زمان و تاریخ واریز حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح اردیبهشت 1401

حداقل حقوق و دستمزد کارگران وزارت کار در سال ۱۴۰۱ مشخص شد

انتشار امروز 2 اسفند 1400 * حداقل حقوق و دستمزد کارگران وزارت کاری در سال ۱۴۰۱ مشخص شد جزئیات را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

حداقل حقوق و دستمزد کارگران وزارت کاری در سال ۱۴۰۱ مشخص شد

حداقل حقوق و دستمزد کارگران وزارت کاری در سال ۱۴۰۱

با نزدیک شدن به سال ۱۴۰۱ و افزایش تورم، بسیاری از کارگران منتظر هستند تا ببینند حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ چقدر است متاسفانه در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ تورم بسیار بیشتر از دستمزد کارگران بوده و همین سبب شده تا مشکلات عمده‌ای برای معیشت کارگران به وجود بیاید.

علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده که تصمیم داریم دستمزد و حقوق کارگران را در سال ۱۴۰۱ افزایش بدهیم

دستمزد پایه و حقوق کارگران وزارت کاری چهار میلیون برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده که با احتساب حق اولاد و حق مسکن و بن های مختلف به ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برسد.

همچنین نرخ سبد معیشتی کارگران ۸ میلیون و ۹۷۹ هزار تومان تعیین شده که این سبد ۳۶ درصد اقلام خوراکی و ۶۳ درصد اقلام غیر خوراکی را شامل می شود.

بسیاری از تحلیل گران اقتصادی این نکته اشاره کرده اند که باید دستمزد و مطالبات کارگران به گونه‌ای لحاظ شود که کارفرماها نیز بتوانند از عهده آن بر بیایند و لطمه‌ای به رشد تولید اقتصاد نخورد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در این خصوص با اشاره به ادامه مذاکرات برای تعیین حداقل دستمزد کارگران می گوید: کمکی به بهبود وضعیت کارگران نمی کند، بلکه شرایط را برای تعیین حداقل مزد کارگران پیچیده می کند.

بابایی ادامه داد: این اظهارات غیرضروری باید پایان یابد تا مذاکرات نمایندگان کارگری و کارفرمایی با حضور مسئولان دولتی در فضایی بدون مرز ادامه یابد و به نتیجه مطلوب برسد. با این حال، به طور کلی، مهم ترین نکته آلمانی که در تعیین دستمزد باید در نظر گرفته شود، تحقق دستمزد کارگران است.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *