روز جهانی کوهنوردی کی است؟ چندمه تاریخ دقیق روز جهانی کوهنوردی

روز جهانی کوهنوردی کی است؟ چندمه تاریخ دقیق روز جهانی کوهنوردی

روز جهانی کوهنوردی کی است؟

۲۰ آذر روز جهانی کوه نوردی است که در تقویم میلادی برابر است با 11 دسامبر 

کوه ها یکی از جالب ترین ویژگی های زمین شناسی هستند که جهان ما ارائه می دهد. دلیل واضح تغییرات عظیمی که در زیر سطح سیاره ما رخ می دهد، کوه ها همچنین به عنوان زمین بازی و مکان عبادت برای نسل های بی شماری از انسان ها عمل کرده اند. هر چیزی که برای بسیاری از مردم و فرهنگ‌ها در طول هزاره‌ها پایه اصلی بوده است، ارزش یادآوری را دارد. بنابراین در 11 دسامبر، روز جهانی کوهستان را جشن می گیریم!

روز جهانی کوهنوردی کی است؟ چندمه تاریخ دقیق روز جهانی کوهنوردی

شعار روز کوهنوردی در سال 2022

سازمان ملل “زنان کوه ها را جابجا می کنند” را به عنوان موضوع روز جهانی کوهنوردی در سال 2022 اعلام کرد. هدف این موضوع افزایش آگاهی مردم در مورد نقش حیاتی زنان در توسعه زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی مردم کوهستان است. همچنین بر تلاش آنها برای حفاظت و حفظ زندگی در مناطق کوهستانی تاکید می کند.

جشن‌های روز جهانی کوهستان، تنوع زیستی غنی کوه‌ها را در بر می‌گیرد و به تهدیداتی که با آن‌ها روبرو هستند رسیدگی می‌کند. کوه ها جذاب ترین بخش گردشگری هستند. موضوع روز جهانی کوه فرصتی عالی برای جوانان است تا خود را در آگاهی از توسعه کوهستان غرق کنند زیرا در آینده نگهبانان این گلکوندا هستند.

کوهنوردی را می‌توان در لیست تفریحات سالم نیز قرار داد. هر چند کوهنوردی برای برخی از افراد یک شغل محسوب می‌شود و از این راه کسب درآمد می‌کنند. کشورمان با کوه‌های بسیار مرتفع خود زمینه‌ساز کشف‌ استعداد‌های بسیار زیاد در این ورزش شده و امروزه بسیاری از مردم در به شکل حرفه‌ای در این رشته فعالیت می‌کنند. بنابراین ورزش کوهنوردی در حال حاضر یکی از ورزش‌های رسمی کشور بوده و علاقمندان بسیار زیادی در سراسر ایران دارد. فواید کوهنوردی در هر گروه سنی تاثیر گذار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فواید کوهنوردی به ادامه این مطلب توجه فرمایید.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *