بیوگرافی فیروز نادری دانشمند ناسا و همسرش و فرزندان + دین و عکس

بیوگرافی دکتر فیروز نادری دانشمند ناسا و همسرش و فرزندان +فوت و عکس

فیروز نادری دانشمند نجوم و مدیر سابق ناسا و مشاور فعلی مدیر ناسا متولد 5 فروردین 1325 در تهران است و 78 سال سن دارد فیروز نادری به هیچ دینی اعتقاد ندارد ولی وجود خداوند را باور دارد.

درگذشت فیروز نادری

“فیروز نادری”، دانشمند ایرانی و از مدیران پیشین ناسا که در بیمارستانی در آمریکا بستری شده بود، درگذشت. خبر درگذشت را خواهرزاده دکتر فیروز نادری در صفحه شخصی‌اش اعلام کرد.

فیروز نادری هفته گذشته در شبکه اجتماعی فیسبوک با انتشار عکسی از خودش بر تخت بیمارستانی، نوشته بود که به علت افت ناگهانی ضربان قلب، از حال رفته و در پی برخورد سرش به دیوار و جابه‌جایی مهره گردن، نخاعش آسیب دیده است که این امر باعث شده، وی از گردن به پایین فلج شود.

مرحوم نادری متولد شیراز و ۷۷ ساله بود و بیش‌از سه دهه در سازمان هوا و فضای آمریکا (ناسا) و در سمت‌هایی مانند مدیرکل اکتشافات منظومه شمسی فعالیت داشت. او در زمستان ۲۰۱۶ از ناسا بازنشسته شده بود.

فیروز نادری توسط اختراع خود در عرصه تولید دو کاوشگر مریخی به اسم های «فرصت و روح» آدم را به نسبت به وضعیت زندگی در مریخ مطلع نموده است.

بیوگرافی فیروز نادری دانشمند ناسا و همسرش و فرزندان + دین و عکس

بیوگرافی فیروز نادری

فیروز نادری در تاریخ پنجم فروردین ماه سال ۱۳۲۵ شمسی «۲۵ مارس ۱۹۴۶ میلادی» در شیراز به دنیا آمده است.

طلاق پدر و مادر

والدین فیروز نادری زمانی که او چهار سال سن داشته از هم جدا شده اند.

فیروز نادری خیلی زود از محبت مادر بی نصیب ماند و سرپرستی او را پدر بر عهده گرفت.

بیوگرافی فیروز نادری دانشمند ناسا و همسرش و فرزندان + دین و عکس

تحصیلات

فیروز نادری تحصیلاتش را در مقطع دبستان در شیراز سپری کرد و سپس برای ادامه تحصیلاتش در مقطع دبیرستان به تهران رفت.

او دوست داشت رشته مهندسی برق را انتخاب کند، اما پدر به وی اجازه نداد که به هنرستان برود. بعد از اینکه تحصیلاتش به پایان رسید پدرش فیروز را راهی آمریکا کرد که در آنجا درسش را دنبال کند.

فیروز نادری در آمریکا مدرک لیسانس را در دانشگاهی ایالتی آیووا اخذ نمود و بعد از اتمام این دوره برای گرفتن مدرک دکترا، به دانشگاه کالیفرنیای جنوبی پا نهاد و موفق شد مدرک دانشگاهی خود را در مقطع دکترا در سال ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۶ میلادی «سال ١٣۵٠تا ١٣۵۴ شمسی» دریافت نماید.

بیوگرافی فیروز نادری دانشمند ناسا و همسرش و فرزندان + دین و عکس

سفر به ایران

فیروز نادری بعد از این که درسش را به اتمام رسانید به ایران برگشت تا دیداری با خانواده خود تازه کند.

بعد از برگشت فیروز نادری به خدمت مقدس سربازی رفت و سپس دو سال از عمرش را به خدمت سربازی سپری کرد.
بعد از اتمام خدمت مقدس سربازی توسط مدرک دانشگاهی خود در مرکز سنجش از دور، کشور ایران کارش را شروع کرد.

برگشت به امریکا و وارد شدن به ناسا

فیروز نادری بعد از چندی که در مرکز سنجش از دور، در ایران فعالیت کرد به کشور آمریکا برگشت و به یک سازمان مستقل در قوه مجریه حکومت فدرال آمریکا که اسم آن ناسا می باشد، ملحق شد.

بیوگرافی فیروز نادری دانشمند ناسا و همسرش و فرزندان + دین و عکس

شغل های فیروز نادری

شغل فیروز نادری در ورود به ناسا درباره شغل های گوناگونی مثل :
فعالیت های فنی، مدیریت ماهواره های متحرک، مدیریت رصد منازل ستاره شناسی، مدیریت‌های رادار های سنجش از دور، رئیس اکتشافات از قبیل تحقیق در مریخ و فضا بود.

یکی از شاخص‌ترین دستاورد هایی که فیروز نادری به دست آورد در سال ۱۹۹۶ میلادی «سال ۱۳۷۵ شمسی»، مدیریت برنامه های وجود زندگی در مریخ بود.

فیروز نادری ۱۰ سال پس از آن، به JpLکه زیر مجموعه ای از ناسا بود ملحق شد و به عنوان رئیس تحقیق های پروازی علوم فضایی و مدیر طرحی به اسم تفرق سنج را از آن خود نمود.

افزودنی است که فیروز نادری به عنوان سرپرست برنامه فناوری ارتباطات ماهواره‌ای پیشرفته در ناسا را در پرونده کاری خود دارد و اینکه سابقه فعالیت در برنامه ماهواره های متحرک در JpL را نیز دارد.

بیوگرافی فیروز نادری دانشمند ناسا و همسرش و فرزندان + دین و عکس

اوج دوران فعالیتی فیروز نادری

دوره آموزشی تکامل درونی بروس لیپتون

این چهره در این مدت ده ساله موفق شد عنوان مدیریت برنامه های مریخ را در سال ۲۰۰۰ میلادی «سال١٣٧٩شمسی» که جدیدا ساخته شده بود را به دست آورد.
در این شغل نشان می‌دهد که همه‌ی کاوش و اکتشافات از مریخ را برنامه‌ریزی و بر روی آنها تحقیقاتی انجام بدهد.

بیوگرافی فیروز نادری دانشمند ناسا عکس قدیمی و جوانی

دستاورد های اودر این عرصه باعث شده است تا ارتقای شغلی بسیار عالی به دست آورد و در همان سال به عنوان رئیس پروژه های اکتشافی از مریخ را به دست آورد و به دنبال آن بتواند به عنوان یک شغل معاون مدیر ارشد برنامه ریزی مرکزی JpLکه ویژه آزمایش های پیشران جت ها بوده است، دست یابد.

فیروزه نادری بسیار به خاطر دستاوردهای خوب خود، موفق شده توجه بسیاری از مدیر های ارشد را مجذوب خود نماید، که سبب می‌شد نسبت به فضای شغلی پیشینش برای قابلیت وی به نظر کوچک برسد .

بیوگرافی فیروز نادری دانشمند ناسا عکس قدیمی و جوانی

شاید یکی از شاخص ترین عناوین شغلی فیروز نادری مدیریت طراح برنامه ها و راهبردهای آنها در مرکز JPL باشد.

از سایر شغل های شاخصی فیروز نادری که در سال ۲۰۱۱ میلادی ایجاد شده است میتوان به عنوان مدیریت کاوش های روباتیک در فضا کار نمود.

ولی موفقیت های شاخصی آقای نادری در این ۳۶ سال که در ناسا کسب نموده است که توسط آنها کاوش های مریخی خیلی راحت تر شده بود و افراد حاضر در برخی از مواقع غیر ضروری گردید.

اختراع ها و موفقیت های فیروز نادری در ناسا

البته عناوین شغلی که فیروز نادری در ناسا به دست آورده است، ایشان را تا حدودی معروف نموده است، اما وقتی معروف گردید که با تولید دو کاوشگر مریخی و انجام دادن تحقیق ها و کشفیات را در مریخ برای فضانوردان راحت کرد.
این دو کاوشگر اطلاع های بسیار خوبی به ناسا از قبیل وجود زندگی در مریخ رساندند.

کاوشگر روح

این کاوشگر در تاریخ ژوئن ۲۰۰۳ میلادی «۲۰ دی ۱۳۸۱ شمسی» برای نخستین مرتبه به مریخ فرستاده شد و تولید کننده های این مریخ نورد، عمر وی را سه ما حدس زده بودند که در پایان در سال ۲۰۱۰ میلادی «سال۱۳۸۱ شمسی» به خاطر سرما و علت دریافت نکردن انرژی خورشیدی نتوانست فعالیت کند.

کاوشگر فرصت

این کاوشگر مثل کاوشگر روح، عمرشان به هم شباهت داشت ولی تفاوت آنها در این بود که دیرتر از روح به مریخ پرتاب شد. این دو کاوشگر بسیار به یکدیگر شباهت دارند و در دو قسمت برابر مریخ فرود آمدند.

کاوشگر فرصت در تاریخ ۷ ژولای ۲۰۰۳ میلادی «۱۶ تیرماه سال ۸۲» فرستاده شد ودر سال ۲۰۱۸ میلادی «سال ۱۳۹۷ شمسی» به خاطر سرما و دریافت نکردن انرژی خورشیدی نتوانست کار نماید.

بیوگرافی فیروز نادری دانشمند ناسا و همسرش و فرزندان + دین و عکس

افتخارات فیروز نادری

دریافت جایزه دوم ویلیام راندولف لاولیس از جامعه فضانوردان آمریکایی در سال ۲۰۱۰

دریافت مدال افتخار جایزه الیس در سال ۲۰۰۵ میلادی

کسب جایزه لیبرال در سال ۲۰۰۴ میلادی

کسب مدال رهبری و خدمات برجسته ناسا تغییر اسم سیارکی در منظومه شمسی که اسم آن EL١بود، به ۵۵١۵_Naderiتوسط سعی وکوشش های بسیار مفید فیروز نادری در ناسا

دریافت جایزه اسکار با همکاری انوشه انصاری توسط حضور نداشتن اصغر فرهادی به دلیل اعتراض به تحریم ورود شهروندان ٧ کشور مسلمان به خاک آمریکا «اصغر فرهادی برنده جایزه اسکار برترین اثر خارجی زبان توسط تولید فیلم فروشنده بود. »

همچنین ببینید:

بیوگرافی یاسمین مقبلی فضانورد ناسا

بیوگرافی آیرین شیوایی دانشمند ناسا کیست

بیوگرافی پروفسور رحمت الله قدیمی چرمهینی ناسا

زندگی بعد از ناسا

فیروز نادری در سال ۲۰۱۶ میلادی «سال ۱۳۹۵ شمسی» بازنشسته شد و بعد از آن به عنوان مشاور مدیریت در ناسا کارش را شروع نمود و اینکه همایش های عمومی هم برپا می نماید.

فلج شدن

دکتر فیروز نادری دانشمند برجسته ایرانی ناسا در پستی فیسبوکی اعلام کرد که در پی یک حادثه از گردن به پایین فلج شده است. او گفته در پی افت ناگهانی ضربان قلب از حال رفته و به دلیل برخورد سرش به دیوار و جابجایی مهره گردن، نخاعش آسیب دیده است که باعث شده از گردن به پایین فلج شود.

در اطلاعیه‌ای که در فیسبوک آقای نادری همراه با عکسی از او در تخت بیمارستان منتشر شده، آمده است که او در پی افت ناگهانی ضربان قلب از حال رفته و به دلیل برخورد سرش به دیوار و جابجایی مهره گردن، نخاعش آسیب دیده است که باعث شده از گردن به پایین فلج شود.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

12 نظر

  1. انتی حماقت

    همه رو نوشتی ننوشتیبا اون همه علم مثل ابوجهل کافر بود و خدا رو قبول نداشت و دوهفته بعد اینکه به طرز احمقانه ای نوشت اخوندها رو میخواد بفرسته زحل خودش سقط شدخخخخخ

    • تربیت نااهل را چون گردکان بر گنبد است شما برید همون جفنگیات اخوندها را گوش کنید و در چاله پول بریزید شما را چه به علم

    • شعور چیز خوبیه ولی خیلی ها ازش بی بهره هستند

    • امان از ناتمتم من امان از ناتمام تو امان از کینه حسادت و جهالت امثال تو

      • خفه شو بچه کونی تو گوه میخوری اسم دکتر فیروز نادری را با اون دهن گشادت میاری ببین خفه شو وگرنه بدمیبینی

    • یادداشت کاوه بهبهانی پژوهشگر فلسفه
      در معرفی خدایی که فیروز نادری به او باور داشت
      از قضا فرومایگانی البته زشت‌رو، تمسخر می‌کردند که «خدا» جزایِ او را داد. البته صورت‌بخشیِ هرکس به آنچه صورت ندارد (به امر بی‌شکل/ formless) خبر از کیستی و درونمایۀ ذهنیِ او می‌دهد. بنگر چه تصوری از خداوندت داری تا بگویم چگونه کسی هستی.

      مبلغ نوشت: کاوه بهبهانی پژوهشگر فلسفه در صفحه شخصی خود در مورد فیروز نادری، دانشمند ایرانی ناسا که چند روز پیش درگذشت و توسط برخی یک خداناباور نامیده شد نوشته است:

      فیروز نادری مذهب را عامل جدایی و نزاع میان آدمیان می‌پنداشت و به تصویری که ادیان از خداوند می‌دهند اعتقادی نداشت. این دانشمند محترم و فرهیخته و البته خوش‌تیپِ ایرانی خودش را spiritualist (اهل معنویت، که به خطا به آن می‌گفت spiritual و به‌خطا ترجمه می‌کرد «عرفانی») می‌دانست.

      می‌گفت چیزهایی هست که علم با همۀ قدرت نمی‌تواند بداند و این یعنی آراسته بود به فضیلت مهم «تواضع معرفتی». او به چیزی باور داشت که به آن می‌گفت «ناشناخته» است (به قولِ فیلسوف متأله مدرن، سورن کیرکگور به “unknown something”). می‌دانست که بسیاردانیِ عالمان دربرابر جهالتِ انسان هیچ است: درست مثل هر عددی، هراندازه بزرگ، در پیشگاهِ بی‌نهایت.

      از قضا فرومایگانی البته زشت‌رو، تمسخر می‌کردند که «خدا» جزایِ او را داد. البته صورت‌بخشیِ هرکس به آنچه صورت ندارد (به امر بی‌شکل/ formless) خبر از کیستی و درونمایۀ ذهنیِ او می‌دهد. بنگر چه تصوری از خداوندت داری تا بگویم چگونه کسی هستی.چه کین‌توز و فرومایه است آن کس که به خدایگانی مؤمن باشد که بی‌اعتقادان به خودش را کیفر دهد و مجازات کند. حقیرتر اما آن کسی است که تصویری چنین نازل و مبتذل از امر بی‌صورت ساخته باشد و آن را به خورد مردمان دهد.

      مراقبِ ایمانتان باشید، ایمانِ هرکس بسی بیش از آنکه از غیب و ماورا خبر دهد، اگر اصلاً خبر دهد، از روانشناسیِ «مؤمن»، از گیروگرفتاری‌های شخصیِ او، از ساحتِ پنهانِ روانِ او حکایت می‌کند.

    • فک کنم ……که حتماً نباید گوشاش دراز باشه

  2. درود خدا مطمعنا یر قلب نادری خوش تیپ و دانشمند بزرگ باد
    در فیلمی به عنوان ارز ش مند بودن و انسان بودن در ناسا صحبت میکرد و اشک می‌ریخت غبطه می‌خورد بر انسانیت و شرافت محمد پسر بچه یتیم تحت سرپرستی اش
    در تمام سخنرانی هاش میگفت به نام و یاد خدا
    اون از فصایی بالاتر از من و شما و آخوندی دیکر به انسان و کره خاکی نگاه می‌کرد
    و می‌گفت در این دنیا به اندازه تمام شن های روی زمین ستاره است
    چه فرقی می‌کند تو ایرانی باشی عرب باشی لر باشی ترک باشی و شیعه و سنی و یهود و ارمنی و ….باشی همه انسانیم و انسان و آفریده یک خالق …..
    تف بر شرافت کسانی باد که این انسان بزرگ را مورد نکوهش قرار می‌دهند
    رکن انسانیت به نماز و روزه و اظهار به خداپرستی نیست

  3. توران صابری

    انسانیت به درون است وواقعا استاد نادری درک عمیقی از خلقت داشت .

  4. روحش شاد افتخار ایرانی ها بود .
    الان که عصر حجر نیست دست هرچی ملا هست رو شده . مذهب فقط برای پر کردن جیب ملاها بوجود آمد. خدا درون انسانهاست. نه در کتاب ملاها

  5. دكتر نادري از افتخارات ايران در جهان بوده ولي به نظر مردماني توايران زندگي ميكنن كه احساس ميكنن خيلي ميدونن و مثال اعلاي اين شهر هستن: هركس كه نداند و نداند كه نداند، درجهل مركب ابدالدهر بماند. خانم مهناز كه ميگي مذهب فقط براي پركردن جيب ملاها بوجود اومده. عقل ، انديشه، فلسفه، حكمت و عرفان ، اينها والاترين خصلتهايي هستن كه يه انسان ميتونه داشته باشه و عقل بالاتر از فلسفه و انديشه هست و عرفان و حكمت هم بالاتر و وسيعتر از عقل بنابراين شمايي كه انديشه داريد و نه عقل (تعريف كامل عقل و نه معناي ظاهري ان) چگونه ميتونيد بااين همه اطمينان و البته تنفر و توهين ادعا كنيد مذهب به اين دلايل واهي بوجود اومده و عملكرد برخي افراد در لباس مذهب رو به اصل مذهب گره ميزنيد درصورتيكه بزرگان عرفان چون بايزيد و مولانا مذهبي بودند و عاشق. كاوه بهبهاني هم مانند شما ميخواد خودشو پيرو عقل نشون بده و در اين ميانه مياد به افرادي كه توهين كردن به دكتر نادري باادبياتي سخيفتر و با تنفري بيشتر توهين ميكنه درصورتيكه از عقل پيروي نميكنه و انديشه را سرلوحه كار خودش قرار ميده

  6. دکتر نادری افتخار ایران و جهان بود ایشان در مصاحبه ای با اینترنشنال گفته بود مذهبی نیستم به بهشت و جهنم اعتقادی ندارم ک هیچ گونه ربطی به هیچکداممان نداره ایشان هرگز به وجود خداوند متعال بی احترامی و بی اعتقادی نکردن اما بعضی از هموطنای زود قضاوت کنمان میان کامنتای بد و زشت نسبت به مقام ایشان میزارن ..هموطنای عزیزم دوستون دارم یاعلی مدد..
    دکتر نادری سلام مارا به ستارها به کهکشانها برسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *