زلزله تهران در کمین است زلزله 8 ریشتری در ترکیه خطر بیخ گوش ایران است

زلزله تهران در کمین است زلزله 8 ریشتری در ترکیه خطر بیخ گوش ایران است

زلزله نزدیک به 8 ریشتر در ترکیه خسارات بسیار زیادی را به بار آورده است و افراد بسیاری جان خود را از دست داده است این زمین لرزه ساعت 4 بامداد رخ داده که همه مردم خواب بودند و به همین دلیل تلفات را بسیار بیشتر کرده است. چندی پیش در شهرستان خوی واقع در اذربایجان غربی نیز زمین لرزه رخ داد و باعث شد بسیاری از هموطنانمان بی خانمان شوند.

زلزله 8 ریشتری در ترکیه خطر بیخ گوش ایران است

حالا به فاصله خیلی کم در ترکیه زلزله بسیار مهیب و بزرگی امده که برخی از کاربران آنها را بی ارتباط به هم نمیدانند.

زلزله تهران در کمین است زلزله 8 ریشتری در ترکیه خطر بیخ گوش ایران است

بسیاری از زمین شناسان معتقد هستند که در تهران احتمال وقوع زلزله 7 ریشتری وجود دارد و با توجه به ایمن نبودن خانه و قدیمی بوند آنها یک فاجعه انسانی بزرگ رخ خواهد داد.

شهرسازی در تهران به اشتباه انجام شده و حدود 8 میلیون نفر از جمعیت تهران در منطقه بسیار خطرناکی قرار دارند.

گفته رفعت لطیفی، متخصص جراحی بالینی در دانشگاه آریزونا، حدود 20 درصد از مرگ و میرهای مربوط به این زلزله احتمالی در 2 ساعت اول رخ می دهد و دلایل اصلی آن خفگی ناشی از استنشاق گرد و غبار، فشار است.

80 درصد باقیمانده مرگ و میرها در 3 روز اول اتفاق می افتد و دلیل آن کم آبی بدن، سرمازدگی، علائم خرد شدن، نارسایی کلیه، عفونت زخم است.

همچنین ببینید:

فیلم لحظه زلزله ترکیه 7.8 ریشتری زمین لرزه امروز 17 بهمن 1401

کشور ایران در کمربند آلپ-هیمالیا واقع شده است. شهرهایی چون لس‌انجلس، توکیو، تهران، ساحل سوماترا در اندونزی و کاسکادیا –شمال غرب اقیانوس آرام- روی خطرناک‌ترین گسل‌های دنیا قرار دارند.

همان‌طور که بیان شد؛ شهر تهران از نظر جغرافیایی در یکی از خطرناک‌ترین، بخش‌های جهان واقع شده است. جمعیت بالا-حدود ده میلیون-، ساخت‌وسازهای غیر استاندارد، ساختمان‌های فرسوده، تمرکز ساختارهای سیاسی و اقتصادی بر مخاطرات زمین‌لرزه‌ای این شهر می‌افزاید. طبق مطالعات انجام شده، زلزله‌های مهیب هر ۱۵۰ الی ۱۵۸ سال یکبار، شهر تهران را می‌لرزاند. قدرت ثبت شده برای این زمین‌لرزه‌ها ۷ ریشتر بوده است.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *