داریوش امان کی یکانی کیست؟ بیوگرافی داریوش امان کی یکانی

داریوش امان کی یکانی کیست؟ بیوگرافی داریوش امان کی یکانی را به همراه جرم و اتهامات در ادامه این بخش از مجله شبونه مشاهده نمایید.

داریوش امان کی یکانی کیست؟

وی متهم ردیف اول پرونده اختلاس بانک سرمایه میباشد که به میزان 69 میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کرده که این میزان کاملا غیرقانونی بوده است و مبلغ ذکر شده هیچگاه به بانک برنگردانده است

داریوش امان کی یکانی کیست؟ بیوگرافی داریوش امان کی یکانی پرونده بانک سرمایه

او همچنین در پرونده گروه آبداران اصفهانی نیز دخیل بوده و در آنجا هم اقدام به دریافت مبلغ زیادی ار راه نامشروع کرده است که البته حکم دادگاه آن پرونده صادر شده است.

همچنین ببینید: حکم دادگاه حسین هدایتی و متهمان بانک سرمایه

دادگاه

آقای اسدالله مسعودی قاضی پرونده او میباشد که در شعبه سه دادگاه جرائم اقتصادی به پرونده او رسیدگی میشود.

پرونده بانک سرمایه 16 ماهم داشته که 5 نفر نخست آن به صورت مستقیم در نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاده نموده اند و در ایجاد تورم نقش زیادی داشته اند.

بعد از بررسیها و تحقیقات کارشناسان قوه قضایی مشخص شده که و بیش از 113 میلیارد و 716 میلیون تومان از تسهیلات بانی سود برده است و هیچ مبلغی را پس نداده

همچنین ببینید: حیدرآبادی مدیرعامل سابق بانک سرمایه توسط اینترپل بازداشت شد

وی اظهار کرد: اصل مبلغی که متهم از بانک دریافت کرده به میزان ۶۸۹ میلیارد و ۲۳۹ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۳۶۰ ریال است.

وی ادامه داد: داریوش امان کی از طریق ارتباط گیری و بدون اعتبار سنجی منابع کلان نقدینگی را در سال ۹۲ از شبکه بانکی خارج و صرف امور شخصی کرده است. همچنین از مجرای معاملات املاک با بانک و گران نمایی خسارتی معادل ۱۱۳ میلیارد و ۷۱۶ میلیون و ۷۲۱ هزار تومان وارد کرده است.

داریوش امان کی یکانی کیست؟ بیوگرافی داریوش امان کی یکانی

نماینده دادستان در ادامه با اشاره به اقدامات متهمان در شرکت پایا سازان اریس گفت: به رغم منفی بودن نظر کارشناسی در تاریخ ۱۰.۹.۹۲ موافقت بانک با پرداخت ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به شعبه ابلاغ می‌گردد؛ و پیرو تقاضای شرکت و پیشنهاد شعبه اداره اعتبارات با حذف وثیقه موافقت می‌نماید و از تاریخ دی ماه ۹۲ تا دی ماه سال ۹۳، ۶۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در اختیار شرکت مذکور قرار گرفته است و همچنین ۶ درصد جریمه تسهیلات مورد بخشودگی واقع شده است و ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مورد بخشودگی واقع شد.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *