پروفسور رحمت الله قدیمی چرمهینی ناسا و همسرش کیست +فرزندان

بیوگرافی پروفسور رحمت الله قدیمی چرمهینی ناسا و همسرش کیست

پروفسور رحمت الله قدیمی چرمهینی ناسا و همسرش کیست +فرزندان و سوابق او در ناسا و ارسال شاتل را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

بیوگرافی پروفسور رحمت الله قدیمی چرمهینی

او از دانشمندان نجوم بوده که سالها در ناسا و در زمینه نجوم فعالیت داشته است و به عنوان یکی از باسابقه ترین و با افتخارترین افراد ناسا محسوب میشود که توانسته بوده با ایده ها و نظریه هایش اقدامات بسیار مهم برای ناسا انجام بدهد.

پروفسور رحمت الله قدیمی چرمهینی ناسا و همسرش کیست +فرزندان

پروفسور رحمت الله قدیمی چرمهینی در 28 مهر ماه 1331 در شهر چرمهین استان اصفهان به دنیا امد و به دلیل اینکه پدر کشاورز بود در زمین های کشاوری پدرش فعالیت میکرد اما علاقه بسیار زیادی به علم نجوم داشت و به همین دلیل در همین راسا قدم برداشت و توانست پله های ترقی را به رعت طی کند.

تحصیلات

بعد از سپر کردن دوره های دبیرستان به سربازی رفت و بعد از پایان خدمت مقدس سربازی در یک شرکت فرانسوی مشغول به کار شد

طبق مندرجات رساله دکتری دکتر چرمهینی، ایشان در سال ۱۹۷۰ از دبیرستان صائب در اصفهان فارغ‌التحصیل شده، در نوامبر ۱۹۷۶ به ایالات متحده مهاجرت کرده و کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۲ دریافت کرده‌اند و در طول دوران دکتری خود به صورت دستیار تحقیقاتی در ناسا از ۱۹۸۲ تا زمان دفاع (اوت ۱۹۸۶) کار کرده‌اند

وی دکترای مکانیک گرایش خستگی و شکست در جامدات از دانشگاه اولد دامینیون (ODU) دارد.

پروفسور رحمت الله قدیمی چرمهینی ناسا و همسرش کیست +فرزندان

مهارجت به آمریکا

به دلیل تخصص بالای او در علم نجوم به امریکا مهاجرت کرد و از انجا توانست با یکی از کارمندان ناسا آشنا شود به ناسا راه پیداکند به مدت پنج سال در ناسا فعالیت داشت. وی تا سال ۱۹۹۳ در مرکز فضایی سوئد مشغول به فعالیت بود و در همان کشور به زندگی ادامه داد. پس از مدتی علیرغم پیشنهاد از ژاپن، بخاطر مادرش و به ایران بازگشت

همچنین ببینید پروفسور رحیم رحمان زاده کیست 

از عادت‌های ایشان در مدت اقامت در آمریکا هشت کیلومتر دویدن و شنا بود. وی فردی ورزش‌دوست است و دلیل موفقیت خود در زندگی را داشتن برنامه می‌داند.

افتخارات رحمت الله قدیمی در ناسا

ناسا که سالها در ارسال شاتل به فضا ناکام مانده بود ر نهایت رحمت الله قدیمی توانست این مشکل را عیب یابی کند و با راهکارهای مناسب علت انفجار شاتل در فضا را پیدا کند با برنامه ریزی های او ناسا موفق شد که شاتل را برای نخستین بار به فضا بفرستد

او همچنین برای اولین بار در ایران به همراه دکتر کاکاوند ولونی موفق به ساخت کوره قوس الکتریکی شد

پروفسور رحمت الله قدیمی چرمهینی ناسا و همسرش کیست +فرزندان

بازگشت رحمت الله قدیمی چرمهینی به ایران

چرمهینی مدتی قبل بخاطر بیماری مادرش به ایران و زادگاهش که یک روستاست بازگشت و اکنون مشغول مراقبت از مادر است.

ساخت مستند زندگینامه او

مستند «خارجی» درباره پروفسور رحمت‌الله قدیمی چرمهینی، یکی از دانشمندان ناشناخته ایرانی است؛ مردی متولد چرمهین از توابع لنجان که سال 1364 مدرک فوق دکتری رشته مکانیک در گرایش خستگی و شکست جامدات را از آمریکا گرفته و در ناسا مشغول فعالیت شده است.

وی ادامه داد: چرمهینی در سال 1986 توانست، نقشی سرنوشت‌ساز در واقعه پرتاب شاتل به فضا ایفا کند و تکنولوژی فضایی آمریکا را در بازه زمانی‌ای که ایالات‌متحده، در ابتدای راه قدرت‌نمایی خود بود نجات دهد اما به دلایلی که در فیلم به آن پرداخته‌ایم، این دانشمند، تصمیم به ترک آمریکا می‌گیرد.

پروفسور رحمت الله قدیمی چرمهینی ناسا و همسرش کیست +فرزندان

بیوگرافی پروفسور رحمت الله قدیمی چرمهینی ناسا

این کارگردان تصریح کرد: مستند «خارجی» تنها یک پرتره شخصیت نیست بلکه حس وطن‌دوستی و فضای دیدگاه عوام ایران نسبت به آمریکا و چندوچون پیشرفت آن را نیز در خود گنجانده است. پس از یک سال تحقیق روی این پروژه، بهناز رافائیل زاده به تیم ساخت مستند پیوست و با نگاه هنری خود کار را پیش برد.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. تو ایران همسر و فرزندی ندارد؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *