(فیلم) خانه عیسی آل کثیر شب بازی پرسپولیس و النصر

(فیلم) خانه عیسی آل کثیر شب بازی پرسپولیس و النصر

(فیلم) خانه عیسی آل کثیر شب بازی پرسپولیس و النصر را در این صفحه ببینید.

بعد از اینکه آل کثیر از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا محروم شد هواداران پرسپولیس به خانه این بازیکن در دزفول هجوم برده و در کنار خانواده او فوتبال را تماشا کردند که بعد از برد پرسپولیس با اسلحه اقدام به تیراندازی کردند که در فیلم زیر مشاهده میکنید.

(فیلم) خانه عیسی آل کثیر شب بازی پرسپولیس و النصر

بدون شک امشب یکی از شب های به یادماندنی برای هواداران پرسپولیس خواهد بود برد دلچسبی که دهن کجی بازیکنان این تیم به تصمیم ناجوانمردانه afc بود.

هرچند فوتبال ایران همیشه به دلیل پرونده های مالی در ای اف سی و فیفا بدنام بوده اما هیچ وقت بازیکنان و مربیان ایرانی درگیر ماجراهای نژادپرستانه نمی شدند؛ چه اینکه در همه این سال ها هم کمتر ماجرای مشابهی که رنگ و بوی نژادپرستانه داشته باشد، در رقابت های داخلی و بین المللی برای ما رخ داده است.

محرومیت عیسی آل کثیر به دلیل شادی بعد از گل در بازی پاختاکور

اما ناگهان در فاصله چند ساعت تا یکی از حساس ترین دیدارهای نمایندگان ایران در رقابت‌های آسیایی، ستاره پرسپولیس به دلیل شادی گلش که در بازی های قبلی هم انجام داده بود، با محرومیتی شش ماهه روبرو شد؛ شوکی بزرگ به قرمزها که روی درخشش دوباره آل کثیر برای صعود به فینال حساب باز کرده بودند اما آیا این محرومیت با کاری که او انجام داد، همخوانی دارد؟

حرکت چشم کشیده یا Slant-eyed حرکتی است که معمولا برای توهین به ساکنان شرق آسیا به کار می‌رود و فیفا هم به طور صریح اعلام کرده که این حرکت را جزو رفتارهای نژادپرستانه می داند. برای مثال سال گذشته بعد از اینکه سید باقر، بازیکن بحرین، در واکنش به شعارهای هواداران هنگ‌کنگ، چنین حرکتی را انجام داد، او را 10 بازی از همراهی تیمش محروم کرد.

(فیلم) خانه عیسی آل کثیر شب بازی پرسپولیس و النصر

با این وجود، این حرکت هنوز از نظر بسیاری در دنیا، نه برای توهین که حتی برای ابراز علاقه به مردم شرق آسیا انجام می شود. در جریان جام جهانی 2018 بود که دیگو مارادونا مقابل گروهی از فوتبال دوستان کره ای که پیراهن تیم ملی آرژانتین را به تن کرده بودند، این حرکت را انجام داد و وقتی با اعتراض گروهی در فیس بوک مواجه شد، اعلام کرد که قصدش مطمئنا توهین نبوده است.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *