دکتر فیروز نادری مدیر ناسا درگذشت علت فوت و مرگ فیروز نادری چه بود

دکتر فیروز نادری مدیر ناسا درگذشت علت فوت و مرگ فیروز نادری چه بود

فیروز نادری یکی از مدیران سابق ناسا در سن ۸۸ سالگی درگذشت او که چندی پیش به دلیل افت فشار به زمین افتاد و بر اثر اصابت سرش با دیوار دچار ضایعه نخاعی شده بود در نهایت بعد از گذشت چند روز پجانش را از دست داد فیروز نادری سالها در ناسا فعالیتهای مسمتر داشت.

دکتر فیروز نادری مدیر ناسا درگذشت علت فوت و مرگ فیروز نادری چه بود

دکتر فیروز نادری مدیر ناسا درگذشت

فیروز نادری در مارس 1946 در شیراز به دنیا آمد. وی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در شهر ایران گذراند و سپس به ایتالیا نقل مکان کرد تا در مدرسه شبانه روزی دون بوسکو ثبت نام کند. او بعداً به ایالات متحده نقل مکان کرد و پس از مهاجرت به آنجا مدرک مهندسی برق را از دانشگاه ایالتی آیووا گرفت. علاوه بر این، او دکترای خود را دریافت کرد. و مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی. نادری در ایران نیز خدمت اجباری خود را قبل از ترک کشور در سال 1978 سپری کرد. زمانی که این دانشمند سرشناس برای اولین بار به ناسا پیوست، مهندس سیستم بود.

ناسا در واکنش به درگذشت فیروز نادری نوشت:

این پست با اندوه عمیق درگذشت دکتر فیروز نادری را در تاریخ 9/6/18 به اطلاع می رساند. در آخرین ساعات زندگی، فیروز مانند تمام عمرش محصور عشق و تحسین بود از شنیدن خبر درگذشت دکتر فیروز نادری، یکی از روشنفکران ایرانی دیاسپورا و مدافع سرسخت آزادی مردم ایران، متاسف شدم. صمیمانه به خانواده و عزیزانش تسلیت می گویم. این یک ضایعه غم انگیز برای جامعه ما و فراتر از آن است.

دکتر نادری 36 سال را در سمت‌های فنی و اجرایی در ناسا گذراند و در نمادین‌ترین مأموریت‌های فضایی روباتیک آمریکا مشارکت داشت.

دکتر فیروز نادری مدیر ناسا درگذشت علت فوت و مرگ فیروز نادری چه بود

او بر روی آزمایشگاه رانش جت  تمرکز کرد، جایی که او وظیفه توسعه و پرتاب فضاپیماهای بدون سرنشین برای مأموریت‌های فراتر از منظومه شمسی را داشت. او همچنین پنج سال را صرف مدیریت برنامه مریخ کرد که به او کمک کرد مدال برجسته رهبری برجسته ناسا را به دست آورد. او در نهایت پس از شروع موفقیت آمیز برنامه مریخ به سمت دستیار مدیر JPL ارتقا یافت. همچنین به او سمت مدیر برنامه اکتشاف منظومه شمسی داده شد. بنابراین این همه در مورد این مقاله بود. روحش قرین آرامش باشد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *