آخرین خبر تعطیلی مدارس دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ آلودگی هوا

اخبار تعطیلی مدارس تهران و البرز (کرج) فردا شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ آلودگی هوا

اخبار تعطیلی مدارس تهران و البرز (کرج) فردا چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ آلودگی هوا

اخبار تعطیلی مدارس تهران و البرز (کرج) شنبه 8 بهمن ۱۴۰۱ آلودگی هوا و پاسخ سوال آیا فردا چهارشنبه مدارس تهران و کرج تعطیل است یا خیر؟ در این صفحه بخوانید.

اخبار تعطیلی مدارس تهران و البرز (کرج) شنبه ۸ بهمن

آلودگی هوا در تهران و البرز نسبت به سایر شهرها و استانهای کشورمان بیشتر است و با چشم آلودگی هوا در چند متری قابل رویت میباشد با این حال آموزش و پرورش تصمیم به تعطیلی مدارس ندارد این در حالی است که در سال های گذشته و یا حتی روزهای گذشته آلودگی هوا از از امروز کمتر بود اما مدارس تعطیل اعلام شد.

وزیر آموزش و پرورش معتقد است به دلیل جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان تصمیم گرفته دیگر مدارس هیچ شهری را تعطیل نکند و حدالامکان مدارس برای شهرهای مختلف کشور دایر شود.

دانش آموزان و خانواده آنها به شدت از این موضوع انتقاد دارند و معتقدند نباید آموزش و پرورش چنین تصمیمی را می گرفت.

با توجه به آلودگی شدیدی که در هوای تهران و کرج وجود دارد و همچون ابری بر روی آسمان تشکیل شده است و سلامتی دانش آموزان را به شدت به خطر میاندازد.

با اینکه در روزهای گذشته شاهد بارش برف و باران بودیم اما بعد از گذشت چند ساعت آلودگی به آسمان برمی گردد گفته می شود دلیل اصلی این آلودگی ها سوخت مازوت در برخی از کارخانه ها بوده که از سوخت بسیار بی کیفیتی برخوردار است

انتقادات شدید از وزیر اموزش و پرورش

ماجرای ورود وزیر محترم آموزش و پرورش به موضوع حضوری شدن مدارس سراسر کشور علیرغم آلودگی هوا از چند جهت قابل انتقاد است :

۱- کمیته ای در هر استان وجود دارد به نام کمیته اضطرار آلودگی هوا که نمایندگان دستگاه های حاکمیتی و وزارتی از جمله آموزش و پرورش در آن عضویت دارند و پس از ارائه و بررسی شاخص های جوی و آلودگی و سایر ملاحظات اقدام به رای گیری و اعلام نظر با محوریت استانداری و از طریق سخنگو یا دبیر این کارگروه می کنند. آیا وزیر آموزش و پرورش می تواند به صورت مستقل و جداگانه در این زمینه ورود و اعلام نظر کارشناسی کند؟ آیا نمایندگان آموزش و پرورش به عنوان یکی از اعضای حاضر در جلسات این کمیته قادر به متقاعد کردن سایر اعضا نبوده اند؟ اگر اینطور است با کدام مجوز قانونی وزیر محترم آموزش و پرورش راسا در این زمینه در دولت اقدام و با کسب موافقت رییس جمهور اعلام نظر می کند؟ و اگر چنین نیست ، یعنی نظر وزیر آموزش و پرورش، همان نظر کمیته ( کمیته کدام استان؟ ) است چرا باید بر خلاف رویه قانونی پیشین، از طریق ایشان این نظر اعلام شود نه استانداری ها یا سخنگو ها و دبیران این کمیته ها؟

ادامه جدال لفظی بر سر تعطیلی مدارس

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دنیا تا وقتی شاخص آلودگی کمتر از ۲۰۰ باشد، مدارس را تعطیل نمی‌کنند و من روز گذشته هم شاخص‌ها را رصد کردم که هنوز به ۲۰۰ نرسیده بودیم.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه سومین جشنواره طب ایرانی درباره اظهارات اخیر خود مبنی بر درخواست تجدیدنظر در تغییر شاخص‌های در نظر گرفته شده آلودگی هوا برای تعطیلی مدارس اظهار کرد: من شاخص‌های آلودگی هوا در دنیا را دیدم و کاری هم در این زمینه بچه‌های المپیادی ما انجام دادند و من بعد از آن موضع‌گیری کردم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در دنیا مدارس را به دنبال این شاخص آلودگی هوا (شاخص ۱۵۰) تعطیل نمی‌کنند. سلامت دانش آموز اولویت و اصل اول ما است اما نه اینکه با شاخص آلودگی ۱۵۰ تعطیل کنیم.

او تاکید کرد: در دنیا تا وقتی شاخص آلودگی کمتر از ۲۰۰ باشد، تعطیلی مدارس نداریم و من روز گذشته هم شاخص‌ها را رصد کردم که هنوز به ۲۰۰ نرسیده بودیم.

نوری ادامه داد: این موضِع خود را ان‌شاءالله در هیأت دولت هم مطرح خواهم کرد؛ همانگونه که مقاله مطالعه انجام شده را به دکتر عین‌اللهی تقدیم کردم.

تداوم آلودگی هوا در تهران | هوا برای تمام شهروندان ناسالم شد

براساس اعلام این شرکت، شاخص آلاینده‌ها در ابتدای صبح روز پنجشنبه به ۱۶۲ رسیده و هشدار قرمز صادر شده و این یعنی هوا برای همه شهروندان ناسالم است.

میانگین شاخص آلاینده‌ها ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۶۲ و ناسالم بوده است.

یکشنبه در کل کشور افزایش نسبی دما رخ می دهد و در مناطقی از شمال غرب غرب دامنه‌ها ارتفاعات البرز چهار محال و بختیاری لرستان شمال، اصفهان خراسان رضوی سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش باران و برف پیش بینی می شود.

دوشنبه در غرب شمال غرب بخش‌هایی از جنوب غرب دامنه‌های البرز در استان‌های، زنجان قزوین البرز و تهران بارش باران و برف پیش بینی می شود تا روز شنبه در شهر‌های صنعتی و کلان شهر‌ها آلودگی هوا ادامه خواهد داشت. طی سه روز آینده شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

12 نظر

  1. مسئولین محترم اول باید فرزندان ما سالم باشند بعد درس بخونن کمی به فکر بچه های مردم باشید سلامتی در اولویت هست بچه مریض مگه میتونه درس بخونه واقعا که

  2. آقا ما اعتراض داریم الان دو روزه من نتونستم بچمو بفرستم مدرسه برا اینکه حالش بد میشه تو آلودگی الان جلوی پسرفت دانش آموزان رو گرفتید؟ خسته نباشید واقعا!!

    • این چه حرف غیر کارشناسی که وزیر یک کشور مطرح میکنه، ما که آدم بزرگ هستیم چشامون و گلومون تو این آلودگی هوا میسوزه وای به حال بچه های معصوم، مسؤولین بی کفایت. با احترام

  3. اولیا دانش آموز

    سلام خدمت وزیر محترم آموزش و پرورش خواستم خدمتتون عرض کنم که با توجه به اینکه شاخص آلودگی هوای تهران خیلی بالاست و ناسالمه، سردی هوا و نداشتن وسایل گرمایشی در مدارس و تنگی نفس دانش آموزان از شدت آلودگی هوا بهتره به فکر سلامتی شان باشیم تا درس. دانش آموزی که مبتلا به بیماری باشه قطعا نمیتواند به درستی درس را مطالعه کند.
    اگر موضوع آزمون ها و عقب ماندن از درس باشد پس شبکه ی شاد برای چیست؟ کسانی که در کلاس مجازی نمی توانند درس بخوانند و تلاشی برای از خواب بیدار شدن برای کلاس آنلاین نمیکنن از شعور نداشتن خودشونه پس میخوان چه تلاشی در حضوری کنن؟!
    والله ما با این حد از شدت آلودگی هوا بیمار شدیم سردرد شدید داریم لطفا یکم به فکر حال دانش آموزان باشید.
    لطفا پاسخگو باشید با تشکر🌹

  4. این چه تصمیم مسخره ای است که گرفته شده
    واقعا سلامتی بچه های ما برای جناب وزیر بی ارزش است.
    دختر من تنگی نفس داره چطور با وجود این شاخص بالای آلودگی مدارس را باز کرده ،😡😡😡
    اول سلامتی بعد کسب علم و دانش
    اونم با وجود این مدارس که هر چیزی در آن یاد میگیری به غیر از چهار تا مطلب درست وکلیدی ومفید که کاربردی باشه.

  5. مادر نگران

    من یک مادرم با خون و دل و کلی سختی تو این شرایط سخت اقتصادی بچمو بزرگ کردم از سه سالگی هم باهاش کار کردم الان که کلاس اوله به اندازه بچه کلاس سومی بلده
    گویا جناب وزیر خدا رو شکر ریه های قوی دارند که زیر ۲۰۰ رو آلوده نمیدونن من خودم امسال دچار آسم شدم و با زور دارو و موندن دو ماهه تو خونه دارم زندگی میکنم من حاضرم جونمو بگیرن ولی بچه کلاس اولیمو بیرون نفرستم یکم کمتر دزدی و اختلاس کنن تا مجبور نشن کیفیت سوخت رو اینهمه بیارن پایین و مازوت بسوزونن اینهمه خودرو بی کیفیت تولید نکنن شهرها دیگه جا برای ماشین نداره شرکت های خودرو سازی روزانه هزاران خودرو پیش فروش میکنن خانه از پای بست ویران است
    بچه های ما رو قربانی نکنید خودمون قربانی شدیم کافیه

  6. بی فکر ترین مسئولین رو داریم . به خاطر اینکه دارن ضرر میکنن مدرسه رو باز کردن نه هوای آلوده. کثیف ترین مدیران و مسئولین دارن کار میکنن.
    یه آدم پول پرست و بی سواد یه کمیته اضطرار هوا رو معلق کرده و نظرش رو اعمال کردند. آقای رئیس جمهور هم عین … فقط هر جا بشنوه ضرر مالی هست میگه باشه. بچه های مردم تو آلودگی دارن از بین میرن. خود معلم ها حال و اوضاع خوبی ندارن . تو خارج نهایتا یک هفته هوا بد باشه اونم از این نوع آلاینده نیست ولی در تهران حداقل ۴ ماه سال هوا خیلی آلوده هست .

  7. بیسواد ….منکه راه میرم و لعنت میکنم وزیر اموزش و پرورش رو خدا انتقام مارو از شما زبون نفهمهای بز بگیره …..

  8. با سلام.
    من فکر میکنم سلامتی دانش آموزان در اولویت است تا درس و پیشرفت درسی و …بنده موقع رفت و آمد گلو و چشمام میسوزه وای به حال بچه ها
    متاسفانه در روزهای آلوده حالت تهوع در دانش آموزان بیشتر می شود.
    ای کاش میشد برای این آلودگی هوا فکر اساسی تری کرد
    بالا بردن شاخص برای عدم تعطیلی مدارس راهکار مناسبی نیست و بنده متشکرم از مسولین بهداشتی که با این موضوع مخالفت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *