم آزاده نمیتونم نفس بکشم تنگی نفس گرفتم تو خونه هم همینطوره
    ته خیابون معلوم نیست هوا انقدر آلودس

  9. هوا خیلی آلودست غیر انسانیه تو این هوا رفت مدرسه
    سلامتی مهم تره تحصیله

  10. من خودم به شخصه امروز مدرسه بودم علاوه بر اینکه همه بچه ها سردرد داشتیم به خاطر آلودکی
    انقدرم هوای کلاس سرد بود همه می لرزیدیم
    بعدشم ما سه سال مجازی بودیم کسی نگفت به درس و مشقتون لطمه وارد میشه
    یه هویی چی شده که الان همه از درس و مشق عقب افتادن

  11. آقای آموزش پرورش که میگی باید مدرسه باز بشه
    هوا آنقدر الودس که انگار روی هوا بمب شیمایی منفجر کردی آخه من نمیدونم تحصیل چقدر مهمه ولی اینو میدونم هر چقدر هم مهم باشه از جونمون که مهم تر نیست تو این مدارس غیر حضوری ایشالا هفته بعد هوا خوب میشه اصلا بعدش کلاس جبرانی بزارید ولی الان تعطیل کنید 3 سال مدرسه تعطیل بود ی هفته دیگم روش ب نظرم کلن باید مداری غیر حضوری بشه

  12. مهسا امینی

    وقتی اینقدر این آدم بیشعوره که نمیفهمه سلامتی مهمتر از مزخرفاتیه که تو سر بچه هامون میکنن باید وزیر طویله بشه نه آموزش و پرورش

  13. من تازه آسمم خوب شده و دکتر گفته تا ۳ سال دیگه نباید به به محیط هایی که دود هست و هواش پاک نیستی باشم . بعد من الان چیکار کنم مدرسه که قبول نمیکنه . امتحانم ندم 0 میدن . اگه هم برم بیماریم دوباره تشدید پیدا میکنه .سلامتی مهم تر از همه چیزه . سلامتی نباشه درس بخونیم یا نه مدرک داشته باشیم یا نه به چه دردمون میخوره . #سلامتی_مهمتر_از_تحصیل

  14. واقعاً که شما ها فقط تحصیل براتون مهمه
    الکی می گیرد که سلامتی دانش آموزان برای ما مهم است
    این بود که سلامتی دانش آموزان براتون مهم بود ؟

  15. راستیتش امروز توی مدرسهمون سه از بچه هایی که مشکل تنفسی داشتند حالشون بد شده بود. حالا اموزش و پرورش جوابگو هستش ؟
    سلامتی بچه ها صد در صد مهم تر از اموزش هستش

  16. شاخص رو میشه دستکاری کرد و پایین اورد رییس محترم اموزش و پرورش

    ولی…

    ریه آدم خر که نیست

    میفهمه هوا آلودس

  17. نوری، وزیر آموزش و پرورش:
    🔹در جهان شاخص تعطیلی آلودگی هوا ۳۰۰ است در صورتی که در ایران شاخص آلودگی به ۱۵۰برسد تعطیل می‌شود.
    صحیح و دیگر هیچ
    در تاریخ ایران همچین سالی را اینگونه یاد میکنند:
    سالی پر از دود و نفس تنگی بچه ها و اعضای خانواده

  18. واقعا رئیس اموزش پرورش مادر خوبی داره

  19. یه دانش آموز

    من یک دانش آموزم که وقتی میرم مدرسه با اینکه لباس اسین بلند میپوشم هودی خز دار می پوشم و کاپشن هم میپوشم وقتی پامو میزارم توی کلاس انگار دارم یخ میزنم چرا؟چون رادیاتور کلاس روشن نیست و وقتی زنگ تفریح میخوره میرم توی حیاط از آلودگی هوا نمیتونم ماسکمو بکشم پایین خوراکی بخورم
    امروز امتحان ریاضی داشتیم زنگ دوم یعنی بعد زنگ تفریح اول اومدیم سر کلاس که امتحان بدیم دستامون رنگ رب گوجه شده بود و سِر شده بود امتحان ریاضی هم از شانس سه ص بود خب الان تکلیف ما توی این هوای سرد و آلودگی چیه؟من واقعا اینو صادقانه میگم.لطفا یه فکری هم به حال ما بکنید که هوا سرد و شوفاژ هم باید روش پهن شیم تا یه زره گرممون شه و هوا هم آلودس بکنید.

  20. بهمن ایرانی

    تعطیل شه هوا آلوده هست و مریض میشیم # سلامتی

  21. من یکی ازدانش آموزهای اصفهانم بخاطرالودگی هوامریض شدم واقعاخودتون بچه نداریدکه به فکربچه های مردم نیستیداخه تواین هوابچه هابرن درس بخونن اگه پدریامادرهستیدخودتون روبزاریدجای مردم اخه تواین وضع گرونی که هس نمیشه دعواودکترکردواقعاانصاف خداوکیلی؟

  22. من با این شرایط دخترمو نمیفرستم مدرسه با اینکه کلاس هفتمه.. بالاخره جونش مهمتره یا درسش؟؟؟؟؟ رفته بودن سر کلاس یخ کردن دخترم حالش از شدت سرمای کلاس بد شد….!!هم خودش هم دوستاش منجمد شدن
    مدارس های متوسطه اول و دبستانی هاروتو همدان و اسدآباد تعطیل کنید توی ی این سرما چطور دووم بیارن ؟؟؟؟ بازم میگم اگه اینطور پیش بره هیچکدوم از همکلاسی‌ها نمیان …..تعطیل کنید لطفا

  23. وزیر آموزش پرورش دکتره چیه که تشخیص میده آلودگی برای بچه ها مضر نیست شما باغچه خودتو بیل بزن لطفا
    اصلا بچه ها درس خوندن آخرش چی ما که خوندیم چی شد البته شما شدی وزیر آموزش پرورش

  24. ی بدبخت که تو ایرانه

    آخه اهمق ها شاخص الودگی هوای تهران روی 163 هستش بعد شما میگید تعطیل نیست
    بعد شما میگید اگر هم شدید با شه تعطیل نمیکنین ؟
    واقعا ی موشت اهمق که اگر ی بچه 3 سال جای اون ها بودن الان خیلی بهتر بود …

  25. بجای حل مشکل آلودگی هوا میخوان استاندارد های شاخص آلودگی هوا رو تغییر بدن واقعا این از اون جوک های خنده داره. بجای حل مسئله صورت مسئله پاکمیشه. و این میشه حل مشکلات به سبک جمهوری اسلامی

    • آقای وزیر !! امروز ۴ بهمن بچه مو اجبارا فرستادم مدرسه، خدا بهت رحم کنه حالش بد نشه وگرنه دودمانت رو نابود میکنم. مردم عزیز ایران لطفا به ستاد بحران زنگ بزنید و بگید تعطیل کنه و … نزارید این وزیران بی عرضه اموزش و پرورش و کشور بتونن همینطوری بچه هاپون رو به سلاخگاه بفرستن و عدد شاخص رو عدد تغییر بدن !! و بجاش برن مشکل الودگی رو حل کنن . تهران.

      • سیدمجتبی حسینی

        مدرسه تعطیل کنید. پسرم بخاطره الودگی مریض شد. لطفا امتحان هارا تو مجازی بگیرید

  26. ی دانش اموز

    من چندروزه حالم بده رفتم دکتر گفت ریه هات مشکل دارن چرا اینجوری میکنین؟ ما خانواده هامون هم ک دلسوز نیست اجازه بده مدریه نریم حداقل شما ی فکری کنین البته که سلامتی مردمتون خیلی وقته براتون مهم نیس…

  27. فريبا احمدي

    الان با تغيير استانداردهاي شاخص كيفيت هوا مشكل الودگي حل شد و ديگر اين هوا سرطان زا نيست ؟ لطفا مسئوولين پاسخگو باشن معيار ما استانداردها نبود و نيست معيار ما سلامتي بچه هامون هست با اين اوضاع چند سال ديگه سرطان بيداد ميكنه گناه دارن بچه ها به خدا كه ظلم

  28. هوا آلوده است میخواهید کافر مسلمان کنید مگه.تعطیل کنید

  29. سلام لطفا تعطیل کنید فردا چهارم بهمن رو . آلودگی روی ۱۷۰ است. تورو خدا به فکر سلامتی بچه ها باشید . نه درس . سلامتی که مهم تره . همین دوروزه رو تعطیل کنید. دیگه از هفته بعد نکنید. چون واقعا این دوز خیلی آلوده است.

  30. آسمان رحیمی

    وزیر آموزش و پرورش ،از قضای روزگار شما وزیر شدی و بچه های ما هم در دوره ی شما دانش اموز هستند ،شما مختار هستید که هر تصمیمی از روی هیجان بگیرید ولی من اگر لازم باشه تا مقطع دکترا هم به بچه ی عزیز تر از جانم آموزش می دم ولی با تصمیمات شما جانش رو به خطر نمی اندازم ،
    خداوند فرموده آمد که یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است .

  31. تو مدرسه یخ میزنیم از سرما تعطیل نمیکنن😐

  32. سلام واقعا این چه وضعشه که بچه های ما تو این هوا که من مادر نمیتونم نفس بکشم باید برم مدرسه
    سلامتی بچه ها واجب تره یا درسخون
    حالا ما که اینهمه خوندیم چی شد تو این مملکت

  33. اينجا زاهدان يخ بندانه بچه های ابتدایی تحمل ندارن دانش آموزا یخ میزنن یکم فکر داشته باشید

  34. آخه نوری این چه کاریه میکنین مگه بچه شدین افتادین رو نده لج. خودتون تالنگ ظهر توخونه میخوابین وبچه های مردم وتواین شرایط خطرناک می‌فرستین مدرسه مگه خودتون بچه ندارین گناه دارن این طفل معصوما دستاشون یخ میبنده مگه توخونه امکان درس خوندن نیستش. خدایی نکرده یه بچه کرونابگیره وبمیره گریبان شمارو میگیره اگه یه ذره ایمان دارین به فکرمردم کشورتون باشین همین مردم بودن توجنگ جونشون ودادن تاشماتوامنیت باشین نکنین به حقشون. هیچ کشوری بامردمش اینجوری نمیکنه تازه رفاهشونم فراهم میکنن

  35. چراواقعامدارس وروتعطیل نمیکنیدموضوع چیه یعنی سلامتیه دانش اموزاواستون مهم نی شمافکرکردیدفقط ازنظرمال حقناس هس ولی شمانمیدونیدهمین گرونی همین تعطیلی که نمیکنیدحق ناس وچه ظلمی به این مردم میکنیداگه میخواهیدادارات روتعطیل نکنیدچون واقعاضررمیرسونه خب نکنیدولی چرامدارس وتعطیل نمیکنیداینکارارانکنیدواقعامن ازشخص خودم راضی نیستم که بروم مدرسه بااین الودگی هواجان عزیزتون که براتون مهم فکرکنیدماهم ازاعضای خانواده شماهستیم سلامتی ماهم برای شمامهم باشه

  36. چرا آخه مدارس رو تعطیل نمی کنند آخه هوا خیلی سرده مخصوصاً هوای همدان خیلی سرده😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡😡

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *