روز قدس ۱۴۰۲ کی است و چه روزی است؟

روز قدس ۱۴۰۲ کی است و چه روزی است؟

روز قدس رمضان 1402 کی است

روز جمعه ۲۵ فروردین (۲۳ ماه رمضان) روز قدس میباشد و در ایران و بسیاری از کشورهای جهان راهپیمایی و تظاهرات علیه استکبار جهانی و اسرائیل صورت میگیرد.

روز قدس ۱۴۰۲ کی است و چه روزی است؟

امام خمینی در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸، مطابق با 13 رمضان 1399 پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای دفاعی اسرائیل، طی پیامی که خطاب به مسلمین ایران و جهان صادر کردند از مسلمانان جهان خواستند تا آخرین جمعهٔ ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند.

روز قدس یکی از افتخارات، نظام جمهوری اسلامی ایران و از وصایای حضرت امام(ره) است. تقریباً انقلاب که پیروز شد در همان ماه‌های اولیه در همان سال ۵۸ چند ماهی بیشتر از انقلاب نگذشته بود، صهیونیست‌ها هم آن روزها به مسجد الاقصی حمله کردند و جنوب لبنان را بمباران می‌کردند، در آن شرایط امام(ره) جمعه پایان ماه رمضان را روز قدس عالم اعلام کردند.

همه ساله مردم در ایران در آخرین جمعه ماه رمضان به راهپیمایی در حمایت از مردم فلسطین می‌پردازند. در شماری از کشورهای اسلامی نظیر ترکیه، اندونزی، بحرین، لبنان، پاکستان و حتی برخی کشورهای غیر اسلامی نظیر ایالات متحده آمریکا و انگلستان نیز، تظاهراتی در بعضی از مراکز اسلامی و با حضور مسلمانان و غیر مسلمانان برگزار می‌شود.

راهپیمایی روز قدس اجماع جهانی علیه رژیم صهیونیستی است

خلیل فعله گری عصر امروز در جلسه هماهنگی روز جهانی قدس اظهار کرد: هدف از راهپیمایی روز جهانی قدس، بازخوانی جنایت رژیم غاصب و کودکش صهیونیستی است.

وی افزود: هم اکنون راهپیمایی روز قدس در بیش از ۷۰ کشور جهان اجرا می‌شود و یک اجماع جهانی علیه رژیم صهیونیستی شکل گرفته است.

فرماندار قروه تصریح کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است و باید این انقلاب را به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) منتصب کنیم.

فعله گری افزود: وظیفه مسئولین و کارگزاران نظام این است که به عنوان یک وظیفه همیشگی دستاوردهای نظام را به خودمان تبیین کنیم.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *