فیلم کامل لحظه زلزله و زمین لرزه امروز سرجنگل زاهدان سیستان و بلوچستان

زلزله الان شیراز چند ریشتر بود +فیلم لحظه زمین لرزه امروز شیراز

زلزله الان شیراز چند ریشتر بود +فیلم لحظه زمین لرزه امروز شیراز و استان فارس و جزئیات امار تلفات و خسارات زمین لرزه استان فارس و شیراز را در این صفحه مشاهده نمایید.

زلزله الان شیراز چند ریشتر بود +فیلم لحظه زمین لرزه امروز شیراز

زلزله الان شیراز چند ریشتر بود

زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر در عمق ۱۸ کیلومتری زمین مزایجان در استان فارس را لرزاند.

زمین لرزه مزایجان در ساعت ۱۱:۰۴:۴۶ رخ داده است.

زلزله در طول جغرافیایی ۵۴.۹۱ و عرض جغرافیایی ۲۷.۹۵ رخ داده است.

زمین لرزه، هر گونه لرزش ناگهانی زمین که در اثر عبور امواج لرزه ای از میان سنگ های زمین ایجاد می شود. امواج لرزه ای زمانی ایجاد می شوند که نوعی انرژی ذخیره شده در پوسته زمین به طور ناگهانی آزاد می شود، معمولاً زمانی که توده سنگ هایی که به یکدیگر فشار می آورند ناگهان شکسته می شوند و “لغزش می کنند”.

زلزله‌ها اغلب در امتداد گسل‌های زمین‌شناسی، مناطق باریکی که توده‌های سنگی نسبت به یکدیگر حرکت می‌کنند، رخ می‌دهند. خطوط گسل اصلی جهان در حاشیه صفحات تکتونیکی عظیمی قرار دارند که پوسته زمین را تشکیل می دهند.

تا زمان ظهور زلزله ، زلزله شناسی در آغاز قرن بیستم، اطلاعات کمی در مورد زمین لرزه ها وجود داشت. زلزله شناسی که شامل مطالعه علمی تمام جنبه های زلزله است، پاسخ هایی را به سوالات دیرینه ای مانند چرایی و چگونگی وقوع زلزله ارائه کرده است.

سالانه حدود 50000 زمین لرزه به اندازه کافی بزرگ که بدون کمک ابزار قابل پیشبینی باشد در سراسر زمین رخ می دهد. از این تعداد، تقریباً 100 مورد از اندازه کافی برای ایجاد خسارت قابل توجه در صورتی که مراکز آنها در نزدیکی مناطق مسکونی باشد، هستند. زمین لرزه های بسیار بزرگ به طور متوسط سالی یک بار رخ می دهد. آنها در طول قرن ها مسئول میلیون ها مرگ و خسارت غیرقابل محاسبه به اموال بوده اند.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *