تعطیلی مدارس کشور شنبه 16 آذر 98 + لیست شهرها

آلودگی هوا و تعطیلی مدارس کشور فردا سه شنبه 10 دی 98

تعطیلی مدارس فردا سه شنبه 10 دی 98 + آلودگی هوا اسامی شهرهایی که مدارس آن تعطیل خواهند بود را در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید

آلودگی هوا و شیوع بیماری آنفولانزا در روزهای اخیر که بسیاری از استان های کشورمان را فراگرفته باعث شده که آموزش و پرورش اقدام به تعطیلی مدارس کردند.

در روزهای اخیر سامانه بارش زایی وارد کشورمان شده که باعث پاکیزه شدن هوای بسیاری از شهرهای صنعتی شده است هرچند که این پاکیزگی موقتی است اما توانسته از بار آلاینده های انباشته شده بر هوای شهرهای کشورمان بکاهد.

آلودگی در استان های اصفهان، آذربایجان شرقی ، قم ، مرکزی، تهران، البرز ، سمنان و همدان بسیار شدید بوده و با تعیلی مدارس مواجه شده اند .

مردم این شهرها در چند هفته اخیر بلاتکلیف بوده چرا که در اواخر روز به انها خبر داده میشد که مدارس تعییل شده است و همین نگرانی های زیادی را خانواده ها به وجود می اورد.

آلودگی که صرفا به دلیل کارخانه ها و خودروهای فرسوده بوده و در فاصله بسیار کمی به سرعت باعث تخریب محیط زیست میشود.

استانداری های کشورمان جز تعطیل کردن مدارس راهکار دیگری برای مقابه با این مشکل زیست محیطی ندارد.

تعطیلی مدارس فردا سه شنبه 10 دی 98

از وضعیت تعطیلی مدارس شهرهای کشور هنوز خبری منتشر نشده است که به محض دریافت خبر ، در این صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.

مدارس استان های زیادی از کشورمان به دلیل الودگی شدید هوا امروز تعطیل شدند اما این تعطیلی هیچگونه تاثیری در روند بهبود هوا نداشته است و امروز نیز آلودگی پابرجا بوده و حتی بدتر هم شده است.

فعلا خبری از باد و باران هم نیست و این هفته هیچ سامانه بارشی در کشور وجود نخواهد داشت البته اگر باران هم ببارد به لطف مسئولین باز هم مشکلات متفاوت تری برای مردم به وجود می آید و با آبگرفتی سطح شهر و مشکلات مربوط به آن زندگی مردم باز هم مختل میشود که نمونه بارز آن را چند روز پیش در خوزستان دیدیم که حتی فاضلاب شهری بیرون زده بود و شهر را فرار گرفته بود.

متاسفانه مسئولان مربوطه خبر تعطیلی مدارس را هم میگذارند آخر وقت اعلام میکنند که اگر زودتر این خبر را اعلام کنند مردم میتوانند به همراه خانواده به مسافرت رفته و از حجم جمعیت انبوه کاسته میشود و حداقل شهر خلوت میشود که خود موجب کاهش الودگی خواهد شد.

تعطیلی مدارس کشور فردا چهارشنبه 4 دی 98تعطیلی مدارس کشور فردا چهارشنبه 4 دی 98

با سرد شدن هوا و ساکن شدن آلاینده ها بر روی سطح زمین باعث شده که آلودگی هوا در بسیاری از شهرهای کشورمان تشدید شده و گروه های مختلف افراد را از جمله کودکان و بیماران را تحت تاثیر قرار بدهد.

متاسفانه استان های صنعتی کشورمان از جمله مرکزی ، خراسان رضوی ، اصفهان ، همدان ، البرز و تهران به دلیل کارخانه های فراوان و همچنین افزایش جمعیت و استفاده از خودروهای شخصی با آلودگی شدید هوا مواجه شده اند و با شروع فصل سرمان این آلودگی با افزایش چشمگیری مواجه شده که حالا به یکی از مهمترین چالش ها و معظلات کشورمان تبدیل شده است که به ناچار مدارس استان های ذکر شده تعطیل میشوند تا حداقل کودکان از این الودگی در امان بماند.

باید چکار کرد؟

مهمترین اقداماتی که باید در این روزهای آلودگی هوا انجام داد نوشیدنی هایی بوده که میتواند آلاینده ها را از دستگاه تنفسی شما پاکسازی کند سعی کنید از شیر و روغن زیتون استفاده کنید این دو خوراکی باعث از بین رفتن آلاینده های موجود در دستگاه تنفسی میشود.

منابع غذایی حاوی ویتامین E را میتوان جزء یکی از بهترین های تغذیه مناسب در هنگام آلودگی هوا دانست

مانند گردو، بادام، زیتون، جوانه گندم، جگر و سبزیجات دارای برگ سبز به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی قوی در روزهای آلوده باید بیشتر مصرف شوند.

لبنیات برای از میان بردن آثار ذرات معلق موجود در هوا مفید است؛ اما تاثیری بر بهبود مسمومیت‌ ناشی از آلاینده‌ها همچون سردرد، تهوع، سرگیجه، تنگی نفس و… ندارد و تنها راه درمان، دریافت اکسیژن است.

لبنیات برای از میان بردن آثار ذرات معلق موجود در هوا مفید است؛ اما تاثیری بر بهبود مسمومیت‌ ناشی از آلاینده‌ها همچون سردرد، تهوع، سرگیجه، تنگی نفس و… ندارد و تنها راه درمان، دریافت اکسیژن است.

پیشبینی وضعیت هوای کشور در روز شنبه

تعطیلی مدارس سه شنبه 10 دی 98 + آلودگی هوا اسامی شهرها

تعطیلی مدارس فردا سه شنبه 10 دی 98

پایگاه بین‌المللی دیده‌بانی آلودگی هوا -مستقر در سوئیس- کیفیت آسمان بیش از ۳ هزار شهر در ۷۳ کشور را مورد سنجش قرار داده و فهرستی از شهرها و پایتخت‌های پاک و آلوده را منتشر کرده است.

این رتبه‌بندی براساس «میانگین غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/ ۲ میکرون در هوا » انجام و تهران بیست و سومین پایتخت آلوده معرفی شده است.

بهترین شهرهای ایران را که دارای پاک‌ترین هوا بوده و از نظر شاخص کیفیت هوا بهترین شهرها برای زندگی محسوب می‌شوند به ترتیب قروه، واقع در استان کردستان، سنندج و نهاوند و بروجرد هستند که پاک‌ترین آسمان را در میان شهرهای ایران دارند.

در مقابل آلوده‌ترین شهرهای ایران نیز در این گزارش به ترتیب مشهد، اصفهان و تهران و البرز معرفی شده‌اند.

واکنش وزیر آموزش و پرورش به تعطیلی ها

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که نظر آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدارس چیست و چه برنامه‌ای برای جبران این تعطیلات دارید گفت: تصمیم گیری درباره تعطیلی مدارس برعهده کمیته اضطرار آلودگی هوا است که در استانداری تشکیل می‌شود.

وی افزود: در بعضی روز‌های سال، این تعطیلی‌ها ایجاد می‌شود، اما انشالله دیگر نیازی به تعطیلی نخواهیم داشت و تعطیلی‌ها پایان می‌پذیرد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که این تعطیلی‌ها به درس دانش آموزان آسیب می‌زند و برنامه این وزارت خانه در این باره چیست، گفت: ما تعطیلی‌ها را جبران می‌کنیم.

حاجی میرزایی در باره نحوه جبران تعطیلی‌ها ادامه داد: مدیران باید برنامه ریزی کرده تا ساعت‌های تعطیلی جبران شود.

بروز رسانی

به محض اطلاع از تعطیلی مدارس هرکدام از شهرهای کشورمان در این صفحه اطلاع رسانی خواهیم شد.

با توجه به ورود سامانه بارشی به کشورمان فردا سه شنبه 10 دی 98 در بسیاری از شهرهای کشورمان شاهد بارندگی خواهیم بود که باعث رفع آلودگی هوا خواهد شد و دانش اموزان میتوانند بدون هیچ مشکلی به مدرسه بروند.

اما اگر پیش بینی هواشناسی کشورمان اشتباه از آب دراید فردا هم وارونگی هوا همچنان ادامه خواهد داشت.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *