رنگ سال 2020 آبی کاربنی شد + علت و جزئیات

رنگ سال 2020 آبی کاربنی شد + علت و جزئیات

رنگ سال 2020 آبی کاربنی شد + علت و جزئیات این انتخاب را در این صفحه از مجله شبونه مشاهده نمایید.

رنگ سال 2020 آبی کاربنی شد

هر ساله یک رنگ خاص به عنوان رنگ سال انتخاب شود که طراحان مد را مجاب میکند که طراحی های خود را بر اساس رنگ مورد نظر انجام بدهند تا مردم از این طرح ها استفاده کنند.

رنگ سال 2020 هم به رنگ آبی کاربنی تصویب شد این درحالی است که قبلا کمپانی Pantone احتمال داد که رنگ سال 2020 سفید مرجانی باشد اما در نهایت رنگ آبی کاربنی تایید شد.

رنگ سال 2020 آبی کاربنی شد + علت و جزئیات

چه کسی رنگ سال را انتخاب و تعیین میکند؟

شاید برای شما هم جالب باشد که چه کسی رنگ سال را انتخاب و تعیین میکند برای پاسخ به این سوال باید شرکت پانتون را معرفی کنیم شرکتی با سابقه واقع در شهر کارلستات نیو جرسی که به‌خاطر سیستم رنگ پانتون (PMS) که فضایی رنگی و اختصاصی است و در صنایع به‌ویژه چاپ استفاده می‌شود، شناخته می‌شود. از این سیستم گاهی نیز در تولید رنگ، قماش و پارچه و پلاستیک نیز استفاده می‌شود.

این شرکت که هر بار رنگ سال را اعلام می‌کند و طراحان مد سراسر کشور با توجه به رنگ اعلام شده توسط شرکت پانتون، کار جدید خود را آغاز می‌کنند. اما این سوال ممکن است برای هر فردی پیش آید که رنگ سال چگونه انتخاب می‌شود و سیاست نهفته پشت انتخاب رنگ سال توسط این شرکت چیست.

رنگ سال 2020 آبی کاربنی شد + علت و جزئیات

برای توضیح در این مورد، باید به دهه‌ها پیش، یعنی دقیقا سال ۱۹۶۳ برگردیم، در این زمان یک فارغ‌التحصیل رشته شیمی به نام لارنس هربرت، یک سیستم برای استاندارد کردن رنگ‌ها، بنا نهاد. به هر رنگ، به این ترتیب، عددی اختصاص داده می‌شد و دیگر قضاوت متغیر مردم، باعث نمی‌شد که رنگی با رنگ دیگر اشتباه گرفته شود.

متعاقب این کار، آقای لارنس شرکتی را تأسیس کرد و نامش را پنتون Pantone گذاشت. پنتون به معنی «همه رنگ‌ها» است. (پن یعنی همه و تون هم معنی رنگ را می‌دهد.)

یکی از کارهای مهم این شرکت ایجاد سیستم جدیدی برای تطبیق درست رنگهاست تا مشکلات مربوط به رنگ دقیق را برای صنایع حساس به رنگ مانند گرافیک، چاپ، نقاشی، فشن و … حل کند. طبق این سیستم به هر رنگ عددی اختصاص داده می‌شد؛ تا مردم برای انتخاب دقیق رنگ دچار اشتباه نشوند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *